Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kuggur schreef:In het filmpje is sprake van ingeslepen gedrag, je hebt gelijk als je het over voorkomen van dit gedrag hebt.
Daar is dat een allang gepasseerd station.
KittyDylan schreef:Nikki, Jij vindt die methode dus niet goed, omdat het paard hier niets fout doet? Nou, als bij TS het paard wél aanvalt, vindt je het dan nog niet kunnen?
Ik heb niet het hele filmpje gekeken, maar moet zeggen dat wát ik zag ook echt enorm overdreven was. Maargoed, een paard mag zijn plek wel leren kennen als het echt aanvalt. En opjagen kan in mijn ogen gerust (slaan niet, pas als hij nog door het opjagen heen aanvalt)
Willemina_L schreef:Maar Nikki, als je dit als walgelijk ervaart dan begrijp ik niet wat jij bij een Belgische trainer die exact zulke methodes hanteert, gezellig aan het fotograferen bent en welke hij op zijn Facebook zet met alle romantiek eromheen van de ranch.
Daar sta je blijkbaar wel achter? Niet met twee maten gaan meten hè, dit is wel degelijk duidelijk horsemanship, net als daar gebeurt. Maar jij zal het wel beter kunnen inschatten uiteraard.

aeolusnr1 schreef:ik krijg heel vaak probleempaarden bij mij gebracht, om het probleem dan op te lossen, ik weet echt wel waar ik over spreek
HopeMyDay schreef:aeolusnr1 schreef:ik krijg heel vaak probleempaarden bij mij gebracht, om het probleem dan op te lossen, ik weet echt wel waar ik over spreek
Precies, ik zie dagelijks de problemen tussen mensen en hun paarden.
Ik ben wel voor het consequent afstraffen maar pas als alle andere oorzaken zijn uitgesloten.
En dat zegt dan NIETS over mijn ervaring of kennis ('niet weten hoe gevaarlijk een paard kan zijn'). Dat zegt gewoon dat mensen soms anders over dingen kunnen denken... NikkiDeKerf schreef:Willemina_L schreef:Maar Nikki, als je dit als walgelijk ervaart dan begrijp ik niet wat jij bij een Belgische trainer die exact zulke methodes hanteert, gezellig aan het fotograferen bent en welke hij op zijn Facebook zet met alle romantiek eromheen van de ranch.
Daar sta je blijkbaar wel achter? Niet met twee maten gaan meten hè, dit is wel degelijk duidelijk horsemanship, net als daar gebeurt. Maar jij zal het wel beter kunnen inschatten uiteraard.
Zozo, gáát het even? Wat een vervelende en persoonlijke aanval. Je gaat je boekje te buiten door mij zo persoonlijk aan te vliegen, dit gaat echt te ver.
Overigens, hoewel ik hier natuurlijk helemaal niet op zou HOEVEN reageren, ter verduidelijking: ik heb helemaal niet bij een ranch in België gefotografeerd? Een stalgenoot van mij heeft een paard gekocht, die nu bij mijn paard in de kudde staat. Daar ik geregeld de camera mee heb naar stal, komen de paarden van stalgenoten ook eens op de kiek. Die foto is gedeeld door de oud-eigenaar van dit paard (ik dénk dat je die bedoelt). Ik ben nooit daar geweest, en heb geen idee van hoe de paarden behandeld worden, dus wil mij daar helemaal niet over uitlaten. Dat kan ik namelijk niet?
Al zou ik waar dan ook fotograferen - ik krijg niet altijd mee hoe paarden opgeleid worden, of hoe er met paarden wordt omgegaan. Ik kan methodes sterk afkeuren of voorkeuren voor bepaalde methodes hebben, maar ik kan niet al mijn klanten onder de loep leggen en kijken hoe zij hun paarden behandelen en of mij dat wel of niet aan staat. Als ik op het moment dat ik ergens ben, iets zal zien wat ik naar mishandeling vindt neigen, zal ik daar zeker wat van zeggen. Jouw berichtje stuit mij daarom wel tegen de borst. Je maakt hier iets heel naars, persoonlijks van, zonder enig idee te hebben van mijn ideeën hierover of aanpak. Dat is echt ontzettend laag en onnodig.
paulinebes schreef:willemina-L : ik vind je erg makkelijk oordelen. Je zet het allemaal erg makkelijk op bokt terwijl je niet weet hoe het zit v.w.b.. Nikki en de Ranch. Dat siert jou niet. Eerst vragen bij Nikki hoe het zit en dan pas "oordelen" op bokt. En dan nog de vraag of dat nodig is. Wat is jouw doel met iemand publiekelijk aan te vallen. Daarnaast denk ik dat dat er verschil is in wat je fotografeert.. stukje kunst waarin je het paard op z'n best uit laat komen, of je mening over trainingsmethoden en wat wel en wat niet kan. In mijn ogen heeft dit niets met elkaar te maken. Ook kan je pas een oordeel hebben als je dagelijks vele maanden aanwezig bent geweest bij de opleiding van een paard.

Karioka schreef:Hoi
Mijn paard is 11 en valt aan bij het longeren.
Vanaf dat ik de zweep vastpak, legt hij zijn oren naar achteren, komt hij naar mij gelopen en probeert hij mij te bijten of draait hij zich om en slaat met zijn achterbenen naar mij.
Ook als hij los staat in de bak en ik neem de zweep om hem te laten lopen doet hij dit.
Dit is heel irritant want hij is een Arabier en is dus altijd heel druk.
Als ik hem alleen in de bak of op de wei zet loopt hij niet, de enige manier om zij energie kwijt te raken is hem op de wei zetten met een paard dat wel veel loopt.
Dan loopt hij wel.
Vooral in de winter is dit een probleem want telkens als ik wil rijden is hij veel te druk en heb ik hem niet onder controle.
Is er iemand die weet wat je hieraan kan doen?