Celestexxxxx schreef:Om alle vragen even te beantwoorden.
Hij is echt van mezelf en staat bij ons aan huis. De reden waarom ik hem krachtvoer geef is omdat ik het belangrijk vind dat ze ook deze voedingsstoffen binnen krijgen en omdat hij veel/genoeg beweging krijgt. Ik merk dat dit hem goed doet. Dit is mijn keuze en wil hier geen commentaar op.
Ik heb hem sinds kort op stal en daarna begon helaas de regen waardoor het land en de bak continu blank staat. Volgende week weer goed weer en dan staat hij ook gewoon samen met mij andere paard.
De reden dat ik deze topic heb geopend is omdat ik een manier zoek om hem bezig te kunnen houden als hij alleen in de bak staat. Het is een hengst die veel uitdagingen nodig heeft.
Ik wil hem niet ruinen omdat hij veel potentie heeft. Zonde vind ik het om ‘het’ eraf te halen.
Het ging mij er puur om hoe ik hem het beste kan vermaken in de uren dat hij buiten staat (in de bak) voordat de paarden weer het land op kunnen.
Ondertussen heb ik een door dat hij zich erg goed vermaakt met takken, haha! Hij is zó vrolijk en ben echt onwijs gek met hem!
Fijn dat je er zoveel plezier mee hebt, en vind het leuk te horen dat je met hem zoveel ambitie hebt!
Wat betreft de verveling door nattigheid. Het is ongelooflijk nat overal, ik zit met volle hoop al af te tellen naar volgende week, volgens de verwachtingen voor onze regio gaat het dan de hele week droog zijn met een zonnetje erbij (en niet te warm gelukkig). In combinatie met toch wel wat wind hoop ik dat het dan snel een beetje op gaat drogen. En tot die tijd is het inderdaad echt even "creatief blijven". De mijne staan normaal gesproken 24/7 buiten, maar gaan nu in de nacht ook op stal omdat het gewoonweg te nat is buiten. Leuk dat hij zo goed op de takken reageert. De mijne heeft destijds ook een grote bal gekregen, een soort skippybal, toen hij een tijdje alleen moest staan. Daar kon hij zich prima mee vermaken. Ik moest wel zelf steeds de bal weer uit de sloot trekken, maarja, dat doet baasje dan wel even.