Hier ook een dominante merrie, na andere paarden toe.
Opzich snap ik het ook wel, want op de vorige stalling is ze door twee andere paarden in elkaar gemept, waardoor ze niet echt vriendjes meer maakte, ook bijna elke week in een een andere kudde groep geplaatst.
Op de huidige stalling, staan de paarden alleen op een wei, wat ik persoonlijk ideaal vind.
Aangezien mijn merrie soms best dominant naar sommige kan zijn, als ze die ook echt niet mag.
Sinds we op deze stalling staan, is het wel deels verbeterd waardoor ze sommige zelf al veel toelaat; maar ze geeft wel aan, wanneer het voor haar genoeg is.
Nu 1,5 week geleden geen leuke ervaring met haar gehad. Moeilijk uit te leggen aangezien ik niet alles mee gekregen heb, maar gekneusde rib had, blauwe onderbeen, en borsten. Het heeft iniedergeval geen fijn beeld gegeven. Mevrouw kon even geen geduld voor 2seconden overhouden. En is dus vol door me heen gegaan, door de lijn, waardoor ze mij dus helemaal mee gesleurt heb en halverwege ergens belande op de grond. Ik had haar overigens gewoon aan de hand vast hoor, maar ga dan maar eens 500 a 600 KG tegen houden. Schijnbaar heeft ze ook nog op me gestaan, maar niets van meegekregen.
Gelukkige waren stalgenootjes erbij en die konden haar opvangen. En sinds dien zijn we met hulp van stalgenootje bezig om terug respect van haar te krijgen, en mij de leiding over haar te krijgen. Moet nog een hoop leren, maar het begin is er. Ik heb ook heel veel aan de hulp van stalgenoootje, en waardeer het ook dat ze me er mee wilt helpen!