Twee paarden vervoeren in 1 trailer die elkaar uitdagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 10:28

siskeh schreef:
Mijn ervaring met hengsten is dat hengstenschot meestal nog niet genoeg is wbt uitdagen, een kleed nog over het hengstenschot helpt dan net een beetje meer.
Wbt hooi ophangen, tja het ene paard eet het wel, het andere kijkt er niet naar. Dus niet altijd een oplossing.

das een goeie inderdaad om het hengstenschot dicht te maken.

De paarden staan hier naast elkaar op stal maar heb ze zelf na dik een maand toch even verzet. Elke dag als er 1 of beiden buiten waren geweest en ze komen weer terug op stal heel lang gegil en prutsmuts.

Ik ken mijn paarden goed en zet echt wel door maar weet ook waar de grens ligt. Daarom toch wat voorzichtig om ze samen te laden.

Ze zijn beiden behoorlijk heftig naar elkaar toe en sterk van karakter. Mijn hengst kan makkelijk naast een brave minder dominante ruin. Maar meneer de Welsh cob heeft er een flinke kop op zitten (ik ben gek op karakterpaarden :) ) maar deze twee zouden elkaar echt slopen komen ze ooit bij elkaar. Dus dat gaan we niet doen.

Bedankt voor de reacties, het korte vastzetten leek me al niet meer dan logisch. Gewoon zo kort dat ze niet kunnen neuzen.

Ik ga het binnenkort even proberen mits ik iemand vindt die even kan helpen want alleen wordt niet echt handig :Y)

Berdien

Re: Twee paarden vervoeren in 1 trailer die elkaar uitdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:30

Ik heb mijn merrie regelmatig in de trailer gehad naast de merrie die haar in de wei door een metalen hek heeft gejaagd := In de wei was het altijd gedonder en gezeik, in de trailer stonden ze braaf naast elkaar. Inderdaad voldoende kort en wij hadden een trailer met een houten tussenschot. Dus geen gedoe met naar elkaar trappen (al dan niet per ongeluk als ze opzij moeten stappen voor evenwicht oid). Zo hebben we heel wat ritjes met ze gemaakt.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-17 08:54

ik moet gewoon altijd even moed verzamelen, vindt het op pad met de trailer zon eind al altijd heftig iets, zwaar respect voor mijn paarden die er zo vol vertrouwen altijd weer opgaan. maar ook mijn angst een ongeluk met de paarden in de trailer te krijgen is er, zoveel andere weggebruikers die geen rekening met je houden. Dus we gaan hier eerst in de buurt op pad en beetje bij beetje uitbreiden. nu nog effe hulp zoeken met laden/lossen....maar dat komt wel goed.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:02

Mijn oude merrie moet normaal niets van mijn ruin weten. Gillen, meppen, etc. Op de trailer geen enkel probleem. Bij het laden een gilletje, maar onder het rijden gewoon rustig. Ze hebben dan wel wat anders te doen dan zich onderling bezig te houden. Zeker met een hengstenrek ertussen denk ik dat het wel gaat.

Zorgen dat je alles klaar hebt om te vertrekken en als laatste de paarden laden, en dan meteen rijden met die handel ;)

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-17 11:56

Ik laad inderdaad altijd al de paarden als laatste op voor vertrek naar waar dan ook. ze zijn toch altijd wat gespannen en ga dan liever gelijk rijden.

bedankt voor alle reacties hoor! superlief!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 12:35

Dampo in de neuzen smeren. Dan kunnen ze elkaar niet meer ruiken. Wordt veel door hengstenhouders gedaan die meerdere hengsten samen op de vrachtwagen moeten hebben. Naar keuringen toe en zo. Werkt prima.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 12:39

Menhoofdstel met oogkleppen opzetten? :)

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-17 12:44

Ibbel schreef:
Dampo in de neuzen smeren. Dan kunnen ze elkaar niet meer ruiken. Wordt veel door hengstenhouders gedaan die meerdere hengsten samen op de vrachtwagen moeten hebben. Naar keuringen toe en zo. Werkt prima.

haha geniaal, kijk zo kom je nog eens achter grappige dingen. Hier zou ik nooit opkomen. kloddertje vicks er op en gaan *\o/*

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:28

barbaras schreef:
ik moet gewoon altijd even moed verzamelen, vindt het op pad met de trailer zon eind al altijd heftig iets, zwaar respect voor mijn paarden die er zo vol vertrouwen altijd weer opgaan. maar ook mijn angst een ongeluk met de paarden in de trailer te krijgen is er, zoveel andere weggebruikers die geen rekening met je houden. Dus we gaan hier eerst in de buurt op pad en beetje bij beetje uitbreiden. nu nog effe hulp zoeken met laden/lossen....maar dat komt wel goed.

Verstandig besluit. En je hebt zeker een punt. Mocht je pech krijgen, dan hebben we het niet eens over een ongeluk, is het best lastig dat ze elkaar niet liggen.