dresjoepie schreef:3 weken samen is ook nog niet heel lang! Ik zou het even aankijken Meestal wordt dit vanzelf minder als de rang orde is bepaald
Enerzijds denk ik dit ook. Bij ons in een behoorlijk groot weiland duurt het altijd even voordat de rust er is. Anderzijds heb ik verhalen gehoord over hele nare blessures doordat paarden zo wild met elkaar waren. Dus zou dit niet te lang aankijken
Misschien is dit al voorgesteld en heb ik erover heen gelezen maar kan er niet dag en nacht een draad tussen beide in de paddock? Aangezien je aangeeft hier zelf het een en ander in te kunnen veranderen.
Dan kunnen ze neuzen, in de weide met elkaar stoeien mochten ze dat dan willen en staan ze verder gewoon apart van elkaar. Voorkom je ook dat er straks een een blessure heeft.
Verder helpt het hier als de paarden voldoende hooi hebben op de paddock. Ik heb mijn paardje zien veranderen van een heks naar de andere pony in de paddock, naar een paard dat haar hooiportie deelde met een ander. Dit doordat er meer dan genoeg hooi was.
Bij ons hebben ze flink de ruimte zodat ze ook echt van elkaar weg kunnen en is er altijd ruwvoer. Dat scheelt echt enorm.