pillow schreef:Caira schreef:NEEM LES!! Ik kan het echt niet vaak genoeg zeggen bij dit soort topics. Niet zelf aanklooien, want als je timing niet goed is krijg je echt gevaarlijke situaties.
Les nemen om je paard uit de wei te halen? Dan moet je naar mijn mening helemaal geen paard hebben. Neem mij niet kwalijk.
Dit gaat niet alleen om een paard uit de wei halen maar om algehele omgang tussen paard en mens. Zo te lezen zit daar een disbalans in op dit moment, al dan niet ontstaan door onwetendheid of onzekerheid of niet consequent wat bij sommige paarden al snel tot (grote) problemen en gevaarlijke situaties kan leiden. En tot nog gevaarlijker situaties als je er ongeoefend met een zweep in gaat. Timing is belangrijk en ook weten waar je op reageert en hoe. Dat kun je leren, en zouden meer mensen baat bij kunnen hebben.
Heel verstandig om hulp / begeleiding te zoeken, dat kan heel veel oplossen en veel inzichten geven die in de gehele omgang met je paard zinvol zijn. En het is ook nog eens leuk om dat soort dingen te leren.
.