Aardstralen, ervaring gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Re: Aardstralen, ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 01:11

Ja dat vind ik ook.

Nou ja, de oplossing is vrij simpel, aardstralen om leiden, of paard op een andere plek zetten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 01:14

Sja als TS het wezen paard niet serieus neemt mag omgekeerd ook zeker.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 01:15

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-19 01:43

poes schreef:
Sja als TS het wezen paard niet serieus neemt mag omgekeerd ook zeker.

Wat een triest persoon ben jij zeg. Volgens mij houd ik alle opties open omdat ik wil dat mn beest t goed heeft.

Ga ajb weg uit dit topic met dat negatieve gedoe
Mijn paard komt gemiddeld 10 uur uit zn box. Dus hou ajb op

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 01:50

Das nog gemiddeld 14 op stal. Mijn advies is echt oprecht eerlijk: meer buiten zetten en dan verder kijken naar aardstralen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 01:54

Ik weet niet of het hetzelfde is maar bv waterlijnen kunnen ze wel degelijk met bepaalde waterroedels meten naar het schijnt. Vooral veel boeren gebruiken het wel. Ook oude kerkjes zijn vaak op bepaalde lijnen gebouwd. Hoe het precies zit weet ik niet. Heb je de mogelijkheid je paard in een ander stal te verplaatsen? Als die daar dan niet heeft dan zal ik hem verplaatsen denk ik. Kan ook bv lichtinval zijn of het uitzicht, net als wij hebben zij ook zo hun voorkeuren.
Daarnaast vind ik hoe meer buiten hoe gezonder en beter voor het paard, dus zou ook zeker dat proberen hem wat meer vrijheid te geven als dat kan.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-19 01:56

poes schreef:
Das nog gemiddeld 14 op stal. Mijn advies is echt oprecht eerlijk: meer buiten zetten en dan verder kijken naar aardstralen.

Ook szomers staat hij einde vd dag binnen ivm allergie dus hij is niet anders gewend. Hij heeft zn leven nog nooit 24/7 buiten gestaan.

Dus ik probeer andere opties te zoeken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 02:07

Kan hij dan juist niet s nachts beter buiten met zijn allergie. Ik heb je ander topic nog niet gelezen.

Is het mogelijk dat hij in of van die hoek eens geschrokken is? Of dat daar tocht of een bepaalde geur of geluid hangt? Kan je het hooi weer in een andere hoek hangen?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 04:51

Je vraagt om ervaringen met aardstralen dus ik ga alleen daarop reageren:

Mijn opa is een tijd bezig geweest met aardstralen (en hij was absoluut geen zweefteef). Ik weet er niet veel van behalve dat hij bij een boer is geweest want een van de koeien gaf geen melk meer. Aardstralen gemeten en koe daarom verhuisd, daarna gaf ze als een van de beste melk.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 11:49

Dit topic gaat over paardengedrag, ik heb het topic daarom verplaatst naar [OPG] Omgang en Paardengedrag.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 11:56

Is er geen mogelijkheid dat je paard wel meer naar buiten kan ? Meer bewegingsvrijheid en interactie ? En ik ben ontzettend open minded, aardstralen en andere energie is voor mij absoluut waar en gesneden koek... maar ... ik geloof ook in vrijheid van fysieke ruimte voor paarden en andere dieren... kan het opgesloten zijn niet mentale opsluiting geven waardoor hij onrustiger wordt ? By the way, heel respectvol bedoeld.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 12:06

Als hij een paar uur buiten heeft gestaan en hij gaat weer in zijn stal, is hij dan gelijk onrustig?
Staan de andere paarden dan ook binnen?
Laatst bijgewerkt door LBLGypsyCobs op 23-03-19 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 12:06

Als je paard al zo lang in die stal staat en de problemen eerder niet waren, zou ik toch denken dat er iets anders aan de hand is.
Misschien door ander voer, daar kunnen ze heel erg door veranderen.
Of lichamelijk iets niet in orde.
Of geestelijk, andere kudde, misschien is er bijv een paard waar hij een band mee heeft en wil hij daar niet bij weg.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 10:30

Zondag heeft hij een healing gehad, en eigenlijk wat ik al vermoedde kwam daar uit. Dat hij het echt niet naar zijn zin heeft, hij geen maatje heeft. Woensdag komt de DA nogmaals om nog een keer bloed te prikken. Mocht hier niks uitkomen ga ik opzoek naar een andere plek... dan kan hij gewoon niet aarden hier.
Bij mijn vorige paard heb ik dit ook een keer gehad, paard werd super mager en terug gebracht naar de vorige stal en paard knapte helemaal op.
Terug naar de oude stal is eigenlijk geen optie omdat dit te ver weg is voor mij, ook is er nu geen plek. Anders had ik m er heen kunnen brengen om te laten opknappen en vanuit daar verder te kijken. Maargoed, ik hoop dat woensdag alles goed is in zijn bloed. Dat denk ik wel omdat hij verder glimt en de appeltjes op zijn lijf heeft, verder is hij ook gewoon fit etc dus ik denk niet dat hij iets raars heeft maar om nogmaals uit te sluiten laat ik bloed prikken. Ook zijn mest wordt onderzocht.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:35

Goed zo..

Ik heb het ook een keer gehad met mijn paard. Nu was hij sowieso erg gevoelig voor hoe hij gestald werd en in welke groep hij stond. Verandering van stal bracht toen de oplossing, want toen had hij zijn beste vriendje er weer bij.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 10:49

jaa ik ben er ook bang voor dat het hier het geval is. Ik hoop het iig en dat er niks ernstigs is met m. Duimen maar en dan op zoek naar een nieuw plekje :)

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:46

__Robijn__ schreef:
Lekker kortzichtige conclusies en aannames doen mensen hier. Paard komt smorgens meerdere uren buiten en dan ben ik er vaak smiddags of savonds. Paard komt genoeg eruit.

