Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
) om te lezen dat ik niet alleen ben!
Yttel schreef:Anoukloves_ schreef:Mijn instructrice geeft als tip dat ik fluitend/zingend moet rond rijden. Doen jullie dit? Ik kan hier zelf nog geen rust voor vinden...
Tijdens het springen neurie ik altijd een liedje om zo de rust bij mezelf te bewaren. Werkt echt goed!
Ze gaat voor me door het vuur! friesam schreef:Meld zich...merrie van inmiddels 22 en om jullie vertrouwen te geven....het gaat niet over.
Ik pak bij "stress" de teugels niet strakker, blijf som zitten (denk aan een beginner zoutzak) en lach haar uit. Iets in de trant van doe toch normaal idioot. En ga door waar we mee bezig zijn.
Als ik de teugels strakker pak veranderd het paard is een ontploffend staatsgevaarlijk projectiel.
En niet lachen...ik hoop dat ik weer zo'n paard ga vindenZe gaat voor me door het vuur!
Anoukloves_ schreef:Mijn instructrice geeft als tip dat ik fluitend/zingend moet rond rijden. Doen jullie dit? Ik kan hier zelf nog geen rust voor vinden...
Anoukloves_ schreef:Mijn instructrice geeft als tip dat ik fluitend/zingend moet rond rijden. Doen jullie dit? Ik kan hier zelf nog geen rust voor vinden...
daar kan ik over mee praten, ik weet sinds eergister dat mijn merrie mijn fluit skills absoluut niet kan waarderen
en als ik begin met neuriēn krijg ik zo'n blik
toe geworpen. Zingen heb ik dan voor nu eerst maar achterwege gelaten
friesam schreef:Meld zich...merrie van inmiddels 22 en om jullie vertrouwen te geven....het gaat niet over.
Wat voor mij helpt...er om lachen, dom blijven zitten en veel doen.
Veel buiten rijden, paard uitlachen als ze weer eens vierkant van de grond springt om een paars bloempje. Of omdat de grassprieten de andere kant op staan dan de vorige keer.
Ik pak bij "stress" de teugels niet strakker, blijf som zitten (denk aan een beginner zoutzak) en lach haar uit. Iets in de trant van doe toch normaal idioot. En ga door waar we mee bezig zijn.
Als ik de teugels strakker pak veranderd het paard is een ontploffend staatsgevaarlijk projectiel.
Groot verkeer is dan trouwens geen probleem maar bloemen, gras, lichtvlekken zand hoopjes etc.
En niet lachen...ik hoop dat ik weer zo'n paard ga vindenZe gaat voor me door het vuur!
DarkoFoitzik schreef:valerian en kammile een idee of andere kalmerende kruiden?
ponyparadijs schreef:Hoe oud is je merrie?
En rij je wedstrijden met haar?
Dressuur? Springen?
DarkoFoitzik schreef:ja het liefst zonder hulpmiddelen maar als je paard hierdoor zelf rustiger wordt en makkelijker te rijden. dan zie ik niet in waarom niet. weet niet of het schadelijk is op lange termijn
Het is, voor mij een wat dubbel gevoel met een hulpmiddel. Ik zou graag eerst willen zien wat ik zo nog bij kan schaven. Ik ben zelf nog zoekende naar wat wel en niet werkt voor ons. Maar ik sluit niet uit dat ik vroeg of laat weer eens naar een middeltje grijp.
) gezien bv best nog wel wat winst te halen valt.