En zoals ook gezegd is, correct belonen is ook nodig! En ja je kan het! Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
En zoals ook gezegd is, correct belonen is ook nodig! En ja je kan het! Elco schreef:Ik zou op zoek gaan naar een goede instructeur en een zadelpasser.
Van de foto af te gaan past je zadel niet echt, ook je beugels hangen verkeerd aan je zadel en heb je de beugels gedraaid zitten in je voeten. Ook je teugels heb je verkeerd vast je pink moet onder je teugels zitten en niet er boven op.
Voor de rest ga ik met de meningen hier boven mee, veel geduld en consequent zijn.
Prince schreef:Elco schreef:Ik zou op zoek gaan naar een goede instructeur en een zadelpasser.
Van de foto af te gaan past je zadel niet echt, ook je beugels hangen verkeerd aan je zadel en heb je de beugels gedraaid zitten in je voeten. Ook je teugels heb je verkeerd vast je pink moet onder je teugels zitten en niet er boven op.
Voor de rest ga ik met de meningen hier boven mee, veel geduld en consequent zijn.
Dat het zadel niet goed zit (dacht ik namelijk ook toen ik de foto zag) zou ook de reden kunnen zijn dat ze onder het zadel alleen maar snel wil draven. Ze probeert op die manier onder de "pijn" uit te lopen.
Elco schreef:Ik zou op zoek gaan naar een goede instructeur en een zadelpasser.
En oeps, ik ga zeker eens kijken naar die beugels. Gaat waarschijnlijk verkeerd gehangen zijn na eens er van te halen om het zadel in te vetten
Ambertjeluna schreef:Zonder zadel doet ze helemaal hetzelfde
StableDoor schreef:Ambertjeluna schreef:Zonder zadel doet ze helemaal hetzelfde
Het kan zijn dat ze het zonder zadel ook doet omdat ze last van haar rug heeft, ze wil dan wegvluchten voor pijn.
Ik denk dat jullie 2 problemen hebben: een dominantieprobleem en een zadel-/rugprobleem. Een instructeur kan helpen bij het eerste probleem (niet alleen rijles, maar ook grondwerkles), een zadelpasser en indien nodig (en dat denk ik wel, zeker omdat ze ook is bevallen) een fysio of osteopaat.
Ik merk wel aan je posts dat jullie het beste met de paarden voor hebben, wat een schatjes zijn het!
Riel schreef:Ik hoop dat je snel een hele fijne lesgever vindt die je helpt om samen te werken met je paardje. Ik zou voor dat je een geschikte instructeur hebt gevonden, niet meer rijden maar alleen werken aan een goede band met je paard. Dit probleem kan je niet alleen oplossen. Hier heb je echt hulp voor nodig. Het is een goed en braaf dier (anders had je er ook in het begin al problemen mee gehad) maar jij gaat nog moeten groeien in je rijden.
ik ga even stoppen met rijden
En misschien kan je op ponykamp naar Two Lazy Seven Ranch gaan of kijken of er een instructeur van daar naar jou toe kan komen? Ik vind het hele fijne mensen die duidelijk uitleggen wat de bedoeling is! Dankzij hun krijg ik mn paard t water in gestuurd en loopt ie zonder problemen over een zeil, flesjes etc. Ook heb ik door hun manier van rijden veel beter leren rijden met neckrope waardoor ik ook alleen met neckrope op buitenrit kan 
thoranLOVE schreef:Ik zou eerst alles laten checkenEn misschien kan je op ponykamp naar Two Lazy Seven Ranch gaan of kijken of er een instructeur van daar naar jou toe kan komen? Ik vind het hele fijne mensen die duidelijk uitleggen wat de bedoeling is! Dankzij hun krijg ik mn paard t water in gestuurd en loopt ie zonder problemen over een zeil, flesjes etc. Ook heb ik door hun manier van rijden veel beter leren rijden met neckrope waardoor ik ook alleen met neckrope op buitenrit kan
Misschien is het iets voor jou!