Iets té goed getraind? Gepavlovd door je paard/huisdier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:55

De hond van mijn ouders is ook een mooie :D Die weet dat hij na het tweede bakje koffie uitgelaten wordt. Eerste bakje koffie? Niks aan de hand. Is het tweede kopje op? Dan staat ie al te springen :D En ja, dan moet je wel uit he..

Vroeger zwaaide mijn moeder mijn vader altijd uit als hij ging werken. Dan gaven ze elkaar een kus en ging mijn moeder bij het raam staan. Mijn vader had risicovol werk en dat was hun routine, want je weet nooit hoe een dienst zou lopen. Toen de hond kwam tilde mijn moeder hem altijd op om mee te zwaaien. Op een gegeven moment ging de hond altijd gillen zodra ze elkaar een kus gaven en sprong hij zowat in je armen want 'we gaan zwaaien'. Hij had geen idee wat het was, maar we deden dat altijd en dan kwam de baas altijd terug :D Uiteindelijk werd er veel vaker op een dag gezwaaid, ook als mijn moeder ging werken, of als er boodschappen gedaan ging worden of.. Als er een kus gegeven werd en iemand had z'n jas aan, dan ging de hond uit z'n stekker :') Dus ja, dan maar naar het raam!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:58

De honden bij ons kennen het geluid als ik de pc op slaapstand zet tussen de middag, dat betekend naar buiten en leuke dingen doen. Ook weten ze dat als de telefoon gaat (werk thuis en het werk bestaat voornamelijk uit klantcontact via de telefoon) dat ze stil moeten zijn, daarna wordt er weer vrolijk verder gespeeld met die irritante piepbal of andere dingen die herrie maken. Paarden weten ook precies wanneer ik naar de stal loop om alles alvast klaar te zetten en te mesten of het verschil in nu is het tijd om naar binnen te gaan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:00

Als ik de verwarming uit/aan draai denken de konijnen dat ze eten krijgen, dus heb ik 2 konijnen langs mn benen hen hupsen _O- .
En, ik weet niet hoe, maar ze ruiken het als we naar bed gaan. Dan worden ze helemaal nerveus, want dan krijgen ze eten en dat weten ze ook :')

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:04

Mijn hond die had zichzelf aangeleerd dat als de katten aan de bank krabte dat ze er dan naar toe liep omdat het baasje ook altijd opsprong en de katten weg joeg...

Vond ik heel handig want dan kon ik blijven zitten.

Behalve dus dat hondlief niet het verschil snapte tussen de bank en de krabpaal en dus ook dan de kat wilde wegjagen haha -O-

Amandavd

Re: Iets té goed getraind? Gepavlovd door je paard/huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:07

Mijn hond. Ik heb haar geleerd dat als ik haar kauwbot wegneem zij een koekje krijgt. Toen dacht mijn hond, waarom zou ik wachten als ik hem zelf kan in leveren? An sich niks mis mee tot ik mij op een dag realiseerde dat ze het bot al 3x had ingeleverd na 5 min kauwen en al 3x opnieuw gevraagd had...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:07

Citaat:
De cavia's begonnen vroeger altijd keihard te piepen als de deur van de koelkast open ging
dat deden die van ons ook.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:08

Wat mijn paard betreft, ik liet haar altijd toe in stap om aan haar been te krabben als ze hevige jeuk had. Maar dan ook enkel als ze echt jeuk had. Ze ging dan in draf ook echt met de voorbenen gooien om er met haar neus bij te kunnen :’) Dus dan dacht ik tja laat maar effe krabben dan. Ik dacht dat ik op die manier het onderscheid wel zou kunnen blijven maken... maaaaar inmiddels gebeurt het met enige regelmaat dat ze dan echt alsof doet dat ze zo’n jeuk heeft! Dan laat ik ze halthouden en dan gaat ze met haar neus richting haar been zonder te krabben, blijft ze zo staan! :’) Ik heb er echt al om moeten lachen maar eigenlijk is het een dikke foei natuurlijk!

