Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
JenW schreef:mrie schreef:Paard is blij, streng zijn. Misschien een paar keer zweepje mee om te laten blijken dat dit echt niet de bedoeling is.
een zweepje werkt echt a van rechts!
je kan veel beter even niet galoperen, of met een ander paard erbij en des noods met de instructrische er naast op de fiets
mrie schreef:JenW schreef:een zweepje werkt echt a van rechts!
je kan veel beter even niet galoperen, of met een ander paard erbij en des noods met de instructrische er naast op de fiets
Dit is pamperen en je paard leert er niks van. Dit kun je best zelf oplossen.
TS je vroeg wat wij denken wat het beste is. Ik zou gaan voor op zijn kop geven en het voorwaards oplossen. En dan als hij netjes vooruitgaat terugnemen. Dat vind hij namelijk niet leuk... En dan start je weer opnieuw.
Succes er mee meid, komt allemaal goed.
mrie schreef:Nee hoor, veiligheid gaat niet voor alles want dan konden we niet meer leven. Bleven we de hele dag veilig in bed. Ik ga er eigenlijk van uit dat TS al kan rijden, misschien zit ik daarbij verkeerd.

en ik denk dat ik nu eerst aan mijn tempo controle ga werken en wacht het galopperen nog even af. Super tips allemaal
. In heb inderdaad ook dat ik niet echt de ruimte ervoor heb voor het aansporen :/
JenW schreef:mrie schreef:Paard is blij, streng zijn. Misschien een paar keer zweepje mee om te laten blijken dat dit echt niet de bedoeling is.
een zweepje werkt echt a van rechts!

xuniekx schreef:Heel erg bedankt voor de snelle en vele antwoorden!!![]()
Kijkerig houd voor mij in: oortjes naar voren, veel kijken
In het bos dat wij hier hebben is het verboden voor de paardjes... Worden strenge boetes uitgedeeld dus helaas geen optie :/
Misschien dat ik voorlopig maar niet ga galopperen totdat hij ontspannen is, ook al lijkt dat voor mij onmogelijk met een zoontje van jazz
Patt schreef:Hier precies hetzelfde paard geeft op buitenrit ook tijdens galoperen ineens wat hoge bokken weg of maakt een rare sprong. Denk dat ze gewoon nogal enthousiast is en het door de spanning komt.
Stap en draf gaat goed waarbij stap vaak met losse teugel en draf met licht contact teugel.
Ook ik galoppeer alleen als ik voel dat ze ontspannen is en op stukken zonder teveel gekke dingen waarvan ze zou kunnen schrikken.
Het aansporen en galopperen totdat ze moe wordt is hier vaak geen ruimte genoeg voor en heb geen zin eraf te stuiteren dus ik blijf het voorlopig zo maar even volhouden.
Als ik een grotere ronde maak en wat meer buitenritten maak gaat het ook echt beter.
In mijn geval is mijn paardje ook nog vrij jong met haar 5 jaar dat scheelt ook.
Hoe oud is jouw paardje?
(voelt zich nog als 2 jarige)