Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

!
!
een echt droompaard!
. Maar ik vind alle reacties echt leuk en leerrijk om te lezen en wat een prachtdieren zijn hier al gepost! Blijf die maar lekker posten zou ik zeggen
_Penotti schreef:Oooh Nessie, wat een prachtige foto's heb je geplaatst![]()
En ook andere, mooie berichten van hengsten samen en veel buiten.
Laat dit maar voorbeelden zijn dat het zo ook kan.
Maar ik denk dat jullie zelf ook wel genoeg ervaring hebben om het succesvol te laten zijn.
Op veel plaatsen kan het helaas niet zo mooi, of heeft de eigenaar te weinig ervaring en dan is castreren toch wel een goede uitvinding
Er zijn prima redenen om bepaalde hengsten te castreren. Indien een hengst als hengst geen sociaal contact kan hebben of gevaarlijk is en zichzelf in de weg zit dan zie ik alleen maar voordelen aan castreren. (ook voor de hengst.)
anjali schreef:Het is een beetje offtopic. Maar ik kan het gewoon niet laten om toch iets te zeggen. In de menselijke psychiatrie van de grondleggers daarvan ,Freud en Jung, hebben ze het zeer vaak over "de castrerende vrouw"waar mannen erg bang voor zijn.Dat is dan in symbolische zin en gaat over mensen.Maar toch moet ik daar vaak aan denken als ik sommige bijdragen hier lees.
Wat de oorzaak is, is niet helemaal duidelijk, nieuweling, andere wei, of dat Tinker in zicht van de merries die hij mocht dekken stond. Want, de buren bij de eerste wei waren immers ook merries en dat ging prima....

gichke schreef:(niet zeker of dit een goede plek is voor dit topic, als er een betere plek is kan een mod dit dan naar de juiste plek verhuizen?)
Ik volg al een tijdje een bepaald topic in verband met een jonge hengst die nu hengstengedrag begint te vertonen.
Gaat dit over mij?
Zelf heb ik (nog) geen hengst in mijn bezit maar met de tijd is dit toch iets dat ik zou overwegen.
Waarom dit topic dan openen?
Hier op bokt zitten er meerdere zéér ervaren hengstenhouders die heel veel goede tips kunnen geven in verband met het huisvesten van een hengst, hoe je met een hengst om kan gaan en het trainen van een hengst.
Dus misschien kan dit een topic worden waar mensen die eraan denken om een hengst te kopen vragen kunnen stellen of een topic waar hengstenhouders hun hengst kunnen "showen" en enkele leuke en minder leuke ervaringen met hun hengsten kunnen delen.
Ook denk ik dat merriehouders van dit topic veel kunnen opsteken (ik als merriepersoon heb altijd een vooroordeel gehad over het houden van hengsten).
Sorry als mijn uitleg redelijk verwarrend is, ik ben meestal niet zo goed in mijn gedachtegang neer te schrijven

\
Hoop dat het weer dan ook nog een tijd toe laat dat ze de wei op kunnen, in de winter gaat hij straks de bak in, in de ochtend