band

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saartjuh__08

Re: band

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 15:58

de instructrice vind het prima als we maar voorzichtig zijn +:)+ maar we mogen alleen hem niet uit de stal halen omdat hij dan probeert weg te rennen :( hij is erg wild en daarom loopt hij alleen in de gevorde les

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:00

saartjuh__08 schreef:
de instructrice vind het prima als we maar voorzichtig zijn +:)+ maar we mogen alleen hem niet uit de stal halen omdat hij dan probeert weg te rennen :( hij is erg wild en daarom loopt hij alleen in de gevorde les

Jullie zijn overduidelijk niet voorzichtig, niet prima dus.

saartjuh__08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 16:04

WE ZIJN WEL VOORZICHTIG -:(- :j zaterdag ga ik weer naar de manege maar dan kunnen we alleen rijden -O- met corona enzo _-:( en dan kunnen we niet met de pony (zorro) iets doen

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:10

saartjuh__08 schreef:
WE ZIJN WEL VOORZICHTIG -:(- :j zaterdag ga ik weer naar de manege maar dan kunnen we alleen rijden -O- met corona enzo _-:( en dan kunnen we niet met de pony (zorro) iets doen

Een poging tot join up doen met een manege pony in een stal is niet voorzichtig. Maar whatever, succes ermee! +:)+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:10

Nou dan is het een zegen voor Zorro en jullie dat Corona heerst.

Een join up in een stal kan niet. Hoe groot de stal ook is.

Een dier wat bijt en trapt hoort niet door een paar 12 jarige meiden opgevoed te worden in een stal van de manege.

Daar blijf je lekker van af. Dit is niet veilig en voor de pony erg vervelend. Het gedrag gaat er alleen maar extremer door worden. Dat dier probeert zijn ruimte te verdediging en wordt daar door jullie voor afgestraft.

Lekker je tijd en energie steken in een leuke pony en leren goed te rijden en om te gaan met die beestjes. Niet in een zure manege pony, is vragen om ongelukken.

Besef je wel dat ze hem misschien wel een spuitje geven als hij 1 van jullie verwond?

saartjuh__08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 16:22

dat doen ze heus niet }:0 en heeft iemand dan andere ideen om dan een goede band te krijgen behalve knuffelen :# ik ga zaterdag hopeliijk weer op saar <3 :):) /3 *\o/*

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:27

saartjuh__08 schreef:
dat doen ze heus niet }:0 en heeft iemand dan andere ideen om dan een goede band te krijgen behalve knuffelen :# ik ga zaterdag hopeliijk weer op saar <3 :):) /3 *\o/*

Oh nee? 1x goed raak en je bent voor het leven mank.
Dat wordt dat dier niet in dank afgenomen. Ook al hebben jullie het uitgelokt.

Lekker met rust laten en accepteren dat je niet met elke pony een band op kant bouwen en dat niet elk paard gelukkig wordt van knuffelen en borstelen.

saartjuh__08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 16:33

maar paarden houden van borstelen en zorro heeft hele lange manen ook nog :j saar heeft dat niet want daar hebben ze het afgekinpt voor knotjes ;( ik ben al een keer hard getrapt hoor >;)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:35

Deze pony blijkbaar niet. Deze pony houdt blijkbaar van rust in z'n stal. Misschien bouw je dus wel de beste band op door m lekker in zijn waarde te laten en hem niet te pesten met een join-up :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:41

*pakt popcorn erbij*

Misschien moet je hem wat groentesoep voeren. Zal die vast en zeker kunnen waarderen.

Even serieus, houd het gewoon bij poetsen en knuffelen en laat die pony verder met rust. Een manege pony die je 1 keer in de week ziet kun je geen band mee opbouwen. En ga al zeker geen trucs als een “join up” uithalen. Levensgevaarlijk en je maakt de
Pony er blijkbaar alleen maar boos mee.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:43

saartjuh__08 schreef:

Luister naar de pony. Die wil geen band met jou of je vriendin. Dat geeft hij duidelijk aan.

saartjuh__08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 16:44

lauraaa he zo heet ik ook :wave: dat zij ninji ook al in een ander tpic :\

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:47

Mijn paard houdt helemaal niet van borstelen |(
Als je al een keer getrapt bent, heb je daar dan helemaal niks van geleerd? Op mijn manege was je niet eens meer welkom geweest als je een al zure pony nog zuurder, of zelfs vals zou maken.
Je bent nog jong. Blijf uit de buurt totdat je beter kan relativeren. Ik had op jouw leeftijd ook een paard dat alleen maar tegen mij lief was (letterlijk, ze trapte iedereen de stal uit behalve mij). Daar heb ik helemaal nooit grondwerk mee gedaan, daar had ik toen nog nooit van gehoord. Hoe heb je de band met Saartje opgebouwd? Ook niet via grondwerk toch? En als Manon zo'n betweter is, waarom probeer je haar dan na te doen?

