Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Britt_xxx schreef:Ik wil niet vervelend doen, maar blijkbaar weet je dat niet, want anders zou je haar wel de stal uit krijgen. Veel grondwerkles nemen is inderdaad de oplossing. Ik heb zelf goede ervaringen met Natural HorseMo.
Britt_xxx schreef:Dat zie je verkeerd, grondwerken zou hier juist alles aan veranderen!Met grondwerk stel je bepaalde “afspraken” op met je paard. Wat mag wel, wat mag niet, en hoe communiceer je met elkaar hierover. Als je deze afspraken duidelijk hebt, kun je veel makkelijker dergelijke problemen oplossen en heb je een veel duidelijkere verstandhouding met je paard. Krijgt je paard ook meer zelfvertrouwen van, want die weet wat ze van je kan verwachten.
Mijn pony beukte in het begin dwars door mij heen. Eén grondwerk les, afspraken gemaakt over personal space en hij was zo veel makkelijker te hanteren. Alles begint op de grond.
Ineke2 schreef:Álles wat je op de grond doet met je paard, dus ook het uit de stal halen van je paard is grondwerk.
Als je begeleider het ook niet lukt zal je opzoek moeten gaan naar een andere begeleider die het wel lukt.
Britt_xxx schreef:Ik zou mijn paard persoonlijk absoluut niet willen aanleren om zelfstandig de stal uit te lopen, eerlijk gezegd. Als ze dat aanleren heb je weinig te vertellen aan een touwtje. Zie al voor me dat je dan de stal uitgesleept wordt.
goldyc schreef:Dit paard wilt niet uit de stal omdat hij jou niet respecteert. Snoepjes geven zal je probleem niet oplossen. Er bestaat zoiets als klikkertraining ja, en dat kan in bepaalde situaties en bij bepaalde heel nuttig zijn en heel goed werken. Maar klikkertraining is niet hetzelfde als zomaar voer geven als ze iets doen dat je wilt en geen van beiden zou ik toepassen bij een paard dat je zo duidelijk niet respecteert.
Je kan beter investeren in een goede grondwerkles, en dan bij een instructrice die ook ervaring heeft met paarden met slechte stalmanieren, zodat je zeg maar meteen van in de stal kan starten.
Als je begeleider het ook niet kan oplossen, is ze eenvoudigweg niet de juiste begeleider voor jou en je pony.
Aan goed kunnen rijden heb je niks als je je pony niet tot in de piste krijgt he.... Hoe ga je riden als je je paard nog niet uit de stal krijgt? Het lijkt me dat je momenteel wel andere prioriteiten hebt dan iemand zoeken die goed kan rijden...
Ik geloof dat je in België woont? Afhankelijk van je locatie kan ik je wel een goede instructeur aanraden, stuur maar een pb als je wilt.
TisMO schreef:En trouwens mijn pony doet ook stout als ik haar opzadel. Velen zeiden door een verkeerd zadel. Heb dan een zadelpasser laten komen en een zadel gekocht van 1 van de beste merken. Maar nee ze doet het nog steeds hoor. Dus een goeie hulp is dit ook niet zo.
_lauraaa_ schreef:Mij lijkt dat als je begeleider het niet opgelost krijgt dat je opzoek moet naar een andere begeleider. Wij zien niet wat jij of jouw pony doet dus kunnen geen andere tips geven behalve dat je hulp moet zoeken. En als het me je huidige begeleider niet lukt is het een logische stap om iemand anders te vragen.
Je paard los uit de stal laten lopen is een heel slecht idee. Je zal hem er vast de stal mee uit krijgen maar dan open je over 2 maanden een topic “help mijn paard sleurt mijnde stal uit”.
TisMO schreef:_lauraaa_ schreef:Mij lijkt dat als je begeleider het niet opgelost krijgt dat je opzoek moet naar een andere begeleider. Wij zien niet wat jij of jouw pony doet dus kunnen geen andere tips geven behalve dat je hulp moet zoeken. En als het me je huidige begeleider niet lukt is het een logische stap om iemand anders te vragen.
Je paard los uit de stal laten lopen is een heel slecht idee. Je zal hem er vast de stal mee uit krijgen maar dan open je over 2 maanden een topic “help mijn paard sleurt mijnde stal uit”.
De vorige eigenaar zegt gewoon een goeie tik geven, lijkt dit een idee?
TisMO schreef:Dag iedereen
Ik zit nu al een tijdje met een probleem. Mijn paard wilt niet uit haar stal of gewoon niet mee met mij naar ergens. Ene keer we buiten zijn stapt ze mooi mee maar binnen krijg in haar nergens mee. Dan begint ze heel de gang achteruit te stappen en ik word dan zo gefrustreerd! Ze heeft het een paar weken niet gedaan en dan weer wel. Als iemand anders het probeert lukt dat direct, bij mijn bijrijder en ik lukt het totaal niet. Als ik een tik geef met de zweep dan loopt ze super snel naar achter of dreigt ze te steigeren. Ik weet niet meer wat ik moet doen met mijn vierjarige merrie. Ik kan haar gewoon niet meer alleen lekker uithalen en kuisen. In het rijden is ze super braaf enzo en in de piste ook, gewoon zo koppig voor mee te lopen.
Alvast bedankt ik probeer op elke reactie te reageren x
GDG schreef:TisMO schreef:Dag iedereen
Ik zit nu al een tijdje met een probleem. Mijn paard wilt niet uit haar stal of gewoon niet mee met mij naar ergens. Ene keer we buiten zijn stapt ze mooi mee maar binnen krijg in haar nergens mee. Dan begint ze heel de gang achteruit te stappen en ik word dan zo gefrustreerd! Ze heeft het een paar weken niet gedaan en dan weer wel. Als iemand anders het probeert lukt dat direct, bij mijn bijrijder en ik lukt het totaal niet. Als ik een tik geef met de zweep dan loopt ze super snel naar achter of dreigt ze te steigeren. Ik weet niet meer wat ik moet doen met mijn vierjarige merrie. Ik kan haar gewoon niet meer alleen lekker
uithalen en kuisen. In het rijden is ze super braaf enzo en in de piste ook, gewoon zo koppig voor mee te
lopen.
Het wisselt af, bij de boer lukt het altijd. Bij andere mensen soms wel soms niet. Wel als ze die niet goed kent.
Alvast bedankt ik probeer op elke reactie te reageren x
Snap er weinig van. In je andere bericht zeg je dat het je begeleider ook niet lukt en alleen de boer het lukt. Wat is het nou?