Zichzelf los trekken.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sennanina

Re: Zichzelf los trekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 02:28

super goed dat je clicker training gebruikt

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 06:19

Dat vind ik nu leuk om te lezen, zo'n jong grietje dat het lef heeft om dit probleem met clickertraining op te lossen in plaats van met geweld, terwijl de omgeving zegt, die knol moet je harder aanpakken!
Compliment hoor!

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:39

Heel tof! Goed gedaan

Snoppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 22:54

brokjes schreef:
@Snoppie, wat goed om te lezen! Ben erg blij dat je voor de clicker training bent gegaan in plaats van de strengere middelen.

Ja ik ook, had zeker niet de respect gehad van der als ik met de strengere middelen aan de gang was geweest. Nu heb ik vrijwillig respect, niet uit angst of iets anders. Gewoon vanuit haarzelf, ze ziet nu ook in dat meewerken veel meer in haar voordeel werkt.

x_Jamila_sx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 19:21

leuk zeg dat ze het nu niet meer doet! :D

wat bij mijn verzorgpaard heel erg hielp/helpt is met een zweepje lopen en veeeeeel snoepjes. Hij is net zoals jouw paard heel erg op eten gericht, dus blijft hij heel makkelijk bij me als ik dat heb. Af een toe een tik met de zweep werkt voor hem ook. Natuurlijk doe ik dat liever niet, maar als ik dat doe beloon ik hem gelijk als hij het goed doet.

Maar ja ieder paard is anders en leuk om te lezen dat het met clicker training is gelukt. Dat zou ik ook wel eens willen proberen. :)

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:43

Snoppie schreef:
brokjes schreef:
@Snoppie, wat goed om te lezen! Ben erg blij dat je voor de clicker training bent gegaan in plaats van de strengere middelen.

Ja ik ook, had zeker niet de respect gehad van der als ik met de strengere middelen aan de gang was geweest. Nu heb ik vrijwillig respect, niet uit angst of iets anders. Gewoon vanuit haarzelf, ze ziet nu ook in dat meewerken veel meer in haar voordeel werkt.

Ik maak als "ouwe knar" een diepe buiging voor je uit respect :j
Dat je op jou leeftijd als zo overtuigd bent van clickertraining doet me erg goed, en geeft me hoop op betere omgang met onze paarden maatjes in de toekomst.

Ik had de kracht van +R jaren eerder moeten ontdekken, heb zoveel moois daardoor gemist.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 22:35

Wat leuk om te lezen dit! Clickertraing is super *\o/* Top dat je dit een kans hebt gegeven _/-\o_
Hoe mooi is het als je paard het gewoon leuk vindt om bij je te blijven ipv dat je met steeds meer pijn dreigt als hij van je weg wil -O-

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 01:57

Snoppie schreef:
brokjes schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Jij snapt het! Hier kunnen nog zo ongelooflijk veel mensen wat van leren. Heel veel plezier met jouw paardje, ze heeft het maar getroffen!