Paard verhuisd: enorme stress en diarree

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:31

Tja, verhuizen vinden ze niet leuk. Maar dood gaan ze er ook niet van. Kijk het eens een week aan. Je beest snapt er niets van én is voor t eerst alleen. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat hij als hij kennis gemaakt heeft met de wei zijn oordeel al een stukkie bij zal stellen.
Ik heb mijn paard twee maanden geleden verhuisd. Afgelopen week was het voor het eerst dat ik het idee had dat hij begint te wennen. Hij komt niet meer hinnekend aanrennen als ik kom, maar duwt net als altijd zijn neus nog eens dieper in het gras. Prima zo wil ik het zien. Ik voelde mij twee maanden lang een slechte moeder, maar het begint goed te komen. Hou vol..
Laatst bijgewerkt door mrie op 21-05-16 21:33, in het totaal 2 keer bewerkt

kippetje2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 21:32

Jennyxx schreef:
Oh ik had niet begrepen dat hij echt helemaal alleen staat. Geen wonder dat hij doordraait. Ik zou dat wel gevaarlijk vinden. Is de stal en wei wel stevig genoeg om hem tegen te houden? Ik vind het wel erg sneu voor hem. Kan hij niet terug naar de manege tot je een maatje voor hem geregeld hebt?

Deze nacht niet... Morgen kan ik proberen te bellen om hem met spoed terug te brengen. Maar ik ben nu zo bang voor de nacht.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:32

Maak je niet al te druk, daar heb je alleen jezelf mee ts :(:)
Ken je niet iemand die zijn/haar paard vanaf morgen even bij de jouwe wil zetten tot je een vast stalgenootje gevonden hebt?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:33

Helemaal alleen vinden veel paarden helemaal niks en is ook niet echt een oplossing voor een kuddedier natuurlijk.Denk dat ik mijn paard dan ook niet meer zou herkennen en dat hij niet meer te hanteren is, terwijl hij normaal heel kalm is.

Zou echt zo snel mogelijk een maatje er bij zetten of twee, zodat er nooit een paard alleen achter blijft als je gaat rijden..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:33

kippetje2007 schreef:
geerke schreef:
hij staat nu op stal?Staat er een paard naast?
Kun je er achterkomen of hij wat gekalmeerd is?De stalhouder contacten ofzo?

Ojee...hij ziet helemaal geen andere paarden?Vandaar dat hij flipt.Niet zo heel doordacht.

Ik wilde hem zo snel mogelijk een ander leven geven omdat het precies leek alsof ik hem mishandel. Nu vond ik een stal met weide en ik mag er altijd naartoe...

je hebt je best gedaan!Rustig maar,kijk morgenochtend verder.Je staat gewoon heel vroeg op en ga daar heen.En probeer snel een ander paardje of pony te regelen.Wel overleggen met de eigenaar van het stuk grond natuurlijk.
Zet anders een advertentie op Bokt,misschien kan iemand uit de buurt even zolang haar paard bij de jouwe zetten?

kippetje2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 21:34

flappie28 schreef:
Helemaal alleen vinden veel paarden helemaal niks en is ook niet echt een oplossing voor een kuddedier natuurlijk.Denk dat ik mijn paard dan ook niet meer zou herkennen en dat hij niet meer te hanteren is, terwijl hij normaal heel kalm is.

Zou echt zo snel mogelijk een maatje er bij zetten of twee, zodat er nooit een paard alleen achter blijft als je gaat rijden..

Ja hij was echt verschrikkelijk wild. Zo heb ik nog nooit een paard gezien. Dat is uiteindelijk waar ik ook zo schrik voor had om hem te verhuizen.

Jennyxx

Re: Paard verhuisd: enorme stress en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:36

Hij is waarschijnlijk het meeste van slag omdat hij helemaal alleen staat. En niet omdat hij verhuisd is..

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:38

Jennyxx schreef:
Hij is waarschijnlijk het meeste van slag omdat hij helemaal alleen staat. En niet omdat hij verhuisd is..

Pffff dat denk ik ook ja..... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:38

Komt er in de toekomst (als in binnen een week) wel een ander paard bij of dat ook niet? :)
Hoe is hij op de wei?

kippetje2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 21:40

KoudbloedKim schreef:
Komt er in de toekomst (als in binnen een week) wel een ander paard bij of dat ook niet? :)
Hoe is hij op de wei?

Op de wei zenuwachtig, maar hij at wel. In de toekomst kan ik een vriendje zoeken. Maar die heb ik vannacht nog niet.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:41

Dat begrijp ik. :j
Als je die kunt regelen binnen een week, zou ik even doorzetten met je paard en hem niet terug brengen.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:41

kippetje2007 schreef:
KoudbloedKim schreef:
Hoe is hij op de wei?

