ik kan mijn paard niet meer vertrouwen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kim66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:00

Misschien zou het helpen om lessen te nemen ik heb dit zelf ook gedaan en vaak werkt proffesionele hulp succes.

Jetta

Re: ik kan mijn paard niet meer vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:09

Lekker les nemen van een persoon die ook met je mee naar buiten gaat, maar eerst de basis met jou en je paard in orde maakt, want je paard maakt er nu een potje van en dat is niet voed en kan zelfs gevaarlijk zijn. Les, les en nog eens les. Een paard is een groot en loeisterk dier. Dat moet je goed leren hanteren, geen fratsen, geen grapjes.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:11

Indd. Direct en bot is heel wat anders. Ik lees nogal wat oordelen in je bericht mrie.

@ts zOals ik het lees ben ik het er inhoudelijk dan wel best mee eens. Als je paard niet bang is en geen pijn heeft neemt ze een loopje met je.

Hulp inschakelen is dan het beste. Of eerst samen op buitenrit. Iemand anders op je paard. Etc etc.

Zorg er voor dat je weer de baas wordt.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:21

3 jaar een eigen paard en nu een bericht op Bokt en je eerste bericht is over je probleem met je paard. Heb je een foto van je paard TS? Of is het geheel misschien verveling tijdens de vakantie? Het is maar een vraagje omdat je helemaal niet meer reageert.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:44

Misschien had de topictekst andersom moeten zijn: kan mijn paard mij wel vertrouwen...

Want dat is in de kern het probleem. Je paard neemt de leiding van je over omdat jij blijkbaar onvoldoende leiding geeft op dat moment. En duidelijk leiding geven aan je paard is voor het paard vertrouwen terug geven.
Dus terug naar grondwerken, en zonder boos te worden met duidelijkheid de leiding weer terugnemen. Ook met verzorgen, (staan is staan en niet een stapje vooruit) rijden (jij bepaalt hoe snel, waarheen en hoe lang de rit duurt). Desnoods alles in stap en draf voorlopig. Kom nou, na 3 jaar laat je je paard niet de baas spelen. En als je onzeker bent (geworden) dan hulp vragen van een ervaren iemand.
Hup, aan het werk, dan komt het goed. ;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:45

Rizette schreef:
3 jaar een eigen paard en nu een bericht op Bokt en je eerste bericht is over je probleem met je paard. Heb je een foto van je paard TS? Of is het geheel misschien verveling tijdens de vakantie? Het is maar een vraagje omdat je helemaal niet meer reageert.

Is er een aanmeldplicht op bokt als je een paard koopt?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:46

Rizette schreef:

als je zou kijken in het profiel van TS,zou je zien dat ze sinds het plaatsen van het bericht(deze namiddag zelfs),niet meer online kwam.

mensen hebben soms ook andere dingen te doen dan elke minuut naar een scherm staren,wachtend op iemand die reageert en daarna vlug terug reageren.... :o

wat voor reactie is dit nu?

ik zou sowieso eerst het medische uitsluiten.
als dit allemaal ok is,ben je zeker dat je paard met je voeten speelt en kan je hem/haar daarop aanpakken.
maar het zou toch erg zonde zijn als het paard op zijn plek gezet wordt en blijkt dat er iets medisch aan de oorzaak ligt.

want TS heeft het paard 3j.
uitproberen gebeurd meestal in het begin.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:47

Rizette schreef:

Jemig he, het topic is van vanmiddag. Niet iedereen zit 24/7 op bokt hoor.

jensvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:01

Anne_GTI schreef:
Goed les nemen lijkt mij belangrijker dan paard doorlichten. Je paard neemt letterlijk een loopje met je.

Het lijkt me allebei belangrijk. Vanaf een computer kan je niet oordelen over lichamelijke problemen. En de eerste zin van de Ts verraad een grote kans op lichamelijke gebreken.
Daarom is dus een lichamelijke check up van belang. Want iets via training proberen op te lossen waar pijn de oorzaak is, is maar gedeeltelijk succesvol.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:18

soms klinkt een antwoord echt wel een beetje te bot, ik geef zelf ook dikwijls nogal rake antwoorden, en heb vooral hier op bokt al regelmatig een tik op mijn vingers gekregen hiervoor.
Maar idd , ts heeft duidelijk een probleem en denkt dit even te gaan oplossen door hier een open vraag te stellen en hoopt dan het gepaste antwoord te verkrijgen ???????
Nee zo werkt het echt niet, wees je bewust dat als er een probleem is er dan ook een oorzaak is, dat kan idd in sommige gevallen iets medisch zijn, van daar dat er soms gezegd wordt laat dit nakijken en idd dit is belangrijk dit uit te sluiten. Maar in de meeste gevallen is de oorzaak te zoeken bij de ruiter zelf en dus niet bij het paard, sta daar ook voor open en zoek gepaste begeleiding, een goede lesgever/Trainer.
Paarden willen echt niets liever dan met je meewerken, soms lukt dit maar half of helemaal niet , maar als er voldoende wederzijds vertrouwen en respect is, en duidelijk leiderschap waarbij het paard jou ook als leider erkent, dan blijken al die vorige problemen ineens niet meer te bestaan, dit kan echt bij elk paard dus ook bij jouw paard.
Zoek gepaste hulp.