Paard dat luchtzuigt verkopen.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:39

martine0503 schreef:
Cherdenise schreef:
Veel niet luchtzuigende halen de 14 jaar niet???? Waar woon jij? Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik zou er ook de slachtprijs voor geven, vragen zou ik €1000
Het luchtzuigen moet sowieso onderzocht worden

10.000 euro voor een paard dat op de foto niet goed is wordt wel betaald? Geef mij maar dan een luchtzuiger die wel goed is op de foto. De bedragen vind ik trouwens überhaupt absurd. De markt is gek geworden.

Op de foto een bemerking = niet per definitie niet goed. Het gaat om het klinische beeld.
Een luchtzuiger is een heel ander verhaal. TS heeft m volgens mij niet laten keuren dus of ie rad is is ook maar een aanname.

Bullebeest

Re: Paard dat luchtzuigt verkopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:45

3-tjes of 4-tjes op 1 of meerdere benen, rug niet goed en dan nog 10.000 vragen en een luchtzuiger die wellicht goed zou zijn dan voor maar 1000 euro? Vertel mij die logica

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:46

martine0503 schreef:
Cherdenise schreef:
Veel niet luchtzuigende halen de 14 jaar niet???? Waar woon jij? Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik zou er ook de slachtprijs voor geven, vragen zou ik €1000
Het luchtzuigen moet sowieso onderzocht worden

10.000 euro voor een paard dat op de foto niet goed is wordt wel betaald? Geef mij maar dan een luchtzuiger die wel goed is op de foto. De bedragen vind ik trouwens überhaupt absurd. De markt is gek geworden.

Precies. Ts zegt dat het een goedgekeurd paard is dat lief is en heerlijk rijdt. Nou kom daar maar eens aan.Waarom wil je haar eigenlijk niet meer ts? Dat luchtzuigen maakt haar niet ongeschikt als rijpaard en ze is lief van karakter. Maakt je stalling problemen misschien? Als jij goed met haar overweg kunt zou ik de mening van anderen gewoon naast me neerleggen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:56

martine0503 schreef:
3-tjes of 4-tjes op 1 of meerdere benen, rug niet goed en dan nog 10.000 vragen en een luchtzuiger die wellicht goed zou zijn dan voor maar 1000 euro? Vertel mij die logica

Ik zeg niet dat iedere luchtzuiger niks waard is. Deze is in combinatie met de leeftijd, en het feit dat het paard een ernstige vorm van luchtzuigen heeft waarbij het paard het in de wei nog doet.
Een luchtzuiger beperkt je in alles. Meeste stallen zien je ook niet graag komen.

En verder heb ik het over een bemerking. Niet over 3tjes en 4tjes op alle 4 de benen. Het ligt echt aan de combinatie van alles.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:57

martine0503 schreef:

Dat id geen logica, dat is wat de gek er voor geeft ;)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:24

Babootje schreef:
martine0503 schreef:

Ik zeg niet dat iedere luchtzuiger niks waard is. Deze is in combinatie met de leeftijd, en het feit dat het paard een ernstige vorm van luchtzuigen heeft waarbij het paard het in de wei nog doet.
Een luchtzuiger beperkt je in alles. Meeste stallen zien je ook niet graag komen.

En verder heb ik het over een bemerking. Niet over 3tjes en 4tjes op alle 4 de benen. Het ligt echt aan de combinatie van alles.

Deze ervaring nooit gehad. Die van mij deed het ook overal. Dit ook altijd vantevoren aan gegeven. Altijd op de stal mogen komen waar ik wou staan. Never nooit dat ik ook maar 1 moment had gedacht hem weer te verkopen want hij voldeed aan al mijn verwachtingen. Ik nam het luchtzuigen voor lief. Uitgesloten was dat er wat aan de hand was. Ik wist waar en hoe het was ontstaan. We zaten al van zo hij is weer ff lekker aan het chillen (endorfine aanmaken) had ie ook een verslaving en een band omdoen heb ik nooit overwogen. Mijn vraag is dus aan ts kun je wel of niet leven met het luchtzuigen want verder voldoet haar paard wel aan de wensen. Dat weet je bij een volgend paard niet en elk paard kan elk moment wat overkomen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:56

"Het paard is er wel 14 jaar mee geworden". Dit zegt helemaal niks want wie weet doet hij het nog maar een jaar. Bij ons thuis ooit ook een ernstige luchtzuiger gehad, was een 4 jarige, die liep gewoon bij de andere paarden in de weide. Dus afleiding en eten genoeg. Maar die pakte ieder hek of stekpaal om het te doen. Beest had om de haverklap koliek, en ik werd er helemaal gestoord van. Voor mij nooit weer een luchtzuiger

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:38

Babootje schreef:
martine0503 schreef:

