Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cinnepin schreef:SavannahNx schreef:Misschien niet de beste oplossing maar met je andere hand in zn neusbotje knijpen. Bij mijn pony werkt dat goed, dan gooit ie hem niet omhoog.
sorry?
Diddykong schreef:Op zich is het bit op zichzelf geen probleem zover ik de reacties van TS lees. Enkel het indoen. Dus bitloos is maar een halve maatregel. Zoiets als mijn paard gaat hangen als hij vast staat dus in plaats van leren ermee om te gaan, zet ik hem gewoon niet meer vast. Dat is geen probleem oplossen, maar vermijden.
SavannahNx schreef:Cinnepin schreef:@ Savannah, dus je paard geeft aan het niet prettig te vinden, maar hij heeft niets te vertellen en knijp je hem in zijn neus? ongelooflijk.
Ja jij doet net alsof ie er dood aan gaat. Gewoon ff stevig beetpakken.
SavannahNx schreef:Cinnepin schreef:@ Savannah, dus je paard geeft aan het niet prettig te vinden, maar hij heeft niets te vertellen en knijp je hem in zijn neus? ongelooflijk.
Ja jij doet net alsof ie er dood aan gaat. Gewoon ff stevig beetpakken.
SavannahNx schreef:Cinnepin schreef:stevig vasthouden vind ik ook niet ok....maar wat met de symptomen doen. Paard geeft het niet voor niets aan.
Bij mij ging het om manegepaarden en die doen het eigenlijk allemaal. Heb je ooit een manegepaard gezien die met liefde zn bit in wilt?
SavannahNx schreef:Cinnepin schreef:stevig vasthouden vind ik ook niet ok....maar wat met de symptomen doen. Paard geeft het niet voor niets aan.
Bij mij ging het om manegepaarden en die doen het eigenlijk allemaal. Heb je ooit een manegepaard gezien die met liefde zn bit in wilt?
SavannahNx schreef:Denk alleen dat je me verkeerd begrijpt. Heb al een paar geprobeerd uit te leggen dat ik niet knijpen bedoel maar gewoon stevig vasthouden. “BAH”
Gini schreef:SavannahNx schreef:Denk alleen dat je me verkeerd begrijpt. Heb al een paar geprobeerd uit te leggen dat ik niet knijpen bedoel maar gewoon stevig vasthouden. “BAH”
Het misverstandje is natuurlijk wel ontstaan doordat je in je eerste bericht zegt dat je even 'in het neusbot moet knijpen'. Dat je met knijpen niet knijpen bedoelt maar stevig vasthouden, kan de lezer natuurlijk niet weten.![]()
Een paard is sterker en groter dan de mens, dus ook stevig vasthouden zal bij een paard dat echt niet wilt geen verschil maken. Daarnaast ben ik niet zo voor paarden in een houdgreep nemen om iets op te dringen. Maar goed, iedereen is uiteraard vrij om tips te geven.
. Maar als je wat dikkere stroop pakt zoals appelstroop gaat t wel. En eventueel zo'n keukenkwastje om het bit in te smeren. Het hoeft er niet superdik op. Maar dan nog water en zeep in de buurt is wel handig, want t kleeft wel enorm
.
)