Weinig plezier meer met paardje

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

Re: Weinig plezier meer met paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:29

Graag gedaan. Ik hoop dat het lukt. Indien nodig mag je altijd een PB sturen ;) En zoals ook gezegd is, correct belonen is ook nodig! En ja je kan het!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 06:58

Ik zou op zoek gaan naar een goede instructeur en een zadelpasser.
Van de foto af te gaan past je zadel niet echt, ook je beugels hangen verkeerd aan je zadel en heb je de beugels gedraaid zitten in je voeten. Ook je teugels heb je verkeerd vast je pink moet onder je teugels zitten en niet er boven op.

Voor de rest ga ik met de meningen hier boven mee, veel geduld en consequent zijn.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 07:11

Elco schreef:
Van de foto af te gaan past je zadel niet echt, ook je beugels hangen verkeerd aan je zadel en heb je de beugels gedraaid zitten in je voeten. Ook je teugels heb je verkeerd vast je pink moet onder je teugels zitten en niet er boven op.

Voor de rest ga ik met de meningen hier boven mee, veel geduld en consequent zijn.

Dat het zadel niet goed zit (dacht ik namelijk ook toen ik de foto zag) zou ook de reden kunnen zijn dat ze onder het zadel alleen maar snel wil draven. Ze probeert op die manier onder de "pijn" uit te lopen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 07:23

Is het niet mogelijk om je paard op de manege te stallen waar je les hebt gehad?
Leuker om met je vriendinnen te rijden en altijd hulp in de buurt!!

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 17:42

Prince schreef:
Elco schreef:

Dat het zadel niet goed zit (dacht ik namelijk ook toen ik de foto zag) zou ook de reden kunnen zijn dat ze onder het zadel alleen maar snel wil draven. Ze probeert op die manier onder de "pijn" uit te lopen.

Zonder zadel doet ze helemaal hetzelfde :j

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 17:44

Elco schreef:

Ik hield mijn teugels verkeerd omdat ik het irritant vind om haar telkens terug te trekken en die pink zot daar dan in de weg :+ En oeps, ik ga zeker eens kijken naar die beugels. Gaat waarschijnlijk verkeerd gehangen zijn na eens er van te halen om het zadel in te vetten 8)7

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:44

Van waar in WVL ben je? Of waar in WVL staat je paard?

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 15:52

Little_Gift schreef:
Van waar in WVL ben je? Of waar in WVL staat je paard?

pb :D

als er iemand toevallig iemand kent die les kan komen geven mag je dit altijd ook zeggen :o

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:55

Ambertjeluna schreef:

Het kan zijn dat ze het zonder zadel ook doet omdat ze last van haar rug heeft, ze wil dan wegvluchten voor pijn.
Ik denk dat jullie 2 problemen hebben: een dominantieprobleem en een zadel-/rugprobleem. Een instructeur kan helpen bij het eerste probleem (niet alleen rijles, maar ook grondwerkles), een zadelpasser en indien nodig (en dat denk ik wel, zeker omdat ze ook is bevallen) een fysio of osteopaat.
Ik merk wel aan je posts dat jullie het beste met de paarden voor hebben, wat een schatjes zijn het!

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 16:00

StableDoor schreef:
Ambertjeluna schreef:

Het kan zijn dat ze het zonder zadel ook doet omdat ze last van haar rug heeft, ze wil dan wegvluchten voor pijn.
Ik denk dat jullie 2 problemen hebben: een dominantieprobleem en een zadel-/rugprobleem. Een instructeur kan helpen bij het eerste probleem (niet alleen rijles, maar ook grondwerkles), een zadelpasser en indien nodig (en dat denk ik wel, zeker omdat ze ook is bevallen) een fysio of osteopaat.
Ik merk wel aan je posts dat jullie het beste met de paarden voor hebben, wat een schatjes zijn het!

bedankt ik zal nog eens zagen om een zadelpasser te laten komen :Y)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:14

Ik hoop dat je snel een hele fijne lesgever vindt die je helpt om samen te werken met je paardje. Ik zou voor dat je een geschikte instructeur hebt gevonden, niet meer rijden maar alleen werken aan een goede band met je paard. Dit probleem kan je niet alleen oplossen. Hier heb je echt hulp voor nodig. Het is een goed en braaf dier (anders had je er ook in het begin al problemen mee gehad) maar jij gaat nog moeten groeien in je rijden.

