Meerdere kruinen (3 stuks) wat houd het in?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 01:28

Daphara schreef:
Maar euh TS, dat is geen kruintje meer, maar gewoon een rozet op zijn voorhoofd. Heb zelden zo’n grote kruin gezien met lange haren er omheen. Wel heel apart, daar hou ik wel van!

Zijn wel degelijk kruinen :j door zijn mega dikke vacht lijkt het een beetje bijzonder :')

Vind het wel grappig dat ze een perfecte driehoek maken.

LENTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 01:31

Interessant!
Mijne heeft er 1 op zijn hoofd en die lager dan zijn ooglijn. Dat zou ook iets zeggen volgens mij maar kan het niet zo snel vinden.

wortel115
Blogger

Re: Meerdere kruinen (3 stuks) wat houd het in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 03:30

Mijn nieuwe merrie heeft er ook 3. Keurog recht onder elkaar in het midden. Ik vind het leuk om er wat over te lezen maar het veranderd niks voor mij. Ze is erg braaf voor zo kort onder het zadel.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:49

ikke schreef:
cp112 schreef:
Interessant :j het is een bijzonder draakje op zo'n jonge leeftijd al. Qua karakter heb ik dit nog nooit eerder meegemaakt. Ik vind m leuk maar weet zeker dat ik het nog flink te stellen met hem krijg tzt.

Verband met zijn kruinen? Geen idee. Gaan we nooit weten.

Jawel, zo moeilijk is het niet, maar je moet de zaken wel in het juiste perspectief houden.

Wanneer je het boek van Linda leest, zie je al na een halve pagina dat het geen wet is maar een combinatie van factoren die erop wijzen dat een karakter een bepaalde richting op gaat.
Het gaat hierbij niet alleen om de kruinen maar om het gehele paard; de ogen, mond, neus, houding, situatie en ook de haarwervelingen of kruinen. Dat totale plaatje maakt het karakter leesbaar.

Dit had ik gelezen op een site. Maar die site bestaat blijkbaar niet meer. Vorig jaar thans wel nog.
Dat was toen karakteranalyses.nl

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 10:15

Ik had een paard met 7 kruinen, helaas niet gezond, maar het was een schatje! :)

Ooit stond er iemand geschokt bij haar paddock, die vroeg of we wel iets konden met die merrie.
Heb toen de fokker nog een berichtje gestuurd met wat maak je me nou, heb je mij een kruincavia verkocht?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 10:21

Interessant TS!

Ik heb 2 ponys met een kruin tussen de ogen. Wat makkelijk en ongecompliceerd zou zijn.
Ook 1 met 2 kruinen boven elkaar boven de ooglijn, die is ook wat heftiger in omgang.
Tot nu toe klopt het altijd wel dus ik geloof er enigszins in. Maar er zijn altijd uitzonderingen denk ik dan

https://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren ... erken.html

Hier staat ook wel wat over de vormen van het hoofd

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 10:59

tja dat heeft de mijne ook en ja het is een eigenheimer met een sterk karakter, en echt heel slim!.

Opvallend was wel dat toen zij kwam de merrie die de baas was in de kudde wat echt een heks was als enige op haar nummer wist te zetten (zonder dat ze het gewond van afbracht)!
De ene was 1.69 en zij slechts 1.37 dus een pony'tje wat echt een grote bodybuilder versloeg.Dat deed mij beseffen dat ik toch een Karakter met hoofdletter had gekocht.We hebben wel 3 jaar nodig gehad om aan elkaar te wennen, maar echt het is een hele goede koop geweest alleen het is geen allemansvriendin.
En wat heb ik veel van haar geleerd!...maar ook hier geld niet iedereen kan er mee omgaan!

Dus eigenlijk ben ik er wel ingaan geloven omdat haar zonen dus ook haar slimme karakter hebben , en die kruinen!

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:31

Ons paard heeft 3 kruinen op haar voorhoofd zitten! Daar zit een sterk karakter in plus ze is heel slim. Laat ik het zo zeggen: het is een paard waar weinig mensen meteen op wegrijden. Ik kan ermee lezen en schrijven. Ik vind het kort door de bocht dat andere mensen meteen een stempel erop plakken dat dit soort paarden niet zouden deugen vanwege 2 extra kruinen op het voorhoofd :')

Mariljo

Re: Meerdere kruinen (3 stuks) wat houd het in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:21

Nog is even nagedacht over mijn paard zijn aparte karakter. Hij heeft twee kruinen schuin onder elkaar en eentje onder de frontriem. Hij is braaf, als hij schrikt gaat hij stil staan. Maar als hij ergens echt heel erg van geschrokken is dan blijft het ook eng. Van de week met poetsen geschrokken van een ander paard wat "bewoog" en nu kan hem niet meer vast zetten als die andere er staat want dan gaat hij hangen. Ook onderweg in het bos ergens van geschrokken, de bosrit daarna was die plek, niks te zien deze keer, enger als een hoogwerker en een takkenhakselaar. Dus een paard waar je geduld mee moet hebben maar ik denk ook eentje waar over 10 jaar een pak gebruiksaanwijzing bij zit. En zo hebben we er meer gehad met twee kruinen en een grote handleiding erbij. Vandaar dat ik er wel in geloof omdat we er in al die jaren zo al meer gehad hebben.

Linde83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:24

Caira schreef:
[img]m/Nkd5Ba.jpg[/img*]
Hoe heet het boek waar dit uit komt?

Ik heb één keer een paard op stal gehad dat 9 kruinen op zijn hoofd had, dat was echt een draak in de omgang. :')