rina schreef:jessicadv schreef:Zou dan desensibilseren met een handschoen oid handig zijn? Dit geeft "ongeveer" hetzelfde gevoel, maar is toch niet je hand. Nadeel is dat hij het eerste stuk wel toelaat, maar wanneer je zelf moet bukken hij het niet meer oke vind.... dit licht niet aan het bukken. Want dat heb ik ook geprobeert en dat vind hij allemaal prima!
Ik heb er ook 1 gehad die iets te snel met die achterbenen was. Met name als je lager op het been kwam. Opgelost door een oude rubberen handschoen (met vingers) op te vullen met watten oid. Die dan op een stok/stuk hout vastmaken met tape. Lengte stok een 80 cm, niet langer want dan stoort hij je in de beweging. En neem een stok/stuk hout wat stevig is en niet kan zwiepen. Het moet echt een verlengde arm worden, en je wilt er dus ook evt. druk op de huid mee kunnen geven. Mijn hout was 2x4 cm dik.
Die "Arm" dan als verlengde van je arm gebruiken. Zo kan je tot onder aan toe op het been komen zonder dat jij risico loopt. Je kan stoppen waar hij het nog te moeilijk vindt, en doordat het een "Hand" is heb je meer aanraakvlakte en lijkt het meer op hand doet niks. En met die hand kan je zelfs ook aan de binnenkant van het been aaien (als hij daar aan toe is). Als je die handschoen stevig genoeg maakt kan je er zelfs een borstel met handgreep (die riem/rubber waar je normaal je hand in steekt) omheen doen en borstelen waar je wilt.jessicadv schreef:Al ben ik er 2 jaar mee bezig om dit stress vrij te krijgen.
Ik heb bewondering voor je geduld, maar hierop wil ik je wel meegeven, aangezien ik zelf die fout ook elke keer maak, kijk uit dat je niet gaat sluipen en voorzichtig rond je paard gaat doen. Dat als in, als ik nu een te grote beweging maak schiet hij weg in je achterhoofd hebben. Ook dat voelen ze.
Ik heb 1 sensibeltje staan waarbij ik mezelf ook elke keer weer betrap op te voorzichtig en sluipgedrag van mezelfWant je wilt die ontspanning houden. Maar juist door die wisseling van stress en ontspanning leren ze veel beter en sneller dat er niks gebeurd. De werking van sensibiliseren en desensibiliseren. De normaler ik rond die merrie werk de minder is er stress. Met rust, dit is de normaalste zaak van de wereld, en was er iets waarvan je schrikken moest? gaat het veel beter dan met sluipen en voorzichtig. En dan zie ik haar ook veel langer ontspannen dan als ik weer ga sluipen
Super bedankt voor de tips!
Want je wilt die ontspanning houden. Maar juist door die wisseling van stress en ontspanning leren ze veel beter en sneller dat er niks gebeurd. De werking van sensibiliseren en desensibiliseren. De normaler ik rond die merrie werk de minder is er stress. Met rust, dit is de normaalste zaak van de wereld, en was er iets waarvan je schrikken moest? gaat het veel beter dan met sluipen en voorzichtig. En dan zie ik haar ook veel langer ontspannen dan als ik weer ga sluipen