Op de wei zenuwachtig, maar hij at wel. In de toekomst kan ik een vriendje zoeken. Maar die heb ik vannacht nog niet.. :(

Hij zal niet doodgaan van een nachtje alleen, echt niet. Kijk morgen rustig verder voor een vriendje.

kippetje2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 21:42

KoudbloedKim schreef:
Als je die kunt regelen binnen een week, zou ik even doorzetten met je paard en hem niet terug brengen.

Daar heb ik net de eigenaar voor gebeld en het mag, dus iemand vinden via internet zou moeten lukken

kippetje2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 21:43

xVerax schreef:
Hij zal niet doodgaan van een nachtje alleen, echt niet. Kijk morgen rustig verder voor een vriendje.

Ok, dan ben ik toch al geruster. :) Ik voelde me al een moordenaar door hem daar te zetten.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:43

kippetje2007 schreef:
KoudbloedKim schreef:

Daar heb ik net de eigenaar voor gebeld en het mag, dus iemand vinden via internet zou moeten lukken

Super! :D
Misschien is er in dit topic al wel iemand die je kan helpen? Ik weet niet meer precies waar je staat met je paard? Misschien kan facebook je ook een uitkomst bieden als je dat hebt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:45

kippetje2007 schreef:
KoudbloedKim schreef:

wat fijn!Nou...lekker slapen,vroeg op....naar je paard en daarna het internet afstruinen om een vriendje te vinden.komt vast goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:50

Als je niet zo snel een eigenaar kunt vinden die zijn paard wil verhuizen dan zou je ook eens met de eigenaar van zijn oude stal kunnen bellen; misschien heeft die nog een oud/ongebruikt/mager/geblesseerd paard staan dat wel een of meer weekjes bij de jouwe op de wei mag. :)

Vaak hebben stallen die wel. Dat zijn de paardjes die bijvoorbeeld ook meegegeven worden als er een paard wegverhuist en niet in zijn eentje op de trailer durft. Dan gaat zo'n pony even mee retour of blijft een weekje op de nieuwe stal staan tot er weer tijd is om hem op te halen.
Hoe korter je paard alleen staat, hoe beter!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:51

en anders misschien voor de rust en veiligheid je paard even terug brengen naar zijn oude vertrouwde plekje, eerst een maatje zoeken en dan samen opnieuw verhuizen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:55

Ik denk dat dat ook mijn tweede keus zou zijn als binnen een week een maatje regelen niet lukt. Hoe sneu een leven in een box ook is; paarden zien daar vaak via de tralies toch 24/7 andere paarden, en om dan helemaal alleen in de grote weide wereld te zijn is dan een enorme schok, en daar komen ze niet makkelijk vanzelf overheen als ze daarvoor altijd andere paarden hebben gezien - hoe kunstmatig en getralied ook.

suusje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:14

Waarom zet je hem niet gewoon id wei bij de andere paarden? Krijgt ie misschien een paar klappen, maar dat hoort nou eenmaal in een kudde.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:15

suusje7 schreef:
Waarom zet je hem niet gewoon id wei bij de andere paarden? Krijgt ie misschien een paar klappen, maar dat hoort nou eenmaal in een kudde.

Misschien even het hele topic lezen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:28

Ik zou hem echt niet terug gaan brengen naar de manege. Dat op en neer gaan is alleen maar stresvoller.

Een paard gaat er echt niet dood aan TS. Gewoon laten staan en proberen om binnen een week een nieuw maatje voor hem te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:30

En wat als dat maatje er pas over 1 maand of 2 maand bij staat?
Laat je het paard dan al die tijd alleen staan?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:32

-O-
Ik heb je vorige topic ook gelezen en daar zakte mijn broek vanaf. Maar van deze wending nog meer.
Hoe kun je je bedenken dat helemaal alleen in een stal en weide beter is dan opgesloten staan met soortgenoten. Ik ben echt wel blij dat je wat aan de situatie wilde veranderen. Maar van nog een weekje opgesloten wat hij al 4 jaar gewend was gaat hij niet dood. Ik hoop voor je dat hij vanacht niet de stal sloopt of zichzelf pijn doet.
Hoe langer ik er over nadenk hoe erger ik het vind.... echt hoe verzin je het....

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:33

xyzutu2 schreef:
En wat als dat maatje er pas over 1 maand of 2 maand bij staat?
Laat je het paard dan al die tijd alleen staan?

Een maatje vinden is niet zo heel moeilijk ;) Maar als het dan toch niet zo snel lukt is er geen andere oplossing dan hem tijdelijk terug te brengen.

TS wilde het paard morgen al terug brengen. Dat zou ik niet doen :)