Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joolien schreef:Ik zou lekker stoppen en een leuk paard zoeken. Zo te zien hebben de eigenaren er niet zo'n haast mee dat er wat gebeurt, want die laten haar gewoon staan als het niet lukt. Dan kun jij doen wat je wilt, maar als ze bij de eigenaren elke keer haar zin krijgt, zal ze het blijven doen. Niet komen is nu een open optie, de eigenaren moeten meewerken om haar te laten inzien dat weglopen geen optie meer is. Mja dat moeten ze dan wel willen en daar moeten ze wel tijd, energie en geduld in willen stoppen.
Joolien schreef:Ik zou lekker stoppen en een leuk paard zoeken. Zo te zien hebben de eigenaren er niet zo'n haast mee dat er wat gebeurt, want die laten haar gewoon staan als het niet lukt. Dan kun jij doen wat je wilt, maar als ze bij de eigenaren elke keer haar zin krijgt, zal ze het blijven doen. Niet komen is nu een open optie, de eigenaren moeten meewerken om haar te laten inzien dat weglopen geen optie meer is. Mja dat moeten ze dan wel willen en daar moeten ze wel tijd, energie en geduld in willen stoppen.
Happy16 schreef:Ik zou haar lekker laten rennen, dat wil ze toch? Maar dan niet eten tussendoor, en niet stilstaan. En als ze het zat is lekker nog 10 minuten rennen. Dan bedenkt ze zich wel de volgende keer!
Happy16 schreef:Ik zou haar lekker laten rennen, dat wil ze toch? Maar dan niet eten tussendoor, en niet stilstaan. En als ze het zat is lekker nog 10 minuten rennen. Dan bedenkt ze zich wel de volgende keer!
BrechtCarlos schreef:Ook zoveel last van gehad met mn pony!. Ik deed altijd als ik m niet kon vangen, de wei als je hem gaat pakken kleiner maken. Ik had zo'n haspel met draad. Eerst wei door de helft, dan dat door de helft en dan dat weer door de helft tot het klein genoeg is om je pony te pakken. Dat een paar weken doen en op een gegeven moment had mijn pony door dat weglopen geen zin meer had.
Citaat:Aangeleerd gedrag. Staat de moeder ook in dezelfde wei?
Jaa die staat in de zelfde wei.
SindyKaya schreef:Om heel eerlijk te zijn? Nee, ik kan niet veel met haar, als ik te ver wandel dan raakt ze helemaal in de stress. Ze schrikt heel veel en is altijd onvoorspelbaar.
(
Persevero schreef:Mooi dat ze het ook in de bak doet. Haar daarin zetten en flink aan het werk zetten telkens als ze jou negeert of van je wegloopt. Mooiste is als je een kleiner stuk hebt, anders wordt je zelf moe. Gewoon met het spelletje mee doen, jij wil lopen prima dan zul je ook lopen.
SpeechLess schreef:Ik bekeek net even het topic wat in je onderschrift staat, van eind 2015, en daar klink je juist heel blij met haar. Klinkt ook alsof het toen een stuk beter ging, je schrijft zelfs dat ze naar je toe kwam in de wei ipv wegrende. Is er in de tussentijd iets gebeurd waardoor je het nu eigenlijk niet echt meer ziet zitten samen met haar?
Yacintha schreef:Ik denk dat het echt wel op te lossen is. Ik heb ook een zeer schrikachtig paard die elk moment onvoorspelbaar in een paniekaanval kan schieten en dan ook niet meer bereikbaar is. Soms was hij aan de hand zelfs gevaarlijk omdat je niet wist wanneer hij schrok en of hij dan over je heen zou lopen. Nu is het de braafste pony van de wereld en schrikt hij nauwelijks. En dat in een maand tijd.
Toch snap ik heel goed dat je het na 3 jaar zat bent. Probeer eens iemand te zoeken die je les kan geven, al is het maar eens in de maand. Misschien dat dit toch kan helpen en dat je het plezier terug kan vinden. Daarna kun je het altijd nog stop zetten, met de gedachte dat je er écht alles aan hebt gedaan.
Als je het nu zomaar weg gooit, heb je kans dat je later gaat denken 'wat als...'