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 16:19

Riel schreef:
Ik hoop dat je snel een hele fijne lesgever vindt die je helpt om samen te werken met je paardje. Ik zou voor dat je een geschikte instructeur hebt gevonden, niet meer rijden maar alleen werken aan een goede band met je paard. Dit probleem kan je niet alleen oplossen. Hier heb je echt hulp voor nodig. Het is een goed en braaf dier (anders had je er ook in het begin al problemen mee gehad) maar jij gaat nog moeten groeien in je rijden.

in het begin waren er ook 'problemen' maar toen dachten we eerst ze is hier nog maar net, dan dachten we ja er moet bijna bevallen, daarna dachten we ze is nog maar net bevallen,... alleen het rijden is slechter geworden na de bevalling, op de grond is het hetzelfde gebleven

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:30

Het dier is/was je gewoon aan het uittesten (al in het begin) en merkt dat hij heel wat bij je kan uitspoken. Daarom verergert het probleem. Jij moet nu leren om haar te corrigeren. Komt goed met de juiste instructrice :-)

Shelber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:31

Inderdaad een goede instructrice zoeken die je ook de juiste manier van corrigeren aan kan leren, is vaak allemaal puur aftasten dat het paard doet ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:39

goede instructie zoeken,het mist hier gewoon aan ervaring.En dat geeft niets,we moesten het allemaal ooit leren.Vergeet niet dat je straks nog een veulen moet opvoeden ook.Dus wat begeleiding is niet weg.Sterkte met je mooie paardjes!

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 17:07

tja het veulen opvoeden :9
die gaat als hij oud genoeg is naar een trainer om zadelmak te maken inrijden etc.
nu vind ik hem nog makkelijker dan zen mama :+

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:20

opvoeden is niet opleren/africhten... naar een trainer, daar leert ie opleren/africhten, maar opvoeden gebeurt elke dag opnieuw, een heel paardenleven lang

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 17:51

Little_Gift schreef:
opvoeden is niet opleren/africhten... naar een trainer, daar leert ie opleren/africhten, maar opvoeden gebeurt elke dag opnieuw, een heel paardenleven lang

ja ik had het wat verkeerd uitgelged :j
maar hij kan nu al voldoende, de basis dingen

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:54

opvoeden heeft ook niets te maken met "iets kunnen" maar alles met respect wat het dier aangeleerd wordt. In de dagdagelijkse omgang zoals bv geduldig wachten tot het voer in zijn bak gedaan wordt en dan pas, op jouw teken gaan eten, stap achteruit zetten als je zijn stal binnen wil enz

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:07

Ts, je hebt pb :-)

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 09:57

Iedereen al danku voor de goeie tips, vandaag ga ik wat grondwerk doen en een nieuw trucje van vrijheidressuur proberen te leren :) ik ga even stoppen met rijden

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 11:39

aerdenhout1 schreef:
Is het niet mogelijk om je paard op de manege te stallen waar je les hebt gehad?
Leuker om met je vriendinnen te rijden en altijd hulp in de buurt!!

Nee ze blijft daar staan, in de zomervakantie komt ze wel 1 maand naar de manege *\o/*

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:04

Ik zou eerst alles laten checken :j En misschien kan je op ponykamp naar Two Lazy Seven Ranch gaan of kijken of er een instructeur van daar naar jou toe kan komen? Ik vind het hele fijne mensen die duidelijk uitleggen wat de bedoeling is! Dankzij hun krijg ik mn paard t water in gestuurd en loopt ie zonder problemen over een zeil, flesjes etc. Ook heb ik door hun manier van rijden veel beter leren rijden met neckrope waardoor ik ook alleen met neckrope op buitenrit kan :D

Misschien is het iets voor jou!

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 17:09

thoranLOVE schreef:
Ik zou eerst alles laten checken :j En misschien kan je op ponykamp naar Two Lazy Seven Ranch gaan of kijken of er een instructeur van daar naar jou toe kan komen? Ik vind het hele fijne mensen die duidelijk uitleggen wat de bedoeling is! Dankzij hun krijg ik mn paard t water in gestuurd en loopt ie zonder problemen over een zeil, flesjes etc. Ook heb ik door hun manier van rijden veel beter leren rijden met neckrope waardoor ik ook alleen met neckrope op buitenrit kan :D

Misschien is het iets voor jou!

Ja dat heb ik al veel goeds over gehoord normaal ga ik volgend jaar daar naar op kamp met Xintje maar ja dat duurt wel nog even :j

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 17:25

Ik moet wel zeggen dat het zondag echt super goed is gegaan. Het is nog altijd niet perfect maar het ging echt 1000 keer beter hier zie je een filmpje ervan, door de muziek hoor je niet dat ik dat wel mijn stem gebruik ( sorry voor de slechte kwaliteit)

Hier zie je het filmpje van een tijdje geleden: https://youtu.be/h_JZfS-2S5I

Hier het filmpje van zondag :
https://youtu.be/PUF9lJQtPc0