Paard gaat in protest op wandeling.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 19:03

Ik denk niet dat het aan onze vertrouwensband ligt. Ik heb haar 4jaar en gekocht als een enorm bang en in 1 getrokken paard. Ze kwam van een handelaar waar ze in de slachtstal stond. In het begin was ik verplicht om haar te borstelen met een zachte borstel. Nadien heeft ze ernstige koliek gekregen bijna tot de dood. Het rare is dat op onbekend terein ze zoiets nooit zou doen.. het is echt vanaf ze de omgeving kent en weet waar stal is ze zo in protest gaat. Kwaad worden heeft geen zin want dat maakt het nog veel erger en dan gaat ze hoger steigeren en is er echt geen controle meer over. Ik ben verplicht om af te stappen omwille van onze eigen veiligheid. Ze houd geen rekening met het andere paard dat erbij is, die loopt ze straal voorbij.. ik snap het niet. Ze is altijd wel speciaal geweest, maar ik ben de enige die alles met haar kan. Ze is bv hoofdschuw en laat vreemde nooit aan haar hoofd komen, terwijl ik dit zonder problemen kan.

Neverland

Re: Paard gaat in protest op wandeling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:06

Heb je er al aan gedacht om iemand in te schakelen die werkt met 'probleempaarden'?

priscillaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:33

waarschijnlijk zou ze graag nog een ander paardje erbij hebben. Dit gedrag vertoont ze misschien nergens anders maar dan ben je ook intensiever met haar bezig en zijn er vaker paarden om haar heen.

Suziiiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 23:20

Noeka, hoe gaat het nu op buitenrit?
Ik heb precies hetzelfde probleem maar ik stap niet af.

Ik ben benieuwd of dat jij een oplossing heb gevonden.