Wanner ruin bij andere ruinen zetten?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Re: Wanner ruin bij andere ruinen zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:50

@Jessix: ook dat is wel mijn ervaring, ik doe er zelf ook helemaal niet moeilijk over, gewoon er bij en komt wel goed. Echter weet ik ook ondertussen dat sommige combinaties gewoon niet werken.(veel verschillende stallen en samenstellingen gezien) sommige zijn gewoon niet zo sociaal.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:47

siskeh schreef:
@Jessix: ook dat is wel mijn ervaring, ik doe er zelf ook helemaal niet moeilijk over, gewoon er bij en komt wel goed. Echter weet ik ook ondertussen dat sommige combinaties gewoon niet werken.(veel verschillende stallen en samenstellingen gezien) sommige zijn gewoon niet zo sociaal.

Nee dat schrijf ik ook, uitzonderingen daargelaten. Daarom blijf ik er ook bij en grijp ik in als het echt moet. Maar ik ben, mede door mijn hengsten groep, niet heel snel onder de indruk, dus zorg vaak enkel dat ze de ruimte steeds weer opzoeken om het zelf uit te zoeken met elkaar.

silvericathy

Re: Wanner ruin bij andere ruinen zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:05

Wat kan helpen is om eens een flink stuk te gaan wandelen met z'n drieën, samen eens goed laten werken en daarna de weide op.

Ik heb bijna drie weken geleden een nieuwe pony (ruin) geïntroduceerd. Mijn huidige ruin bleef echter lelijk doen tegen hem.

Ik heb ze beide uit de weide gehaald en ben toen met ze samen gaan wandelen, op een ander gedeelte van het terrein.

In het begin was het een beetje klieren, maar al gauw ging de focus over op het werk.... En liepen ze beide braaf mee.

Afgelopen week moesten beide ruinen verplaatst worden en daardoor hebben ze bijna een half uur samen naast mij gelopen, door het bos, landweg en klein stukje langs het verkeer af.

Sindsdien zijn ze helemaal om en echt maatjes.

Vroeger deed men het ook al... Twee menpaarden die lelijk naar elkaar bleven doen werden samen ingespannen en moesten flink werken.