Nu ja,zoals iedereen hier weet is het al erg genoeg als een paard 3 of 4tjes heeft op 1 been. Of die andere benen dan wel goed zijn is niet eens meer relevant eigenlijk. Maar,gelukkig staat het iedereen vrij om het paard van zijn of haar keuze te kopen, met of zonder bepaalde bemerkingen en voor de prijs die men ervoor overheeft. Het is maar goed dat er verschil in smaken is want anders zou iedereen hetzelfde paard willen.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:42

Babootje schreef:
Babootje schreef:
De oude eigenaresse had haar moeten terugnemen. Luchtzuigen is een verkoopvernietigend gebrek. Als ze zoveel zuigt moet je het aan de tanden kunnen zien.
Ik neem aan dat je haar niet gekeurd hebt? Want dan zou de veearts dat moeten hebben opgemerkt.
Helaas, maar een paard van 14 dat zo erg zuigt is slachtprijs waard. Max 500 euro.

Dat is echt niet overdreven. Dit paard zuigt aan alles wat ie tegen komt, niet alleen de voerbak. Moet met stroom van het weidehek gehouden worden anders zuigt ie daar ook nog op.
Ik denk dat de oude eigenaar m niet voor niets kwijt wilden. Zo'n paard gaat alleen maar geld kosten bij de dierenarts). Verder is ie 14 jaar en heeft nog niks gepresteerd. TS wil er ook graag vanaf. Dat zegt alles wel denk ik.

Hoezo zou zo een paard alleen maar geld gaan kosten? ik heb mijn paard vanaf hij 4 jaar oud is. Helaas is hij niet lang daarna gaan luchtzuigen. Zijn broer is het in de opfok gaan doen. Ik heb hem inmiddels 11 jaar en ja hij heeft me behoorlijk wat gekost, aan van alles maar niet door het luchtzuigen. Eenmalig een maagscopie die vlekkeloos was. Tanden zijn nog prima etc. Dus mijn inziens is het dikke onzin dat zo een paard veel meer zou kosten.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:43

pillow schreef:
"Het paard is er wel 14 jaar mee geworden". Dit zegt helemaal niks want wie weet doet hij het nog maar een jaar. Bij ons thuis ooit ook een ernstige luchtzuiger gehad, was een 4 jarige, die liep gewoon bij de andere paarden in de weide. Dus afleiding en eten genoeg. Maar die pakte ieder hek of stekpaal om het te doen. Beest had om de haverklap koliek, en ik werd er helemaal gestoord van. Voor mij nooit weer een luchtzuiger

Die koliek zal niet door het luchtzuigen komen maar eerder andersom....

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 20:00

Ik heb een luchtzuiger gehad en nooit problemen mee gehad, heel soms een gaskoliekje en die was meestal na een half uurtje weer over.
Wij deden een grote plastic buis over de deur zodat hij z'n tanden niet zou slijten.

Z1 met wist, verkocht voor €8000 zo'n 7 jaar geleden. Zonder keuren. En dit was een moeilijk paard! Kon zomaar gaan bokken al had je 2u lang een buitenrit gemaakt.
Dus qua geld, ik zou zeggen 10.000

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 20:05

Babootje schreef:
De oude eigenaresse had haar moeten terugnemen. Luchtzuigen is een verkoopvernietigend gebrek. Als ze zoveel zuigt moet je het aan de tanden kunnen zien.
Ik neem aan dat je haar niet gekeurd hebt? Want dan zou de veearts dat moeten hebben opgemerkt.
Helaas, maar een paard van 14 dat zo erg zuigt is slachtprijs waard. Max 500 euro.

Slachtprijs voor dit paard is al 1500 als de pas geldig is.

En in huidige markt is dit paard zeker netjes te verkopen

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 20:44

De huidige markt schreeuwt om fijne werkbare paarden, 14 is nog een prima leeftijd. Op een manege (waar je haar met dit verhaal natuurlijk niet persé heen wil brengen, hoewel er zat zijn waar de paarden in loopstallen etc staan maar het gaat me nu om de prijs), kun je er makkelijk 3000,- voor krijgen. slachtprijs is echt je reinste kolder.

Adjepatatje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 20:49

Uit ervaring is een luchtzuiger hebben niet altijd slecht.

Hier 11 jaar geleden eentje gekocht (nu 19) die zuigt echt als de pest met een stroomdraadje over het hek is er voor de rest nooit iets gebeurt. (ook nog nooit koliek bij ons *\%/* )

Als je hem echt wil verkopen: netjes/duidelijk vermelden dat ze een luchtzuiger is (in adv. en tijdens bezichtiging), als ze verder in orde is, dan zou ik er zeker geen slachtprijs voor vragen. Gewoon een net vraagbedrag naar de kwaliteiten - €.... voor het luchtzuigen.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:01

Babootje schreef:

Ik denk dat je er in deze gekke tijd wel meer voor kan krijgen, maar goed dat moet niet belangrijk zijn. Het is duidelijk dat dit paard zich niet prettig voelt op stal, ofwel opgesloten worden. Hopelijk komt ze bij een eigenaar terecht die wel kijkt naar wat dit paard nodig heeft.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:17

