Jetta schreef:Daar kan je wel achterkomen. Stalgenoten, staleigenaar, en anders een webcammetje.
Paard staat aan huis dus heb geen stalgenoten
. Webcam is wel een optie! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gelukkig is het ook nog een schimmel dus dat wordt lekker poetsen de komende jaren
. Dank jullie voor de tips, ik zal het laten weten als ik nog ergens achter kom.
) terwijl hij andere dagen buiten mag blijven. Floortz schreef:Paard verveelt zich kapot, wil gewoon naar buiten en gaat daarom rondjes draaien. Eentje van 2,5 jaar hoort nog niet op stal te staan. Hij snapt gewoon niet dat hij op een postzegel staat (ook al vind je de stal groot genoeg) terwijl hij andere dagen buiten mag blijven.
Het heet een stalondeugd, maar dat is niet te wijten aan het paard en ook geen gebrek. Hij kan er wel een gebrek van krijgen, van het rondjes draaien. Als de mogelijkheid er is een uitloop te creëren is dat beter voor het paard.
gekvanfleur schreef:Mijn idee. Hij is 2,5...ik zou hem lekker buitengooien. Beter voor zijn benen en voor in zijn koppie..
ElCamino schreef:Wat een hoop onzin komt hier soms voorbij zeg !
Ik heb al 21 jaar mijn Poolse Ruin van inmiddels 28 jaar oud.
Het is een notoire boxloper..... loopt een complete hoefslag in de stal.
Hij heeft diverse pensionstallen gezien in de afgelopen 21 jaar.
Waarvan stro, zaagsel, krullen
En varierend van op stal, tot paddock-tijden in groepen en apart en volledig 24/7 de keuze tussen binnen en buiten staan toen ik ze aan huis had.
Dit heeft zich ooit ontwikkeld als een nare gewoonte voordat ik hem kocht en hij komt er dus niet vanaf ongeacht de huisvesting, voer, arbeid etc.
24/7 weidegang, ja dan wel.... maar dat heb ik nu eenvoudig niet, ze konden destijds aan huis zelf kiezen en met rotweer gingen ze toch binnen staan....hun eigen keuze, dus dat ze zelf 24/7 buiten willen staan gaat niet altijd op.
En ieder paard is anders!
Inmiddels 28, wel artrose in de kogels maar verder niks mis met hem en hij loopt nog iedere dag.
Niks geen pees problemen of andere ellende daardoor.
Tegenwoordig staat hij op vlas.
Lege box begonnen met 5 pakken en dan elke dag de drollen eruit.
Ik sta nu op een pensionstal waar we elke woensdag en zaterdag een pak vlas krijgen, en hiermee hou ik hem aardig schoon.
Hij heeft nu wel een slowfeeder hangen, door het boxlopen strooide hij zijn hooi door de hele stal en ook daardoor werd de stal erg vies. Tevens at hij minder hooi omdat het eenvoudig vies geworden was door de mest etc.
en denk creatief. ElCamino schreef:Dat kan niet.En dat doe ik dus ook niet....
Hij leert het niet af meer, dus tegenhouden levert meer stress op.
Meer naar buiten lukt daar in de winter niet. Hij staat een halve dag in de paddock, ik rij hem na mijn werk en hij heeft een slowfeeder, dat is meer tegen vertrappen van het hooi en rommel maken.Hij zit nl altijd nog half vol als ik kom.
Ik vul hem om 18.00 uur in de avond, en de stal voert geen hooi bij zolang hij nog vol zit. Soms zit er de volgernde avond nog steeds hooi in. Dus zonder staat hij nooit.
In de zomer staat hij van 09.00 uur tot 17.00 uur op de wei. En dan doet hij het ook op stal...
en zoals ik al zei...24/7 deed hij het ook als hij naar binnen kwam.... stommerd...de deur stond dan gewoon open...
ElCamino schreef:Niello, dat is het ook precies. Dus ik laat hem lekker gaan, inmiddels 28 en nog happy en loopt nog iedere dag dus dat hevige slijtage valt wel mee van de wevers en boxlopers...