Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Desi_2409 schreef:Er zijn maar weinig paarden die in de winter 6-8 uur vrije beweging kunnen hebben. Ik heb de paarden nu aan huis, dus het lukt nu wel, maar toen ik nog in de randstad woonde waren er maar bar weinig pensionstallingen/maneges waar je paard uberhaubt buiten kwam.
Dus ik kan me voorstellen dat TS gefrustreerd raakt van de opmerkingen over vrije beweging. Ze is zich ervan bewust en doet wat mogelijk is. Ze vraagt om extra tips.
Google eens op "hersenwerk voor paarden", misschien heb je daar wat aan. Met hersenwerk worden ze uitgedaagd en is ook best vermoeiend, succes!
Pablo1 schreef:Gini schreef:Nee, omdat hij 21 uur op stal staat en hij dat duidelijk niet leuk vindt.
Daarom dat ik er smorgens en savonds bij ben om hem zoveel mogelijk buiten te zetten
Desi_2409 schreef:Er zijn maar weinig paarden die in de winter 6-8 uur vrije beweging kunnen hebben. Ik heb de paarden nu aan huis, dus het lukt nu wel, maar toen ik nog in de randstad woonde waren er maar bar weinig pensionstallingen/maneges waar je paard uberhaubt buiten kwam.
Dus ik kan me voorstellen dat TS gefrustreerd raakt van de opmerkingen over vrije beweging. Ze is zich ervan bewust en doet wat mogelijk is. Ze vraagt om extra tips.
Google eens op "hersenwerk voor paarden", misschien heb je daar wat aan. Met hersenwerk worden ze uitgedaagd en is ook best vermoeiend, succes!
Desi_2409 schreef:Er zijn maar weinig paarden die in de winter 6-8 uur vrije beweging kunnen hebben. Ik heb de paarden nu aan huis, dus het lukt nu wel, maar toen ik nog in de randstad woonde waren er maar
Janneke2 schreef:Gosh, wat een gezellig topic!
TS doet haar best, inclusief hiero rondvragen, lees ik 'dat er een sfeertje is waar het draait om gemak voor de mens ten koste van het paard'.
Lieve pennies, soms is het compromissen sluiten. De diersoort paard komt uit centraal Mongolië en mijn arabiertje staat ook niet in een woestijn.
Janneke2 schreef:Gosh, wat een gezellig topic!
TS doet haar best, inclusief hiero rondvragen, lees ik 'dat er een sfeertje is waar het draait om gemak voor de mens ten koste van het paard'.
Lieve pennies, soms is het compromissen sluiten. De diersoort paard komt uit centraal Mongolië en mijn arabiertje staat ook niet in een woestijn.
En accoord, dit dier is niet gelukkig op stal.
Misschien wordt hij wel gepest door een gestresste buurman?
Misschien vindt hij het hooi niet lekker?
Misschien kan het dier in een buitenstal, waar hij veel kan rondkijken...?
NatasjavE schreef:TS kun je iets meer vertellen over de stal waar je nu staat.
Staan ze op stro? Kan hij de andere paarden zien? Kan hij op stal lichamelijk contact maken?
Is er een stapmolen?
Staan ze op stro? Kan hij de andere paarden zien? Kan hij op stal lichamelijk contact maken?
Is er een stapmolen?
Is er een stapmolen?
Pablo1 schreef:West vlaanderen ja het is echt wel zoeken in het weekend ben ik dan ook van smorgens tot savonds daar dan kan hij langer buiten hij heeft daar nog niet meteen een echt vriendje we staan daar pas paar maandjes...
Pablo1 schreef:Shenavallie schreef:TS, weven is een teken dat een paard ongelukkig is! Als hij dit al op de vorige stal had, dan was hij ook daar ongelukkig (daar mocht hij dus ook al weinig tot niet naar buiten). Elke dag wat van hem vragen kan een paard ook ongelukkig maken, zeker als hij daarnaast niet in zijn basisbehoeften mag voorzien. Kies voor het welzijn van je paard en niet in jouw eigen belang. Arm dier...
Arm dier??? Omdat ik alledagen naar hem kijk en bezig ben met hem en voor alle duidelijkheid ik rij 3 keer per week 1 maal longe en drie dagen rust versprijd over de ganse week heb hem verwaarloost gekocht denk dan toch dat hij bij mij beter leven heeft????