Ik vind het echt bijzonder hoeveel mensen zeggen, slachtwaarde of ik zou hem niet moeten hebben.
Hier ook een luchtzuiger, al 6 jaar en op een x wat gaskoliek na (wat prima zelf oplosbaar is, heb je geen arts voor nodig), is het echt een fijn en lief paard wat ook in de sport niet onverdienstelijk loopt.
Sommige opmerkingen zijn echt te kort door de bocht. Overigens heeft de mijne nu winterdag een band om en zomerdag op het land doet hij het niet. Bij aangeleerd gedrag hoeft er verder medisch helemaal niets mis te zijn.

Laat je niets wijs maken hoor ts.

MerleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 21:34

troi schreef:
Gooi haar buiten, in een kudde met onbeperkt ruwvoer. Ook in een paddock zal dat veel schelen

Zo'n plekje gun ik haar ook.
Dat is helaas bij mij niet mogelijk.
Ik heb geen onderdak te bieden buiten een stal om. Straks bij goed weer mag ze weer 24/7 naar buiten.
Mocht ik iemand tegen komen die wel kan bieden wat jij omschrijft, dan zou dat voor haar veel beter zijn.

MerleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 21:38

_Mir schreef:
Babootje schreef:

Ik denk dat je er in deze gekke tijd wel meer voor kan krijgen, maar goed dat moet niet belangrijk zijn. Het is duidelijk dat dit paard zich niet prettig voelt op stal, ofwel opgesloten worden. Hopelijk komt ze bij een eigenaar terecht die wel kijkt naar wat dit paard nodig heeft.

Kijken naar wat ze nodig heeft doe ik, ik kan het alleen het niet bieden, ( de paarden staat hier op stal, geen mogelijkheid tot inloop ) naast het feit dat ik ontzettend mijn best doe om haar een goed leven te geven.
Daarom ben ik op zoek naar een plek bij iemand die, en ontzettend goed voor haar zorgt, en een plek heeft waar vrije beweging, 24/7, 365 p/j mogelijk is.

Adjepatatje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:23

mellamoshan schreef:
Ik vind het echt bijzonder hoeveel mensen zeggen, slachtwaarde of ik zou hem niet moeten hebben.
Hier ook een luchtzuiger, al 6 jaar en op een x wat gaskoliek na (wat prima zelf oplosbaar is, heb je geen arts voor nodig), is het echt een fijn en lief paard wat ook in de sport niet onverdienstelijk loopt.
Sommige opmerkingen zijn echt te kort door de bocht. Overigens heeft de mijne nu winterdag een band om en zomerdag op het land doet hij het niet. Bij aangeleerd gedrag hoeft er verder medisch helemaal niets mis te zijn.

Laat je niets wijs maken hoor ts.

Precies dit *\o/*

Hier dus ook, alleen nog nooit koliek gehad (moet zeggen dat dat wel een wonder is _/-\o_ )

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:40

Op mijn vorige stal is er een gaan zuigen nadat ie gaskoliek had gehad. Het zuigen is een gevolg van maag darm problemen, niet andersom.
Soms wordt het idd een gewoonte, met goed management kan het wel minder worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:36

Luchtzuigen, kribbenbijten, tandenslijpen, zijn allemaal uitingen van stress. Mensen kunnen dit ook tijdelijk of chronisch doen. Of dat het soms terug komt in stresssituaties.

Eén veilige kudde en 24 uur per dag buiten met bijv een schuilstal kan veel verschil maken.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:50

Avalanche schreef:
Op mijn vorige stal is er een gaan zuigen nadat ie gaskoliek had gehad. Het zuigen is een gevolg van maag darm problemen, niet andersom.
Soms wordt het idd een gewoonte, met goed management kan het wel minder worden.

Luchtzuigen is geen gevolg van maag darm problemen,maar van stress. Zo is mijn paard toen der tijd als veulen de sloot in gejaagd, en alleen op een stal gezet. Toen is het begonnen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:57

Ja kan goed hoor. Maar het veroorzaakt sowieso geen koliek. Stress kan wel bijdragen aan koliek.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 00:00

Luchtzuigen ontstaat ten tijde van stress, maar als ze het eenmaal doen en de stress is weg dan blijven ze het meestal doen. Dus zuigen betekent niet altijd dat ze op dat moment stress hebben.

@ts, waarom zoek je zelf geen stalling waar ze 24/7 buiten kan blijven? Dan hoef je niet te verkopen.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 00:25

Hier 1 die het sneller doet ij een donkere en dichte stal dan een open en lichte stal. Daarnaast veel afleiding gegeven zoals slowfeeder etc.
Weet niet of je er wat aan hebt.
Ze staat nu overigens 24/7 buiten al jaaaaaaren.