siskeh schreef:Mijn ervaring met hengsten is dat hengstenschot meestal nog niet genoeg is wbt uitdagen, een kleed nog over het hengstenschot helpt dan net een beetje meer.
Wbt hooi ophangen, tja het ene paard eet het wel, het andere kijkt er niet naar. Dus niet altijd een oplossing.
das een goeie inderdaad om het hengstenschot dicht te maken.
De paarden staan hier naast elkaar op stal maar heb ze zelf na dik een maand toch even verzet. Elke dag als er 1 of beiden buiten waren geweest en ze komen weer terug op stal heel lang gegil en prutsmuts.
Ik ken mijn paarden goed en zet echt wel door maar weet ook waar de grens ligt. Daarom toch wat voorzichtig om ze samen te laden.
Ze zijn beiden behoorlijk heftig naar elkaar toe en sterk van karakter. Mijn hengst kan makkelijk naast een brave minder dominante ruin. Maar meneer de Welsh cob heeft er een flinke kop op zitten (ik ben gek op karakterpaarden

Bedankt voor de reacties, het korte vastzetten leek me al niet meer dan logisch. Gewoon zo kort dat ze niet kunnen neuzen.
Ik ga het binnenkort even proberen mits ik iemand vindt die even kan helpen want alleen wordt niet echt handig