Ik mag niet aan mijn ponys oren zitten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:58

Koper schreef:
Ik heb ooit eens openbaar aangekondigd dat mijn volgende paard geen IJslander gaat zijn. Werd nog net niet gelyncht :D

Same! :')
Ik heb sowieso een kudde andere zooi naast mn 2 IJslandse mannen maar toen ik vertelde dat ik een springpaard erbij ging kopen... oeehhh ik had de hele club over me heen hangen :')

Maar weer genoeg over IJslandse mensen :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:58

Ja, laten we daar maar gauw over ophouden ;)

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:59

Koper schreef:

IJslanders zijn helemaal niet anders. (Veel) mensen met IJslanders zijn anders.
[/quote]

Ook het NSIJP (stamboek) geeft aan dat IJslanders anders zijn! :j
En mensen heb je in alle soorten en maten en zeer divers !

Groet Karin.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:00

Ja, natuurlijk zegt het NSIJP dat. Wat dacht jij dan :')

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:00

missfalki schreef:
Koper schreef:

IJslanders zijn helemaal niet anders. (Veel) mensen met IJslanders zijn anders.

Ook het NSIJP (stamboek) geeft aan dat IJslanders anders zijn! :j
En mensen heb je in alle soorten en maten en zeer divers !

Groet Karin.[/quote]

Ik weet niet maar bij mij hebben IJslanders ook 2 oren, 4 benen en een staart... alleen toevallig 1 of 2 versnellingen extra.
maar zo denk ik erover en ieder zijn eigen visie :j

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:42

Dit is eigenlijk een heel klein probleempje, je zegt zelf dat je al behoorlijk veel tijd er in hebt gestoken en dat het probleem blijft, in dit geval denk ik dus dat je manier van trainen niet de juiste is, ik ga er van uit dat al bij een eerste training een duidelijke stap in de goede richting zou moeten opleveren. En dan is het enkel nog een beetje herhalen, dus we spreken niet van maanden maar echt hooguit van een paar weken oefenen, meer kan dit echt niet zijn.
Een goeie trainer zou jou hierbij zeker kunnen helpen, ben ik heel zeker van.

novabrim

Re: Ik mag niet aan mijn ponys oren zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 22:32

Nou ik ga dressuurwedstrijdjes met d'r rijden als ze hier klaar voor is en laat ook geen tolt en telgang zien. Zit er wel in want in de wei laat se het heel soms zien, maar daarom moet ik dus wel haar invlechten

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 22:34

novabrim schreef:
Nou ik ga dressuurwedstrijdjes met d'r rijden als ze hier klaar voor is en laat ook geen tolt en telgang zien. Zit er wel in want in de wei laat se het heel soms zien, maar daarom moet ik dus wel haar invlechten

Osteopaat!!

novabrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 22:34

aeolusnr1 schreef:
Dit is eigenlijk een heel klein probleempje, je zegt zelf dat je al behoorlijk veel tijd er in hebt gestoken en dat het probleem blijft, in dit geval denk ik dus dat je manier van trainen niet de juiste is, ik ga er van uit dat al bij een eerste training een duidelijke stap in de goede richting zou moeten opleveren. En dan is het enkel nog een beetje herhalen, dus we spreken niet van maanden maar echt hooguit van een paar weken oefenen, meer kan dit echt niet zijn.

Ik heb al een instructrice die ons al heel ver op weg helpt! Het gaat al stukken beter en ze verteld juist dat mijn aanpak goed is. Het gaat ook steeds beter en ik mag d'r al meer poetsen in de buurt van haar oren maar meer ook nog niet, maar het zijn kleine stapjes dus dat is goed :)

novabrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 22:42

aeolusnr1 schreef:

Ik ben het alleen niet helemaal mee eens dat het maar een paar weken kan duren, elk paard is anders. Als je paard het al spannend genoeg vind is het niet altijd 'nog een beetje herhalen' maar het lang moeten herhalen zodat ze hier helemaal geen spanning meer van heeft, als je op dit punt bent kan je pas verder vind ik.
Het ene paard leert het wel binnen een week en t ander niet ;)

novabrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 23:02

aeolusnr1 schreef:

Ik ben het alleen niet helemaal mee eens dat het maar een paar weken kan duren, elk paard is anders. Als je paard het al spannend genoeg vind is het niet altijd 'nog een beetje herhalen' maar het lang moeten herhalen zodat ze hier helemaal geen spanning meer van heeft, als je op dit punt bent kan je pas verder vind ik.
Het ene paard leert het wel binnen een week en t ander niet ;)

Change3x

Re: Ik mag niet aan mijn ponys oren zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 23:08

Ik heb ooit een probeerpony gehad die je ook niet achter de oren en aan de oren kon zitten, osteopaat erbij gehad: atlas (gedeelte achter de oren) bleek vast te zitten. Na een goede behandeling lukte het aanraken weer.

Dus laat alsjeblieft een osteopaat komen. Zo'n behandeling is voor het hele lichaam niet slecht.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 07:49

novabrim schreef:

Osteopaat en ze hoeft nu nog geen knotjes, laat het even lekker Het komt namelijk vanzelf.
Ook kan je met een 4 jarige vierganger lastig tolten, mijn 13 jarige tolt wel maar heeft een vrij slechte balans.
Inmiddels presteerd hij zeker wel wat in de viergangenproef V5 dus een beetje doorzettingsvermogen is wel op zn plek met een 4 ganger.

Telgang hoeft ze niet te kunnen en al zal ze wel een 5 ganger zijn kan het zijn dat ze nog niet sterk genoeg is om de zware inspanning aan te kunnen.
(Met een 4 jarige kwpn'er ga je toch ook niet meteen 1.60 parcoursen springen?)
Hoe lang is ze al ohz?