Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
silvershades schreef:Ik heb het gevoel dat ze als ze aan het werk gezet wordt, snel beledigd is en dus deze reactie geeft. Als we namelijk een rustig aan doen, is er niks aan de hand en is ze poeslief. Zodra je iets van haar vraagt wordt ze boos en probeert ze je er af te krijgen.
Ik wil graag doorzetten, maar van instructeurs en andere paardenmensen krijg ik bijna altijd te horen dat het levensgevaarlijk is en dat we haar weg moeten doen. Ik vind dit erg lastig omdat ik dan niet weet waar ze terecht komt (ik denk niet erg goed), en ook al doet ze zo, ik gun het geen enkel dier om slecht behandeld te worden
X
Sokje_6 schreef:Is de rug ook op de foto geweest? Ik geloof persoonlijk niet zo in paarden die omhoog gaan omdat ze geen zin zouden hebben of snel beledigd zouden zijn.
Sokje_6 schreef:Is de rug ook op de foto geweest? Ik geloof persoonlijk niet zo in paarden die omhoog gaan omdat ze geen zin zouden hebben of snel beledigd zouden zijn.
silvershades schreef:Ik wil graag doorzetten, maar van instructeurs en andere paardenmensen krijg ik bijna altijd te horen dat het levensgevaarlijk is en dat we haar weg moeten doen. Ik vind dit erg lastig omdat ik dan niet weet waar ze terecht komt (ik denk niet erg goed).
Ik vind het best lastig om dit topic te plaatsen omdat ik bang ben voor vervelende reacties.
GUSTIxBILL schreef:Een jong overvraagd paard met een tiener die denkt het te weten omdat ze “al” 10jaar rijd.
Op concrete vragen wil je niet antwoorden, het ligt niet aan jou kunde, het ligt niet medisch, het ligt aan het paard, internationale ruiters zeggen haar weg te doen zo gevaarlijk is ze.
Maar alle advies die gegeven worden of vragen die naar de oorzaak kunnen leiden wuif je weg.
Een paard is niet gemeen om gemeen te zijn. Een paard is gemeen omdat het iets wilt duidelijk maken.
De 1ste stap: Eens bij jezelf kijken wat JIJ verkeerd doet. En wat minder luisteren naar alle profesionele
2de stap: Gooi dat paard een half jaar op de wei om te ontstressen en ga bij jezelf eens na wat JIJ anders kan doen naar haar. Leer luisteren naar haar, lol met je knol...
3de stap: VOLLEDIG door de medische molen halen
4de stap: begin na dat half jaar (als ze medisch volledig in orde is) dan maar eens opnieuw met grondwerk en dressuur op een rustig tempo, op haar tempo.
En dat voor je gaat springen.
Waarom springen als paard niet kan wandelen (bij wijze van spreken)?
5de stap en belangrijkste:
Luister naar wat jou paard je bied ipv wat andere je bieden. Laat de druk om te presteren maar achterwege.
Kan/wil je niet naar haar leren luisteren/is springen en je gelijk halen en “winnen”? kan je haar idd beter weg doen. Voor haar goed want dan kent het verhaal alleen maar verliezers