Paard voelt aan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Paard voelt aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 17:19

Naar mijn mening is een gevoel overnemen anders dan iets medisch.

Je mag het hier neerzetten hoor LS, misschien dat er meer mensen het interessant vinden om te lezen

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:24

Ik weet niet zeker of ik hier in geloof, maar paarden kunnen wel veel aanvoelen ja :)

Maar ik ben allergisch voor paarden.. Is mijn paard dan ook allergisch voor mij? -O- :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:53

Ghostattack schreef:
Ik weet niet zeker of ik hier in geloof, maar paarden kunnen wel veel aanvoelen ja :)

Maar ik ben allergisch voor paarden.. Is mijn paard dan ook allergisch voor mij? -O- :')

:') :')

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:21

Zo heel gek is het niet dat je paard ziek wordt als jij ziek bent. Dan draag je gewoon een virus over. Mensen kunnen mensen aansteken, maar soms ook paarden. Zoek er niet teveel achter.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:24

...ik ben zelf ook wel een beetje een 'aanvoeler'.
Dus dat paarden dit kunnen - waarom ook niet. Een van de leuke dingen van paarden is nu juist dat ze echte groepsdieren zijn. In principe willen ze altijd samenzijn en samenwerken en ze kunnen uitstekend anticiperen en reageren op hoe een kuddegenoot (op 4 of 2 benen) zich voelt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:31

_Ezra schreef:
Zo heel gek is het niet dat je paard ziek wordt als jij ziek bent. Dan draag je gewoon een virus over. Mensen kunnen mensen aansteken, maar soms ook paarden. Zoek er niet teveel achter.
Nu kan een paard om heel veel redenen koliek krijgen - dus ach, waarom niet van een virus.
En als mens kun je ook wel om een fiks aantal redenen buikpijn hebben waaronder het verschijnsel 'buikgriep'.
Maar ik heb altijd begrepen dat we nauwelijks ziek worden van virussen die we met dieren uitwisselen.
(Vogelgriep: acuut worden maatregelen genomen. Mond- en klauwzeer: nauwelijks gevaarlijk voor mensen maar ik ben het gedonder in 2001 nog niet vergeten. Varkenspest schijnt wel voor mensen gevaarlijk te zijn, de maatregelen zijn dan ook draconisch.)

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:36

Janneke2 schreef:
Nu kan een paard om heel veel redenen koliek krijgen - dus ach, waarom niet van een virus.
En als mens kun je ook wel om een fiks aantal redenen buikpijn hebben waaronder het verschijnsel 'buikgriep'.
Maar ik heb altijd begrepen dat we nauwelijks ziek worden van virussen die we met dieren uitwisselen.
(Vogelgriep: acuut worden maatregelen genomen. Mond- en klauwzeer: nauwelijks gevaarlijk voor mensen maar ik ben het gedonder in 2001 nog niet vergeten. Varkenspest schijnt wel voor mensen gevaarlijk te zijn, de maatregelen zijn dan ook draconisch.)

Daarom zei ik ook 'soms'. Het zal niet vaak voorkomen, maar het kan wel degelijk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:43

Accoord, maar als TS dit toch meer dan eens heeft meegemaakt klinkt het mij anders in de oren.
(En ik verheug me niet op de maatregelen van het bevoegd gezag.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:07

Ook ik geloof er in dat als je een goede band met je paard hebt, je paard ook klachten kan krijgen als je dat zelf ook hebt.

Ik heb altijd snel last van mijn rug, met name rondom heupen en si gewricht, 3x raden waar mijn paard regelmatig voor word behandeld: een weke rug met name heupen/si gewricht.
Ik heb ook snel last van onrustige benen waar ik ook regelmatig vocht vast houd, 3x raden: mijn paard heeft snel last van stalbenen (en ja ze staat grotendeels vd dag gewoon buiten op de wei).
En zo kan ik nog wel aardig wat dingen opnoemen dat als ik iets heb, mijn paard vaak ook een soort gelijk kwaaltje heeft, verklaar het maar, het is wel erg toevallig allemaal.
Ze is ondertussen 15 jaar bij me en dit speelt ook al bijna net zo lang.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:49

Ik kocht een stabiel nuchter paard omdat ik zelf bipolair ben...
Paard nog steeds stabiel en nuchter, pffff