crazygirl1 schreef:Ik vind jullie reactie toch wat vreemd, alles moet paardvriendelijk zijn maar als het op deze zaken komt, moet ik hem maar dwingen onder het mom van 'ach is na 3sec gedaan'.
Ik denk dat je het anders moet zien.
Als je bij een kind een pleister eraf haalt ga je ook niet heel uitgebreid je focussen op wat er gaat gebeuren en dan heel voorzichtig de pleister er stukje bij beetje afhalen. Dan is het kind als spanning aan het opbouwen want oh jee dit kan wel eens pijn gaan doen en dan als je het heel langzaam doet is het nog veel vervelender
Nee je legt uit dat de pleister eraf moet en dat doe je dan snel én zonder te aarzelen.
Niet omdat het dwang is maar omdat het sowieso niet leuk is en het snel het minst belastend is.
Of je moet het zonder spuit doen en dan door het voor maar dan moet je wel zeker weten wat hij binnen krijgt.
Maar als ik jou zo lees dan kom je redelijk onzeker over. Haal er iemand bij die wel zeker is en zonder aarzelen die spuit geeft. Daar heeft je paard echt meer steun aan dan aan een twijfelend en nerveus baasje.(je blijft er uiteraard wel bij maar je houd bij zijn hoofd was of aait zijn neus.) Niet 6x opnieuw proberen die spuit erin te stoppen, nee hop beter 1x goed dan 6x twijfelen
Of smeer het op een boterham.
. Wie niet sterk is moet slim zijn