Beginnen met wandelen, maar hoe?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Beginnen met wandelen, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 18:09

Punt is dat als je erop zit en er is een schrikreactie waarbij even wat gedraafd wordt (bijvoorbeeld) dan zit je er daarna nog op en rij je gewoon verder.

Als je ernaast loopt en er is een drafje/zijsprongetje/vreugdebokje dan ben je met een beetje pech je paard kwijt :+ :)) (of hij springt op je voet en dat doet zeer :+ )

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 18:12

Kuggur schreef:
Ik snap het probleem eigenlijk niet zo. Als je kunt rijden dan kun je toch een paard aan de hand voeren?
En wandelen met een paard is toch niets anders dan dat....?

Ik snap het ook niet hoor.
Het wordt nu net gedaan alsof het hogere wiskunde is :')

Jiildou23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-20 18:23

Apple schreef:
Punt is dat als je erop zit en er is een schrikreactie waarbij even wat gedraafd wordt (bijvoorbeeld) dan zit je er daarna nog op en rij je gewoon verder.

Als je ernaast loopt en er is een drafje/zijsprongetje/vreugdebokje dan ben je met een beetje pech je paard kwijt :+ :)) (of hij springt op je voet en dat doet zeer :+ )

Dit dus. Mijn rijpaard kan ik onder zadel wel hebben bij een boskabouter of de boswachter, maar aan de hand is het TABEEE, DIT GAAT MIJ ECHT OPETEN en ben ik hem kwijt. Zo sterk als mijn paard ben ik helaas niet. Maar dat is voer voor een ander onderwerp en niet echt relevnat hier.

@Onali @Kuggur
Het is inderdaad geen hogere wiskunde :D Ik heb gewoon helemaal geen ervaring met wandelen in het bos en dacht, misschien heeft er iemand tips voor wanneer ik met het jonkie als eerst op pad ga.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 18:30

Maar in je OP zeg je van wel.
Pak het daar vandaan gewoon op en breidt het uit.
Zoals hij naast je op het erf wandelt zo hoort hij ook naast je in het bos te wandelen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:24

Kuggur schreef:
Maartje1990 schreef:
Bedoel je nederlands wandelen of Belgisch wandelen?

Ik weet wat je bedoelt, maar ik moest tóch lachen ;)

:D gelukkig had ze het niet over poepen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 01:23

Uhh gewoon gaan? :')

Mijn vriend en ik zijn gister mijn mijn 3,5 jarige onbeleerde merrie voor de aller eerste keer gaan wandelen. Ze is pas sinds 31-10 van mij en ik weet zeker dat ze al vanaf februari dit jaar niet meer het terrein af is geweest. We zijn 6km gaan wandelen en het enige waar ze ff van schrok was mijn vriend die over een tak struikelde. Wandelaars, fietsers, honden etc waren allemaal geen probleem. Ik stond er zelf ook echt van te kijken!

Jiildou23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 14:32

_lauraaa_ Fijn dat het zo goed ginG!