Mijn kat is ook echt een gewoontedier, ‘s avonds gaat ze al vanaf dat ze baby is bij mij op de bank slapen terwijl ik TV kijk. In het begin was ze nog erg klein en moest ik ze echt op de bank tillen (heb ze op straat gevonden met 4 weken dus kon eigenlijk nog niks). Ondertussen zijn we een jaar later en is de avond bankhangen onze vaste date geworden! :P meestal rond 21u, na de vaste telenovelle op tv waar de rest vh gezin naar kijkt. Kan je echt nagaan, na de eindgeneriek huppekee de bank op. Als ik dan nog niet klaar ben gaat ze alvast liggen op ‘onze plek’ en als het te lang duurt gaat ze jengelen haha. Heel schattig.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:21

Ohh zo grappig al die verhalen!

Vroeger - inmiddels al best een poos geleden - hadden mijn ouders een hondje. Ik was nog klein en keek naar het klokhuis. In het intro van het klokhuis liep dus een hondje door het beeld en op een gegeven moment had ons hondje dat door. Dus, zodra de tune begon, werd ze wakker (meestal lag ze rond die tijd te slapen) en vloog ze blaffend naar de televisie. Om, zodra die hond voorbij was, net te doen alsof er niets aan de hand was en weer heerlijk te gaan slapen :? |o

En onze katten nu weten precies wat: 'wil je eten' en: 'heb je honger in je buik' betekent. Helaas hebben wij in ons enthousiasme onze jeweetwel-kater leren 'praten', dus op de meest onhandige momenten staat hij zeurderig naar je te miauwen. Meestal voor eten, maar soms ook voor een knuffel.

Wel heel handig: ze krijgen heel soms iets lekkers (normaal gewoon brokjes). Het lekkers gaat altijd in dezelfde schaaltjes dus, als je ze kwijt bent, hoef je alleen maar met die schaaltjes te rammelen. Binnen no time zitten ze dan allebei, keurig naast elkaar, aan je voeten.

Oh en ook leuk: ik heb onze poes geleerd een high-five te geven (in ruil voor eten uiteraard :+ ). Heel schattig, tot ze die high-five een keer doet met haar nageltjes iets uit, over je neus, omdat ze ervan overtuigd is dat ze dan iets braafs doet en dus eten krijgt 8)7

Paard probeer ik te behoeden voor dit soort gewoonte-dingen. Lukt aardig, alleen hadden we laatst een dingetje met galop, dus een dag goed getraind op de galop. Volgende dag sprong ze in iedere hoek aan in galop 'want dat was toch te bedoeling' _O- Ik heb er heel hard om gelachen en vervolgens maar een paar dagen helemaal niet meer gegaloppeerd :D

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:21

Mijn hond zit bij de deur als ik Hè Google stop roep :+

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:47

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 16:00

De vitamine c tabletjes van cavia stonden vroeger in de trapkast/voorraad kast.
Op gegeven moment wist meneer dat dus
Dus elke keer als iemand thuis wat uit die kast paste stond hij rechtop tegen de tralies te fluiten :)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:55

Sidera schreef:
Mijn hond die had zichzelf aangeleerd dat als de katten aan de bank krabte dat ze er dan naar toe liep omdat het baasje ook altijd opsprong en de katten weg joeg...

Vond ik heel handig want dan kon ik blijven zitten.

Behalve dus dat hondlief niet het verschil snapte tussen de bank en de krabpaal en dus ook dan de kat wilde wegjagen haha -O-

:')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:00

Mijn pony weet dat als op onze leslocatie de bakdeur open gaat, we weer naar huis gaan (we rijden onder de man naar les en weer naar huis). Ze wilt dan het liefst op een drafje naar huis _O-

Nu doen we de bakdeur vast open en dan rijd ik nog even door, voor we naar huis gaan :')

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:00

Mijn bijrijdpony is een Tinker. De naam van het ras zegt het al; eigenwijs. Dus als ze een keer stout is geweest komt ze heel lief kusjes geven. Wat haar favoriete 'kunstje' is :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:16

Ohja, mijn verzorgpaard. Een jonge shire, in de categorie overijverig braafste jongetje van de klas, behalve met dingen waar hij eigenlijk geen zin heeft.

