beestenfreak schreef:Hoe is hij aan de longe? Misschien geen gek idee om hem eens een tijdje aan de longe te gaan rijden, soms geeft de persoon in het midden net dat beetje extra steun. Daarnaast is het voor jou ook wat veiliger, zo is het wachten tot het een keer mis gaat. Ik heb ook een tijdje een paard gereden wat soms uit het niets explodeerde, al bouwde ze vaak wel merkbaar spanning op voor het gebeurde en als je dit niet liet afvloeien ging het mis. Aan de hand was ze super braaf en aan de longe ook, zodra je erop zat was ze je 'kwijt' en werd ze onzeker. Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen maar het heeft zeker een half jaar geduurd voor onder het zadel kon galopperen zonder paniek (stap en draf ging wel goed los). Sommige paarden hebben gewoon meer tijd nodig. Achteraf bleek dit gevalletje zo goed als blind te zijn dus de opmerking over slecht zicht is ook zeker een puntje.
Ja als de instructeur er is gaat het goed. Daar zoekt hij dan steun bij heb ik het idee. Ook als hij aan de longe zit.. Of als er iemand mee loopt of in het midden staat gaat het goed. Het is vooral als hij los is en ik dus erop zit. Ik ben na de val wel met de longe erop gegaan. Maar helaas is er niet altijd iemand die dit kan doen. Dus heb nu besloten alleen met de les te rijden.