Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MissyNr1 schreef:Ik snap de merrie eigenaren wel, voor mijn merrie zou het funest zijn geweest. Aan de andere kant is dat wel het risico misschien van een gemengde kudde. Mag ik vragen waarom het geen optie is om hem uit de kudde te halen?
Kabayo schreef:De merries zijn vaak ook niet heilig. Er zitten soms echte sl*tten bij die zich letterlijk onder de ruin drukken..
Dat gezegd hebbende moet je het inderdaad niet willen. De merries kunnen er erg vuil van worden met alle gevolgen van dien.
Mijn ervaring is inderdaad dat dit niet over gaat. Ik heb gehoord dat het vaak komt omdat de ruin "laat" (vaak rond 3 jaar) is gecastreerd terwijl ze al stevig hengsten gedrag hadden
Wij zijn momenteel ook aan het opbouwen onze 4 jarige bij de merries te laten. Maar zolang de ene merrie nog 24/7 bij hem loopt te g**len aan de andere kant van het draad doen we het niet. De ruin kan weinig aan het gedrag van de merrie doen en hij doet het juist zo braaf haar nu te negeren. Dus we wachten er nog even mee..
Martiflorjo schreef:MissyNr1 schreef:Ik snap de merrie eigenaren wel, voor mijn merrie zou het funest zijn geweest. Aan de andere kant is dat wel het risico misschien van een gemengde kudde. Mag ik vragen waarom het geen optie is om hem uit de kudde te halen?
Dat laat de staleigenaar niet toe. Bovendien kan hij niet alleen staan.
Marije112 schreef:Als ik jouw stalhouder was, zou ik uit die drie verschillende kuddes de ruinen halen die 'heel af en toe' dit doen en een vierde kudde maken.
Voor mij als merrie eigenaar zou dit onacceptabel zijn. Ik snap ook niet zo goed waarom je zegt 'op dit moment is hem eruit halen nog geen optie'?
Overigens praat ik het gedrag van sommige merries ook niet goed.
Skessa_ schreef:Er zijn 3 gemengde kuddes? Waarom niet 1 ruinen kudde, 1 merrie kudde en evt een gemengde kudde?
Ik heb vroeger ook op een pension stal gestaan, daar was in t begin ook een gemengde kudde. Altijd onrust en gedoe. Toen heeft de pension eigenaresse besloten om de ruinen en merries te splitsen en er was gelijk rust.
Jester_ schreef:Oh gek, ik heb meerdere ruinen gereden die het op jonge leeftijd deden maar later nooit meer
BrankaZ schreef:Niets over te zeggen is erg kort door de bocht, vind ik.
Je kan het als oplossing aandragen. Als het wordt afgewezen weet je waar je aan toe bent.
Ze kunnen dan kijken of jouw ruin in 2 andere groepen past en daar niet dekt. Doet hij het daar ook, dan zal je moeten kijken naar een stal waar ze wel een aparte ruinengroep hebben.
Renske_W schreef:Hier staan de paarden ook in een gemengde kudde en zijn er ook wat (jonge) ruinen die dekken.
Die worden aan de Puur Hypersex gezet. (Druppels) en daarmee boeken we eigenlijk altijd wel positief resultaat.
Zelf ben ik eigenaar van een slet van een merrie. Die staat op de monnikspeper en HormOne druppels.
De Puur Hypersex druppels werken een stuk sneller dan monnikspeper.