Vorige week had ik bedacht dat ik hem ging longeren, hij had daar dus echt geen zin in. Met 5en en 6en liep hij dan toch braaf zijn rondje, sjok, sjok, sjok. Steeds subtiel een tandje langzamer, dus ik zeg eh! Kom op! En hij staat met een ruk stil en hij kijkt mij even vragend aan, je zag de vraagtekens... En hij komt de cirkel in lopen, met zo'n hoofd van: he, ze zei het echt, ze zei kom! Echt! Dus ik mag stoppen en naar haar toe komen! Yes! Klaar! Yes yes yes! Kijk hoe goed ik naar je toe loop en hoe braaf ik ben YES!
Ik moest zo om hem lachen, en hij heeft ook gewoon gelijk, daar kon ik echt niet boos over worden. Inderdaad, ik zei kom. Kom maar hier jongen je bent een brave _O-

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:22

Mijn ouders hebben een buurvrouw met een klein hondje genaamd Marlou.
Als ze buiten loopt dan zeggen mijn ouders altijd: daar gaat Marlou. Dan moet onze hond kijken door het raam. Hij springt dan echt in de benen.

Als ik bij hun ben en mijn vader wil m uitlaten dan wil hij niet mee tenzij ik ook mee ga omdat ik dat een paar x gedaan heb. Hij weigert dus ook echt.

Mijn vader moet m mee slepen als ik op de bank blijf.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:28

na een ongeluk met een loslopende hond heb ik mijn paard geleerd om stil te staan als er een loslopende hond in zicht is. Ik had me niet bedacht dat ik dan dus uren over een rondje van 5 km doe, in het Gooi lopen nl. overal honden los (ook waar het niet mag en op ruiterpaden) |o

Mijn huiskat weet dat als mijn man 's nachts de pc uitzet, dat hij dan naar bed gaat. Dan gaat het licht uit en begint de kat aan haar renuurtje...... erg fijn, want ik slaap dan al uren en madame rent ook over het bed, dus over mij, heen met haar lompe 6 kilo %)

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:56

De kat van een vriendin had door dat als ik er was, hij van mij eten kreeg. Als het dan etenstijd was en ik was bij die vriendin, dan kwam die kat bij mij zeuren om eten :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:15

Als de auto voorbij is mogen we oversteken... Dat er meer dan 1 auto aankomt heeft geen invloed op haar beslisvaardigheid :=
Als ik mijn jas tijdens het rijden uit doe hang in hem aan een staander. Tijdens het uitstappen gaat ze vanzelf naar de staander met mijn jas 'tijd om naar huis te gaan baasje' (heb de rijbak niet bij huis)
Als ik de prikpaaltjes in het nieuwe stuk wei zet voor strookbegrazing staat ze bij de ingang van dat stuk te wachten en als ze er nog niet in mag gaat ze staan mokken :')

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:21

Mijn kat had op een gegeven moment door dat wanneer ik ‘s avonds opsta om de lampen uit te doen, hij eten krijgt. Dus nu stuurt hij me om 8 uur al naar bed door mauwend naar de lampen te lopen en de snoeren aan te tikken :')

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:22

Met mijn eerste paard begeleidde ik vaak buitenritten. Hij had al heel snel door dat als ik mijn hand omhoog deed om de rest te waarschuwen dat we overgingen naar een langzamere gang, dat we dan dus langzamer gingen. Maar het was niet de bedoeling dat hij direct als ik mijn hand opstak van draf naar stap ging....dit heeft heel wat kop-staartbotsingen tot gevolg gehad :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:23

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:23

Onze kat kan mij die opstaat onderscheidden van mijn ouders en broer die opstaan (zonder dat ze dit ziet, ze heeft het vanuit de tuin ook door). Dus als mijn ouders al wakker zijn en opeens de kat enorm horen miauwen, dan weten ze dat ik zo de trap af kom lopen :D
Wie zou haar toch eten geven? O:)

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:24

Bij mijn verzorgpaard is het zo dat hij het geluidje van het doorsnijden van een wortel herkent. Voor het slapengaan en ik de lampen in de stal uit doe, krijgt iedereen een stukje wortel. Als ik dan die wortel in stukken snij (uit het zicht van de paarden), dan staat meneer al snuivend verwachtingsvol bij zijn voerbak haha

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:32

Ons vorige hondje kende de eindtune van GTST.
Zodra hij dat hoorde stond hij piepend en blij voor mij, totdat ik met hem ging spelen.
Ik had er onbewust een gewoonte van gemaakt om na GTST even met hem te spelen of naar buiten te gaan met hem.
Ik had daar niet altijd zin in dus als de eindtune kwam moest ik snel het geluid uitzetten. :)