Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ayasha schreef:Op basis van wat ik lees krijg ik vooral het ide dat jij nul overwicht hebt en dat dat in de zomer goed gaat omdat hij het dan warm heeft. Nu is hij fris en wat ondeugender en komt dat gebrek aan leiding geven tot uiting. Daar zal dus ook de oplossing liggen.
Cinnepin schreef:Dat hij de baas is wat betreft zijn regels, is ook niet zo. Hij is heel gevoelig en sporen en geruk in zijn bek pikt ie gewoon niet, Als ik rustig met hem kleine stapjes doe, doet hij het prima.
Cinnepin schreef:Het heeft niet met temperatuur te maken, ook in het voorjaar of zo rond februari kan ik hem gewoon rijden ( heb last van fibromyalgie dus dan is het vaak te koud voor mijzelf op de spieren dus rijd ik minder ). Maar het is echt het najaar....in oktober gaat het vaak beginnen ( ook al is september koud geweest, kan ik gewoon rijden ). Meestal rond feb/maaft verdwijnt het weer.
Dat hij de baas is wat betreft zijn regels, is ook niet zo. Hij is heel gevoelig en sporen en geruk in zijn bek pikt ie gewoon niet, Als ik rustig met hem kleine stapjes doe, doet hij het prima.Het is niet echt een paard waar iedereen zo mee wegrijdt, Hij moet je echt kennen en begrijpen. Begrijpt hij iets niet uit hij dit in een erectie,,van de spanning. Als ik een * moeilijke * oefening aan hem vraagt heeft ie gelijk een erectie ook. Maar hij doet het wel, dus hij gaat niet tegen me in. Maar wil het goed doet, alleen uit dit in spanning omdat hij hete erg moeilijk vind.
Cinnepin schreef:betadine schreef:Misschien zijn hormonen als hij zo veel erecties krijgt
Hahaha dat is puur en alleen als hij iets heel spannend of moeilijk vind, als hij dan gaat ontspannen is ie weer weg
ik dacht dat je je mistypt had en reacties bedoelde, maar niet dus. Geeft me eerlijk gezegd nog meer het beeld dat je geen leiding hebt. Je kunt er eigenlijk alles mee, maar enkel als hij daar zelf over heeft beslist. Van zodra hij frisser staat of spanning heeft neemt hij het over. Leiderschap is niet iets dat je zomaar bekomt. Je zult soms toch uit je comfort zone moeten gaan om hem hiervan te overtuigen. Een paard die ongevraagd jouw ruimte inkomt ziet je niet als leider. Leer hem aandacht te hebben voor jou ook in moeilijke situaties en durf kordaat zijn. Protesteren of zijn zinnetje doordrijven is niet hetzelfde. En liever een goede mep op het gepaste moment dan een hoop gedoe en gepleur waarbij je paard je steeds weer in gevaar brengt. Ondertussen is het ook aangeleerd gedrag en zul je nog meer de aandacht naar jou moeten opeisen. MarliesV schreef:Ik meen mij te herinneren dat je ook al eerder problemen had met hem, als je samen met iemand ging had je geen tempo bepaling oid?
Doet hij dit gedrag alleen als je samen met iemand bent, of ook met jou alleen.
En hoe is hij verder in de omgang.
Toen volgens mij ook al geadviseerd, aan het werk zetten. Ook buiten of juist buiten, geen geintjes, gehoorzamen moet hij. Dan kan je later wel de teugels weer laten vieren.
Die van mij (ook een haflinger) kan dit soms ook in periodes doen, al gaat die niet aan de haal gelukkig. Tijdje weer 'streng' zijn helpt vaak al heel veel. En nee, met geruk en gepluk wordt dat hier ook niet wat, maar duidelijk en kordaat optreden hoeft niet te betekenen dat je er een zweep op los laat of sporen er in zet he.
En hij gedraagt zich zowel samen als alleen ElCid schreef:Kijk even naar je laatste bericht........daar staat een woord in waarvan ik denk dat het "reactie" moet zijn
Nadeel van die automatische woordkiezers op een telefoon.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Erectie