Temeraire schreef:Sommige stroom tips vind ik wel heftig! Het arme beest valt er dadelijk nog bij neer
Fijn dat jullie het vanmorgen goed besproken hebben!
Mijn ervaring is ook dat het toch wel weer in orde is als er echt voldoende stroom op staat, 6000v of meer, voor sommige paarden is 2000v of 4000v niet voldoende.
Ik hoop dat jullie het zo kunnen oplossen
Beter een keer een heftige klap om het af te leren dan je paard op een vrachtwagen geplakt of iemand die er door verongelukt

Ze is toen versneld naar stal gehaald. Daar is ze ook nog een keer onder het draad gegaan omdat het hooi op was (
) en daarna niet meer. Heb haar manen omwikkeld met ijzerdraad en heb gezien dat ze één keer een goede tik heeft gehad.
Hij steekt dus zijn hoofd tussen de bovenste en middelste door en dan is hij zo weg. 

Mick heeft vanaf het begin van mijn post op stal gestaan en overdag in de (houtomheinde) paddock terwijl wij eea uitzochten, bestelden en installeerden. Sinds gisteren staat het hele spul aangesloten. Er staat nu 10-12 kV op, dus stierenstroom
en hij heeft een stroomdraadje in zijn voorpluk gevlochten en om zijn halster heen zitten. Maar hij staat weer op de wei! Hij heeft al een optater te pakken van toen ik hem onder de draad door een koekje gaf
en ik denk dat hij het nu wel uit zijn hoofd laat, want hij sprong een meter of vier achteruit. Ik heb er goede hoop op!