Hij heeft in de paddock contact met andere paarden. Ook op stal heeft hij contact met andere paarden

Aannames? Uit je eigen berichten hoor. Contact met andere paarden ja maar hij staat niet met meerdere in een paddock/wei toch?
‘Meerdere uren’ en dan ‘vaak’ smiddags of savonds nog even (of rijden dat is me niet duidelijk)
Tja het is maar wat je genoeg noemt. Ik zou me niet richten op de aardstralen maar op de basisbehoeften van je paard.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 15:47

WesternWay schreef:
__Robijn__ schreef:
Lekker kortzichtige conclusies en aannames doen mensen hier. Paard komt smorgens meerdere uren buiten en dan ben ik er vaak smiddags of savonds. Paard komt genoeg eruit.

Hij heeft in de paddock contact met andere paarden. Ook op stal heeft hij contact met andere paarden

Aannames? Uit je eigen berichten hoor. Contact met andere paarden ja maar hij staat niet met meerdere in een paddock/wei toch?
‘Meerdere uren’ en dan ‘vaak’ smiddags of savonds nog even (of rijden dat is me niet duidelijk)
Tja het is maar wat je genoeg noemt. Ik zou me niet richten op de aardstralen maar op de basisbehoeften van je paard.

Weetje wat het is. Ik zou zeker hebben dat hij hele dag in een paddock met slowfeeders etc kan staan met vriendjes. Maar in de randstad is het niet te vinden... dus het is nogal makkelijk praten met je moet naar je paard kijken..,. Ik doe wat ik kan om hem een zo een goed mogelijk plek te geven. Maar wat binnen de mogeliujkheden ligt. En dan heeft hij het eker niet slecht. Beter kan het ja, eens. Maar als jij mij die stal kan aanbieden in Rotterdam dan kom ik morgen nog.....
Het gaat hier om dat ik alles probeer voor mijn paard ipv het erbij te laten. Dat ik zelfs de alternatieve dingen wil proberen.
Je kunt ook is een keer geen moraalridder uithangen maar proberen mee te denken ipv mensen af te schrijven dat ze niet het beste met hun paard voor hebben. Daar heb ik namelijk niks aan.
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:02

Ik zou niet weten waarom ik een stal voor jou zou moeten aanbieden in Rotterdam :+ jij hebt een probleem met je paard, ik niet. Maargoed als jij het liever in aardstralen wil zoeken omdat je geen betere stal kunt vinden moet je dat doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:15

nine1987 schreef:
Laat 'm 6-8 uur buiten komen.. Dan staat hij nog steeds 14-16 uur binnen.. Dus niets veel kortzichtig aan.. :)

Dit is echt onzin hoor. Zo te lezen komt het paard er genoeg uit en heeft het ook sociaal contact.
Mijn 2 paarden, die hoog in het bloed staan worden gereden en staan max 1,5 - 2.0 uur los. Dat is al heel veel in deze omgeving. Die staan gewoon rustig op stal. Alle paarden bij ons trouwens.
Ik zou het inderdaad toch eerst in de medische hoek zoeken. Een holistisch arts zou een goede keuze zijn als je niet weet waar je moet zoeken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:23

:') :') Bokt is weer lekker bokt zeg.. pfoe. Dat sommige niet moe van zichzelf worden..

TS ik ben benieuwd naar de uitslagen! Ik heb zelf geen ervaringen met aardstralen, behalve dat er eentje door het pand loopt waar ik werk en ik daar ook altijd ontzettend moe wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:19

Het paard komt ‘s ochtends buiten, 10 uur, wat voor lange ochtenden hebben ze daar in de Randstad?
Even serieus, weet je hoe het hoefmechanisme werkt? Wanneer een paard zn hoef op de grond zet zet de hoef iets uit en wanneer het paard de hoef weer op tilt krimpt de hoef weer iets. Door dit uitzetten en weer krimpen wordt het bloed rond gepompt, en zo blijven de benen goed doorbloed. Kun je nagaan hoe ongezond het voor een paard is om lang stil te staan naast dat hij er mentaal geen baat bij heeft. En dan het lymfestelsel, het bloed wordt ook nog door het hart rond gepompt maar lymfevocht wordt alleen maar door spieren door de lymfevaten gepompt, en lymfe voert afvalstoffen af, dus een paard moet gewoon lopen anders krijg je stalbenen, eczeem, mok en dat soort dingen. Een lijf vol afvalstoffen kan deze niet meer goed afvoeren, daardoor worden de organen overbelast waardoor het immuunsysteem achteruitgaat en het paard allergieën krijgt. Sorry als ik mensen voor het hoofd stoot, maar een paard moet gewoon een goed leven hebben. Een paard kan zich niet even schikken en denken: ik woon in de randstad dan is dit wel prima. Als je geen perfecte stal voor je paard kunt vinden, koop dan geen paard

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:30

Mijn hemel, echt denk jij elvirawortel serieus dat een paard op de box de hele dag stil staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:32

Nee op de box niet, dan gaan ze wel lopen. Maar in de box maken ze weinig kilometers ;)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:05

Elvirawortel schreef:
Nee op de box niet, dan gaan ze wel lopen. Maar in de box maken ze weinig kilometers ;)

Ik denk niet zo veel bokkers zijn die hun paard >10 uur buiten de box hebben.

Verder vind ik dat geen discussie die hier thuis hoort.