Zoe_97 schreef:Ik zit een beetje aan de andere kan. Vorig jaar lijn paard verkocht omdat ik er niet meer kon voor zorgen door een knieblessure die ik had en hij werkte nog zo graag. Mijn knieblessure is chronisch en verzorgers waren geen succes.
Hij staat nog bij dezelfde stam waar ik stond en ik weet dat hij het super heeft. Pensionhouder heeft al meerdere keren gezegd dat ik altijd nog welkom ben. Maar de nieuwe eigenaar is een heel stil persoon die niet makkelijk praat. Dus ik heb geen idee wat zij ervan vind. Ik ben dan ook terughoudend om langs te gaan. Hoewel ik hem nog wel eens wil zien wil ik niet dat ze het gevoel heeft dat ik haar controleer. Terwijl ik weet dat hij het super heeft. Hij staat vol pension en heeft exact dezelfde verzorging als toen hij van mij was.
Het lijkt me niet dat de huidige eigenaar denkt dat je haar wilt controleren, zeker als ze zelf heeft gezegd dat je altijd welkom bent. Het is wat anders als je elke week op de stoep staat, maar ik zou het gewoon eens vragen. Ik kan me zelf namelijk wel heel goed de behoefte van de vorige eigenaar voorstellen.
meerju schreef:Ik had mijn vorige paard een paar maanden, hij deed alles braaf maar daar was het ook wel mee gezegd. Een échte band leek het niet te worden. Tot zijn vorige eigenaresse een keer kwam kijken. Door het dolle was hij! Ik had hem nog nooit zo blij gezien. De hele tijd rollen en weer in de benen springen, gek doen en aandacht vragen. Na dat bezoek had ik een totaal ander paard en is onze band snel gegroeid. Alsof hij het eerder niet begreep en het nu goed was, heel bizar.
Wat bijzonder! Zo kan het dus ook gaan.
Dan ben ik even benieuwd, heb jij je paard na aankoop zelf naar zijn nieuwe plek gebracht of heeft zij dat toen gedaan?
cobiie schreef:Vaak is het effect van enkel het weerzien van de oude eigenaar niet heel erg groot.
Ikzelf zou er wel gewoon bij willen zijn. Zeker bij mensen die veel moeite met de verkoop hadden en nog dichtbij wonen. Die zou ik niet onbeperkt zelf toegang verstrekken tot het paard uit angst dat ze er wekelijks op de stoep staan.
Dat wil ik inderdaad graag voorkomen