sluit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:50

kinderachtig hoor; ts krijgt geen bijval en topic moet waar weer gesloten worden...de waarheid was te hard zeker

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:51

PerleB schreef:
Ir111 schreef:
Maar dat is wel wat je doet met je paard. Op 1 uurtje na dan... :=

Daar gaat dit topic niet over. Bovendien rijd ik hem ook en ik zorg er wel voor dat hij meer als 1 uur per dag uit die stal komt.

Rijden, nou, daar zal het paard blij mee zijn, om in die hele 24uur in een dag, 1 uur of iets meer eruit te zijn om gereden te worden. Word die vast heel vrolijk van. Naast die 3 uurtjes per week dat hij op het weiland mag staan.

Als je hem elke dag er een uur uit haalt, soms iets meer, soms minder, rijden, longeren, wei, wat dan ook, dan is dat 7 uur per week. Dan staat hij de overige 161(!!) uur per week op stal... En een paard slaapt niet zoals een mens 8 uur per avond, dus die tijd maakt hij echt heel bewust mee.

Je paard op deze manier ophokken en dan doen alsof jij het wel goed doet met je paar uurtjes per week en je vingertje wijzen naar mensen die in principe hetzelfde doen als dat jij doet, dat vind ik not done.

Shirley

Als je iets te horen krijgt wat je niet aanstaat moet het topic maar dicht :?

Wat kinderachtig -O-

gerpiegorp

Een paard de hele dag op stal laten staan is erg dieronvriendelijk, ik vind het dan ook erg hypocriet dat jij je stalgenoten verwijt dat zij hun paard hele dagen op stal laten staan, terwijl jij op 3 uurtjes na precies hetzelfde doet :)

Paarden horen gewoon natuurlijk gedrag te kunnen vertonen en dat kan niet in een stal. Het is misschien jammer, maar soms moet je consessies doen wanneer je een paard hebt. Dan maar geen luxe stal voor jóu (het boeit je paard echt niet dat je 2 overdekte bakken, een longeercirkel en solarium hebt), maar wel een fijn leven voor je paard.

Anoniem

Re: sluit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:58

Onze paarden zouden doodongelukkig worden op stal. :o
In de winter, toen ons veulentje net bij ons kwam, wilden we twee ervan in de nachten op stal hebben.
Onze grote [ras] met ons veulentje en die twee werkten op zo'n manier samen dat ze binnen een uur al weer buiten stonden. :')

In de nachten op stal kan ik goed snappen voor sommige paarden en je doet niet alle paarden een plezier met 24/7 buiten.
Maar voor die van ons zou ik dit niet willen. :)
Dan heb ik nog liever geen paarden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:58

Mijne staan bij dit weer ook graag binnen, maar zodra het droog is, wandelen ze naar buiten en gaan lekker hun zandstuk of de wei op.
Ideaal als ze zelf kunnen kiezen!
De oudjes staan 's nachts wel een paar uur met de deur dicht zodat ze rustig hun hooi kunnen eten, maar de rest van de dag is het vrijheid, blijheid :):)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:59

Snap nooit dat mensen altijd maar beginnen over hoeveel uur het paard uit stal is. Voor mij tellen alleen de uren dat een paard in stal
Staat. En ja dat moeten er in elk geval minder zijn dan dat ze buiten de stal zijn. 24/7 is meestal ideaal. Maar lukt het niet dan geld bovenstaande regel voor mij. Meer uren buiten de stal dan in de stal. Lukt dat niet moet je opzoek naar een betere plek voor je paard.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:59

Altijd een discussie punt hoeveel uur het paard naar buiten komt. Van mij mogen ze er een wet voor maken. Wat anderen al zeggen verdiep je in het fenomeen paard en je leest dat het dier gemaakt is om veel te lopen. Op die manier scharrelen ze hun eten bij elkaar en blijft hun lijf gezond en fit. De doorbloeding in de benen/hoeven is slecht, juist door te lopen blijft dat soepel en goed doorbloed.

Ik weet ook dat er stallen zijn zonde weide, in mijn ogen mogen zie die opdoeken. Nu weet ik ook dat ik gunstig woon (Oosten van het land) en dat de mogelijkheden in het Westen anders en schreeuwend duur zijn. De nieuwste hype (paddock Paradise) weet ik ook niet wat ik ervan moet vinden. In mijn ogen moet je gewoon heel veel land hebben om dat echt goed tot zijn recht te laten komen. En dat is iets wat Nederland niet echt heeft. Ik heb soms het idee dat ze het wel goed voor elkaar hebben, maar geen rekening houden met hoeveel paarden er kunnen lopen en het dus volstoppen. Gewoon lekker in een kudde die geschikt is voor het stuk land is in mijn ogen het beste wat wij ze kunnen bieden. Hier ook de mogelijk om in de zomer 24/7 buiten te zetten en de rest van het jaar van smorgens vroeg tot savonds laat.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:00

3 uur in de week vrije beweging is voor mij ook not done!
Al geef ik eerlijk toe dat ik tot 3 jaar terug ook op zo'n stal heb gestaan :=
In de winter 1 uur per dag alleen naar buiten en in de zomer op de dag met wel met vriendjes naar buiten.

Nu sta ik op een stal waar ze zomers 24/7 buiten staan en swinters 3 uur per dag in de paddock ( nog niet perfect, maar het beste wat hier in de omgeving te vinden is).
Dit vind ik toch echt wel het minimale!

Ir111

Re: sluit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:16

Wat flauw zeg, je OP leeghalen... :n

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:20

Omdat de oorspronkelijke vraag verwijderd is, hier een slotje.