Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Koper schreef:ElCid schreef:Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jouw paard de dienst uitmaakt; jij bent de leider van jullie kleine kudde en daar zal ze zich bij neer moeten leggen mist alles in orde is en er geen lichamelijke problemen zijn.
Met die eigengereide, zelfstandige types moet je wel harder je best doen om jezelf als leider te bewijzen. Als dát je lukt hoeven ze zich er ook niet bij neer te leggen maar zullen net als elk ander paard graag je leiderschap accepteren.
juliomariner schreef:Ik denk dat veel mensen bang zijn voor hun eigen paard. Dan wordt de zweep al snel gepakt maar daar wordt het niet beter van.
). Lijkt mij een goede leerschool, zo'n paard. "Horses are never wrong. They just show us when we are". Zoiets?
Ik laat haar dan maar binnen, ze heeft imo duidelijk een keuze gemaakt.
rien10 schreef:Serieus? De mening van je paard? Het is een dier, geen mens.
Ilsey schreef:Dieren zijn levende wezens mét emoties en ja, dus ook met een mening. Ze geven aan hoe ze zich voelen en wat ze leuk vinden, en ook wat ze minder leuk vinden. Sommige paarden laten het duidelijk merken. Bij een introvert of afgestompt paard (omdat het geen mening mocht uiten in het verleden) ga je het minder gemakkelijk zien.
juliomariner schreef:Ilsey schreef:Dieren zijn levende wezens mét emoties en ja, dus ook met een mening. Ze geven aan hoe ze zich voelen en wat ze leuk vinden, en ook wat ze minder leuk vinden. Sommige paarden laten het duidelijk merken. Bij een introvert of afgestompt paard (omdat het geen mening mocht uiten in het verleden) ga je het minder gemakkelijk zien.
En ik vind deze reactie echt triestig. Een dier vermenselijken dat is pas triest
Kendra schreef:Een emotie is niet hetzelfde als een mening....