Pony blijft hiniken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:07

Lolala73 schreef:
Ik heb twee paarden thuis staan, als de 1 van huis is, vindt de ander dat natuurlijk niet leuk maar dat gebeurt nogal eens, al is het alleen maar omdat ik meerdere bijrijders heb. Het probleem is dat mijn Haflinger aan 1 stuk blijft gillen als de ander weg is, dit verandert maar niet. Mijn man is daar klaar mee en ook voor de buren vind ik het niet echt leuk meer. Een derde erbij is absoluut geen optie, hij zal moeten leren alleen zijn anders ben ik bang dat ik erover na moet gaan denken hem te verkopen. Wie heeft de gouden tip?

Dat is wel vervelend, is een geit ofso geen optie?

rommulus

Re: Pony blijft hiniken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:16

Mijn shet is e ook zo een.
Of je nu een weg haalt die bij haar in staat of 1 vanuit de aldere weides maakt haar niet uit ze begint gewoon te gillen ondanks dat ze nog bij paarden in staat.
ik ken haar niet anders.
Gelukkig word het minder in de loop der jaren, de tussenpozen van gillen worden steeds langer.

Ik ben al blij dat ze niet gaat gillen op het moment dat het paard van de buren naar binnen gaat, wand daar is ze ook toe in staat.

dus helaas heb ik geen oplossing voor je maar wel gedeelde leed.
Gelukkig heb ik geen zeurders van buren..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:26

Je box geluidsdicht maken en de achterblijver daar iets lekkers serveren, deur onder en boven dicht, doei! :=

Nee geen idee, ik ken zelfs mensen die er een shet bijkochten omdat er zo'n achterblijver in zijn eentje zielig stond te hinniken. Daarna stonden er twee achterblijvers zielig te hinniken.

Als 'ie het al zo lang doet, doe je er weinig aan denk ik.

Als je bijrijders het durven zou je een van de paarden een bijzetje om kunnen doen en als handpaard mee kunnen nemen?

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 23:33

Antheman schreef:
Lolala73 schreef:
Paarden erbij zijn in mijn situatie geen optie, handpaard zou af en toe leuk zijn maar ik rijd in een bak iets verderop, dan moet hij mee , onhandig. Ook ga ik met het ene paard wel vaak op wedstrijd en dan kan hij niet mee...

onhandig, maar wel paardvriendelijk.
Paarden zijn goed voor jou, dus moeten wij ook goed voor ons paard zijn.

Ik word altijd zo blij van Penny tips. Ik zal het nog even voor je uitleggen. Als ik op wedstrijd ga en hem meeneem, staat hij de hele tijd in de trailer te gillen, misschien paard vriendelijk mee de ring in nemen? :) . Mee naar de bak, geen optie, ik mag in een bak van anderen rijden, denk niet dat zij het fijn vinden om een loslopend paard in de bak te hebben. Misschien ben ik wel heel paardonvriendelijk....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 06:59

Als je van het probleem af wilt is verkopen imo de oplossing.

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 08:25

Dat is een oplossing Juval maar misschien zijn er mensen hier met ervaring en die goede tips hebben om mee aan de slag te gaan, dat is altijd prettiger en tot nu toe zijn er best een aantal opties naar voren gekomen die het proberen waard zijn.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:50

Is grondwerk iets? Lijkt mij dat de Giller te weinig/geen zelfvertrouwen heeft en daarom die steun vh ander paard nodig heeft.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:54

MissYvette4u schreef:
Is grondwerk iets? Lijkt mij dat de Giller te weinig/geen zelfvertrouwen heeft en daarom die steun vh ander paard nodig heeft.

Het probleem is dat degene die achterblijft ook geen mens heeft om steun aan te hebben. Ik heb hetzelfde probleem, zodra ik ze in 2 aparte stukken zet is het paard waar ik bij sta rustig maar begint de andere te gillen en rennen.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:09

Ik bedoel grondwerk met hem doen zodat hij meer (zelf)vertrouwen krijgt zodat hij van niemand steun nodig heeft als hij alleen staat. En bijvoorbeeld om hem te leren dat het kei leuk is om met een voerbal te spelen ik noem maar iets.
Heb je bach bloesem al geprobeerd? Sommige worden daar rustig van.

Mijn vorig paard kon ook niet alleen op de wei of stal zijn, vreselijk vond ik dat altijd.
Ondanks dat ik wel alleen met hem kon wandelen en buitenrijden. Maar kwamen we onderweg een paard tegen was hij snel geneigd daar aan te plakken. Door de jaren heen is dat met grondwerk verminderd maar was nooit helemaal weg. Mijn huidig paard 'plakt' gelukkig totaal niet, ben ik zo dankbaar voor.

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 22:52

grondwerk is goed voor hem want ik denk inderdaad dat zijn zelfvertrouwen nihil is. Toch zijn er dingen die ik raar vind. Als je alleen met hem op pad gaat dan is hij superbraaf en rustig, geen gehinnik op de trailer, geen gegil als je met hem gaat rijden maar zodra ik met twee paarden op pad ga, en hij even alleen op de trailer moet blijven, dan gilt hij alles bij elkaar, uren lang als het aan hem ligt. Mijn andere paard kan ook wel even hysterisch doen maar houdt er wel mee op na een tijdje

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 23:00

StalNollie schreef:
en het hinnikend paard eerst weghalen(op stal zetten) en dan pas de andere ipv de andere van het hinnikend paard weghalen

Dit helpt meestal. :j
Een shetje erbij meestal niet.
En oefenen kan ook helpen, eerst kort en steeds langer weg.
Dat is gewoon een kwestie van tijd.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 00:13

paard erbij, hoeft niet te helpen hoor. ik heb drie paarden staan en mijn merrie flipt, als er 1 weg is. Ze staat dus nog met een ander thuis, maar dat maakt haar niet uit.

xMadelene9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:50

Bij mij precies hetzelfde, als ik met mijn haflinger wegga is het rennen en hinniken geblazen totdat we weer terug zijn. Krijgt de shet wel extra beweging haha