Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Op de drafbaan gebeurd dat gewoon niet namelijk.
) autisten. Wat ik heb geleerd, zowel daar als met paarden die een beetje speciaal zijn.
. Monique1963 schreef:.....
ik heb een tijdje geleden ook een topic gestart over in basis dit probleem. daarin vroeg ik ook al aan iemand of Hoog sensitief bij paarden bestaat. kennelijk wel.
dat topic staat hier:
Monique1963 @ [PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat?
pol013 schreef:Heb je Nerv Control van Pavo al geprobeerd. Dat heeft naast magnesium ook L-tryptofaan wat ook moet helpen met de prikkel overdracht.
Mirjam schreef:Een ander zijspoor, voor als je nog iets anders wilt proberen: mijn paard dat op de minste vraag extreem reageerde (heel expressief juist) heeft veel baat gehad bij Ttouch.
VanHuisUit schreef:Vind het wel allemaal symptoom bestrijding wat hierboven wordt gesuggereerd... je paard voelt zich gewoon niet prettig met al die prikkels. Dus probeer een omgeving voor hem te vinden waar dat minder het geval is. Soms betekent dat zelfs afscheid nemen... of inderdaad... je paard z'n hele leven aan de supplementen en jij de zorg en wellicht ergernis.
Rocamor schreef:Ruitje, ik ben het met je eens hoor, maar hoe pak jij je laatste alinea aan? Ik merk voor mezelf dat ik het heel moeilijk vind die scheidslijn te vinden tussen acceptabel overprikkelen en te ver erover heen gaan.
Buitenritten met 2 of 3 paarden gaan bij de mijne goed. Wordt de groep te groot, Is het een adrenaline bom. Hij moet en Zal op de tweede plek lopen. Hij hangt ook erg aan zijn weidemaatje. Gaat die uit de stal, wei of paddock, dan Is hij (zijn leven) niet zeker genoeg om dat op te vangen en gaat over de rel. Zijn hooi of slobbert laat hij dan gewoon staan en niets of niemand kan hem troosten. Soms gaat het wat beter, soms niet. Voor mij even geen pijl op te trekken. Ik vind het vooral voor hem erg sneu.
siskeh schreef:Lees ik nou goed dat je paard ook headshaker is??
Het zou me ergens niet verbazen als die 2 dingen aan elkaar gerelateerd zijn, of dan op zijn minst elkaar verergeren.
pol013 schreef:ts: Het helpt bij de prikkel overdracht. Dat is vaak een probleem bij nervueze paarden maar kan ook andere verschijningsvormen hebben zoals bij jou paard.
Het kan ook helpen met paarden die juist wat concentratie problemen hebben en dat kunnen paarden zijn die juist traag worden van te veel prikkels.