En hoe vaak moeten we vertellen dat het geen goed idee is, en uberhaupt niks met grondwerk te maken heeft wat jij wilt, voordat je bedenkt dat het geen goed idee is? Net als brood voeren en een shet in een tuinschuur zetten?

saartjuh__08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 16:53

maar saartje is anders want zij is altijd al lief voor mij geweest :)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:53

Meid dit forum zit vol met mensen die al jaren ervaring hebben met paarden. Waarschijnlijk met de nodige ongelukken waar zij uit geleerd hebben.
Wees niet zo'n koppige puber en neem het advies dat je krijgt serieus.
En als je toch niet geholpen wil worden of niet wil luisteren dan moet je geen topics openen.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:09

Hou het dan lekker bij Saartje. Niet elke pony gaat je aardig vinden. Jij vindt toch ook niet alle mensen aardig?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:16

:) Lees het boek van monty Roberts en je leert van hem hoe je een band kan krijgen met je paard.
Maar gezien je reacties in dit topic en in je topic dat gisteren is gesloten, denk ik niet dat je dat zal doen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:57

saartjuh__08 schreef:
maar saartje is anders want zij is altijd al lief voor mij geweest :)

Val Saartje dan lastig, en laat Zorro met rust.
Ik had ook niet met elk (manege)paard een klik, daar is niks mis mee.

Het is sowieso al moeilijk om een band op te bouwen met een manegepaard, vooral als je alleen mag rijden. Die manegedieren krijgen dagelijks meerdere mensen op hun rug, een band vormen is heel moeilijk dan. Daar kunnen zij en jij niks aan doen.

Als je zo nodig een band wilt met een paard, zoek dan een bijrijdpaard/verzorgpaard.

Een band krijgen vergt tijd. Als je enkel mag rijden, krijg je die tijd dus niet.

saartjuh__08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 18:38

barbet maar boeken moet je kopen en ik krijg maar 2 euro zakgeld :$ :(
daisy ik ben ook op zoek naar een verzorgpony maar er staan niet veel ponys in de buurt en die er wel zijn weet ik niet van wie ze zijn /3

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:43

saartjuh__08 schreef:
hoi :# hoe vorm je een geode band met een paard

Goede vraag!
Nou het antwoord nog....
...."paarden zijn soms net mensen": de een wil graag rust, de ander houdt van gezelschap, poetsen vindt de een heerlijk, de ander vreselijk (- al kan het helpen om een boekje over de spieren van het paard aan te schaffen en doelbewust spieren te masseren, waarbij je nadrukkelijk zachtjes met 1 spier begint) etc etc.
Citaat:
mijn vriendin had het idee om een join up te doen maar dat ging niet erg goed en toen werd de pony boos -O-

...ik geloof dat jij een nog al bazige vriendin hebt met wilde ideeën.
Niet gek om die te checken.

De basis van een join up is: dat jij jezelf neerzet als de kuddeleider (...wat jouw vriendin wellicht is tov jou....)
maar de pony dacht daar dus anders over.
O:) "Kan gebeuren".
Oude regel in de cavalerie: het paard heeft altijd gelijk.
(= Gaat hij bijten, zul jij/ je vriendin wel iets fout gedaan hebben.)
Citaat:
:( maar nu gaan we het nog een keer proberen. maar hoe kan je anders een goede band maken :

x laura :)

Doen jullie eerst onderling maar eens een join up.
(Jouw vriendin zit op een stoel en dan ga jij haar wegjagen.... Daarna nabespreking! Hoe vond zij het om weggestuurd te worden? Hoe vond jij het om haar weg te sturen...?)
En nooit, never ever een join up in een stal proberen!!
Monty Roberts deed het op de prairie, het dier kon kilometers ver weg!!

En er zijn dus 100 andere manieren om een band op te bouwen: poetsen, gezellig babbelen, samen een wandeling maken en vooral goed 'luisteren' naar het dier.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:45

saartjuh__08 schreef:
luca03 in de stal die zijn best groot en het is een kleine pony dus dat kan bestt

Join up in de stal doe je niet. Gewoon niet. De stal is het eigen plekje van een paard waar ze niet óók nog eens hoeven te werken. Daarbij vind ik het echt bizar dat dit wordt toegestaan met een manegepony. Stop ermee, want de volgende keer trapt ‘ie raak, vlieg je de stal uit en dan is het “de schuld van de pony” en is hij vals, of wordt als “vals” weggezet. Als je niet weet waar je mee bezig bent, zoek dan hulp van een professional, maar ga niet zomaar met een pony aanmodderen omdat jij denkt dat jullie zo’n speciale band hebben. Zeker niet met een manegepony die al genoeg mensen in zijn omgeving krijgt.
Laatst bijgewerkt door Goudhaan1 op 19-05-20 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:46

saartjuh__08 schreef:
barbet maar boeken moet je kopen en ik krijg maar 2 euro zakgeld :$ :(
daisy ik ben ook op zoek naar een verzorgpony maar er staan niet veel ponys in de buurt en die er wel zijn weet ik niet van wie ze zijn /3

Ja dan houdt het op denk ik.
Ik denk dat je dan beter een andere sport kan zoeken.

saartjuh__08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 18:55

waarom zou ik een andere sport moeten zoeken

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:58

saartjuh__08 schreef:
waarom zou ik een andere sport moeten zoeken

Een andere sport zoeken is misschien een beetje overdreven weg gezet, maar ik zou er wel mee leren leven dat een manegepony een manegepony blijft, en je dus geen join-ups kan doen in de stal, of waar dan ook eigenlijk. Laat ze met rust.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:05

Kak.. Dus dat heb ik al die tijd niet goed gedaan.. Ik moet dus een join up doen met mijn paard.. En dan bij voorkeur in de stal.. :)*

Genoteerd.. :j