Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zoek uit wat voor jouw pony een beloning is, en wat voor jouw pony een straf is. Zoek uit hoe je dingen kan overbrengen, zodat het dier jou en jouw vraag snapt.
Ik ken mijn paard, en weet hoe ik haar moet aanpakken, maar dat was het eerste jaar niet het geval, zoiets kost tijd. Poetsen, wandelen aan de hand, grondwerk, vrijheidsdressuur, lessen, … Ik heb zelfs longeerles genomen omdat ik tijdens het longeren mijn paard "stout" vond (lees: ze liep op 3m van mij en bokte naar binnen), maar wat bleek? Mijn lichaamshouding was het probleem. Ze reageerde wel degelijk op mijn lichaam, ik had alleen niet door dat ik de verkeerde dingen uitstraalde
En hoewel ze het niet altijd eens is met mijn keuze, luistert ze wél
Koosnaamloos schreef:Werken met eten raad ik je af. De beloning moet anders zijn. Je pony raakt dan alleen daarin geïnteresseerd.
Citaat:Ik geloof best dat je eigen lichaamshouding grote invloed heeft op je paard, maar als hij gaat bijten/schoppen zou ik hem niet liefdevol gaan voeren.
sorry als dit heel zweverig klinkt)