Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
janouk schreef:( ik vind kuil nooit geschikt voor paarden)
Koper schreef:janouk schreef:( ik vind kuil nooit geschikt voor paarden)
(ik ook niet)
Overigens... mijn merrie had afgeschuurde manen en heel veel jeuk toen ze bij mij kwam. Maar die had echt geen zomereczeem. Zomereczeem is een allergische reactie op een stofje wat mugjes in het bloed spuiten om te voorkomen dat het bloed stolt wanneer ze het drinken. Maar jeuk aan de manenkam, staart, buiknaad enz kan ook wijzen op bij voorbeeld een verkeerd voerbeleid. Het is heel makkelijk om te concluderen dat een schurend paard zomereczeem heeft en ik trek de kundigheid van die opfok ook niet in twijfel maar ik lees in de OP weinig terug over hoe de conclusie tot stand is gekomen.

Annet_Dottie schreef:Sorry dat ik het zeg ik wil je niet aanvallen maar waarom heb je in hemelsnaam een paard met zomereczeem gekocht zonder dat je iets van zomereczeem af weet?of ja zo komt het over sorry..
Ik zou persoonlijk niet te moeilijk doen, luik open en paard gewoon met de rest mee naar buiten is in mijn ogen de beste manier om hem te laten wennen. Succes ermee!
Koper schreef:janouk schreef:( ik vind kuil nooit geschikt voor paarden)
(ik ook niet)
Overigens... mijn merrie had afgeschuurde manen en heel veel jeuk toen ze bij mij kwam. Maar die had echt geen zomereczeem. Zomereczeem is een allergische reactie op een stofje wat mugjes in het bloed spuiten om te voorkomen dat het bloed stolt wanneer ze het drinken. Maar jeuk aan de manenkam, staart, buiknaad enz kan ook wijzen op bij voorbeeld een verkeerd voerbeleid. Het is heel makkelijk om te concluderen dat een schurend paard zomereczeem heeft en ik trek de kundigheid van die opfok ook niet in twijfel maar ik lees in de OP weinig terug over hoe de conclusie tot stand is gekomen.