Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Qimm schreef:Boomproef paarden bestaan niet. Er zijn altijd situaties waar je niet op kunt trainen. Je hebt wel brave paarden die niet gauw in paniek raken.

MiReRe schreef:In de 32 jaar dat ik paardrijd ben ik, halverwege m’n 30ste, 1xécht heel erg rot gevallen waardoor ik 8 weken uit de running was. Uiteindelijk alsnog niks aan overgehouden.
Je bent je bewust van de risico’s en dat is terecht. Het is potentieel gevaarlijk. Maar dat is autorijden ook. Mag je dat ook niet meer doen van die mensen die zeggen dat je niet te paard mag?
Waar bemoeien ze zich mee. Als ze écht behulpzaam willen zijn dan bieden ze hun oppastijd aan zodat jij vaker naar je paard kan. Voor je mooie speciale kindjes zorgen is al zwaar genoeg. Jij mag ook je ontspanning!

Foei! dat mag niet van bokt
Maar die cap zit altijd wel op mijn kop als ik creatief ongepland afstap
Na 2x zijn de meeste paarden wel genezen na een aanvaring met stevig stalschoeisel.
ik haat trappen hahaha
Maar dat risico neem je erbij. Azmay schreef:Jup, rijd vanaf mijn 8e ongeveer en ben nu 25. Ben na 100 keer opgehouden met tellen dus ben erg vaak gevallen. Van het vallen hooguit ooit wat gekneusd.
Ergste blessure die ik op liep was een zweepslag in mijn been omdat ik met het verkeerde been op wilde stijgen ooit
DezeNaam schreef:Op zich kan er altijd iets gebeuren, met alles. Maar als je daar constant rekening mee moet gaan houden...
Wel vind ik het argument dat vaak gegeven wordt als iemand zegt van 'Dat is gevaarlijk' of 'Daar ben ik bang voor', dat mensen automatisch afkomen met 'Je kan ook op het zebrapad overreden worden door een auto'.
Dat kan allemaal inderdaad. Maar ik vind het wel een extra risico. Nu heb ik niet echt schrik van vliegen bijvoorbeeld, maar ik zit er wel mee in mijn hoofd dat het vliegtuig zou kunnen neerstorten. Zegt mijn vader dat dat praktisch nooit gebeurt en ik mijn 'angst' moet overwinnen, want je hebt meer kans om dood te gaan bij een auto-ongeval. Nou en? Ik heb geen angst om te vliegen, ik zie alleen in dat de kans reëel is dat er iets gebeurt, ook al is die klein. Bovendien vind ik dan dat je dubbel risico neemt; je hebt kans om neer te storten en om overreden te worden door een auto.![]()
Het leven is gewoon wat onvoorspelbaar. In mijn 13 jaar paardrijden ben ik vaak gevallen. Waarvan twee keer vrij pijnlijk en de laatste keer dacht ik dat ik doodging.Maar dat risico neem je erbij.
Ineke2 schreef:DezeNaam schreef:Op zich kan er altijd iets gebeuren, met alles. Maar als je daar constant rekening mee moet gaan houden...
Wel vind ik het argument dat vaak gegeven wordt als iemand zegt van 'Dat is gevaarlijk' of 'Daar ben ik bang voor', dat mensen automatisch afkomen met 'Je kan ook op het zebrapad overreden worden door een auto'.
Dat kan allemaal inderdaad. Maar ik vind het wel een extra risico. Nu heb ik niet echt schrik van vliegen bijvoorbeeld, maar ik zit er wel mee in mijn hoofd dat het vliegtuig zou kunnen neerstorten. Zegt mijn vader dat dat praktisch nooit gebeurt en ik mijn 'angst' moet overwinnen, want je hebt meer kans om dood te gaan bij een auto-ongeval. Nou en? Ik heb geen angst om te vliegen, ik zie alleen in dat de kans reëel is dat er iets gebeurt, ook al is die klein. Bovendien vind ik dan dat je dubbel risico neemt; je hebt kans om neer te storten en om overreden te worden door een auto.![]()
Het leven is gewoon wat onvoorspelbaar. In mijn 13 jaar paardrijden ben ik vaak gevallen. Waarvan twee keer vrij pijnlijk en de laatste keer dacht ik dat ik doodging.Maar dat risico neem je erbij.
Tja is begin deze week letterlijk gebeurd hier voor de deur van mijn werk...
Zo'n dingen zie je soms niet aankomen. Maar alsnog vind ik het daarom geen excuus om 'gevaarlijke' dingen 'goed te praten'. Het is met paardrijden een beetje geluk hebben, of ongeluk denk ik. Het blijven dieren en hoe braaf je paard ook is kan er altijd iets onvoorspelbaar gebeuren. Maar dat is met alles een beetje natuurlijk. De Titanic was ook onverwoestbaar... Maar je kan niet in angst gaan leven voor alles wat er mogelijk kan gebeuren (wilt ook niet zeggen dat je roekeloos moet zijn natuurlijk).
Maar life goes on.DezeNaam schreef:Bovendien vind ik dan dat je dubbel risico neemt; je hebt kans om neer te storten en om overreden te worden door een auto.
.
, was toen ik een gat in mijn hoofd had gevallen. Verkeerd van de mestkar gestapt. Overtreffende trap van onhandig.