''de klik'' eerste paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mystica11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:18

Bowen schreef:
Wat vaak gebeurd is dat mensen hele mooie dromen hebben over wat ze in de toekomst allemaal gaan doen samen met dat paard. Dat is een goed iets, behalve dat het zorgt dat mensen soms een paard kopen die past bij dat toekomstbeeld, maar niet bij het hier en nu.

Wil je een paard waarmee je dit niet zal hebben denk dan goed na over wat je wil. Wat kan je nu? Wat wil je in de toekomst? Wat zoek je in een paard?
Als je daar gericht op zoekt, eerlijk in bent naar jezelf toe zal je niet zo snel tegen "geen klik" aanlopen. Wel goed oppassen dat er door de verkoper niet oneerlijk gedaan wordt waardoor je denkt dat dat paard voldoet aan wat jij met dat paard wil.

Mee eens. Verwachtingen zijn soms niet te rijmen met de werkelijkheid. Je hebt wel met een levend wezen te maken en geen machine. Het ideale paard zal daarom nooit te vinden zijn. Vind ook dat het wel erg vaak op 'de klik' gegooid wordt als het paard moeilijker blijkt dan gedacht. En dan maar weer verkocht wordt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:19

Wat de verkopers met 'geen klik' bedoelen, is heel verschillend. De één vindt het paard gewoon oninteressant, de ander te moeilijk, weer een ander heeft andere interesses dan het paard, etc.

Als je een paard gaat kopen, bedenk dan goed of hij geschikt is, en of je hem wel leuk vindt. Een band hoeft er absoluut nog niet te zijn.

Sinds een week heb ik een bruikleen paard, die mij niet eens zag staan (domiant probleem paard) dus er was helemaal niets tussen ons. Ik zag wel al dat het kwa karakter mijn type paard is. En inderdaad het gaat goed tussen ons en we beginnen elkaar al een beetje leuk te vinden. :)

Roosje_

Re: ''de klik'' eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:24

Ik zie het als een relatie aangaan.
Je wordt verliefd/het paard spreekt je aan en daarna kom je er pas achter of de 'relatie' ook daadwerkelijk werkt. Want na de periode van verliefdheid leer je je paard pas echt kennen :)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:24

Ik denk dat 'de klik' heel erg te maken heeft met je eigen karakter en het karakter van je paard. Net zoals bij mensen kan dit botsen of juist geweldig klikken.

Ook ben ik van mening dat een 'klik' kan groeien, in de vorm van een goede band.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:40

AbbyBlues schreef:
Klokjes schreef:
Dat hij bij mij was heb ik eerst 4 maanden een connectieprogramma gevolgd met vrij werk, wat voor ons een fijne manier was om elkaar te leren kennen. We hebben hierdoor ook een hele sterke band gekregen.

Klok, welk programma is dat?

Het "in connectie met je paard programma" van Karine van de Borre. Als je het googled kom je op haar pagina. Ik heb er erg veel aan gehad, maar je hebt er wel een dosis geduld voor nodig. Ze raad bv aan om zeker met de eerste modules niet te rijden en in overleg heb ik de hele cursus niet gereden omdat mijn paard nieuw was en we zo niet met het rijden de opgebouwde connectie zouden verbreken. Ik zal nooit weten hoe onze band zou zijn als ik deze cursus niet had gevolgd, maar zoals het nu is ben ik er heel gelukkig mee.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:37

Ik had niet de echte klik gelijk. Zag haar zat er op en t voelde goed! Maar nu heb ik haar morgen 3 weken, onze klik word steeds sterker. Ze loopt me overal achterna en snapt me ook al. En dat is zo lief! Ik denk dat je die klik ook soms moet opbouwen.

Ze heeft me in deze 3 weken al wel afgebokt (meer fout van mij) nu doen we veel grondwerk om elkaar te vertrouwen. Elke dag gaat het beter !

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:51

Ik ben op al mijn paarden (en andere dieren) echt verliefd geworden. Ik wist het zeker, dat is het paard wat ik wil. Voor deze wil ik zorgen de rest van zijn leven.

Ik heb er nooit naast gezeten. Mijn gevoel heel me nooit in de steek gelaten en mijn verliefdheid is nooit over gegaan.

Helaas maak ik niet zulke goede keuzes met mannen! :+ ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:11

geen klik kan van alles zijn..
altijd vragen bij de eigenaren wat er dan aan de hand was..
en bij het proefrijden kijken of het aannemelijk is..

Heb jij met iedere klasgenote collega of medemens een klik?
als het goed is, kun je supergoed met sommige mensen opschieten.
met een klein aantal krijg je zelfs een diepe vriendschap.
andere mensen heb je niets mee, niet positief, niet negatief
en sommige mensen kun je gewoon niet luchten of zien, zonder dat er een echte reden is.. tis gewoon je type mens niet, of z'n uiterlijk spreekt je niet aan.. t roept gewoon een negatief gevoel op.

zo zul je dat ook met paarden hebben..
met een ben je op slag verliefd.
van de ander heb je het gevoel dat je m al jaren kent
de derde voelt gewoon fijn en vertrouwd, maar je voelt er nog niet echt een band mee
de vierde voel je je onzeker mee
en de vijfde heb je gewoon al geen zin meer in op het moment dat je hem ziet, zonder reden..

1-3 zijn potentiële kandidaten om aan te kopen..
1 is perfect maar zeldzaam.. voor je eerste aankoop zou ik niet zeggen, blijf jaren zoeken tot je m vind.. als je al een paard hebt en je zoekt er een extra, dan kun je wachten op dat ene zeer speciale dier. of als je denkt aan inruilen, dan kun je ook wachten op de ene speciale dier.
2. is mooi, er is al een klik, maar nog geen innige band, maar dat kan wel groeien
3. is gewoon een fijn rijdier, vertrouwd, maar verder geen band of klik nog.. maar wel een dier waar je met plezier naar kijkt, met plezier mee omgaat en met plezier op gaat rijden.. die band en klik kan komen, of ze komen niet.. Dit is het 'risicogroepje' immers het kan zijn dat je nooit een innige band zult krijgen.. vraag is of je daar mee om kan gaan natuurlijk.. dat hij nooit 'speciaal' zal worden, maar wel gewoon een fijn en vertrouwd dier om om je heen te hebben.

de laatsten zou ik persoonlijk laten staan.. natuurlijk kun je je op den duur vertrouwd voelen op een dier.. maar waarom beginnen met een eerste paard en je de eerste periode er niet mee vertrouwd voelen.. groot risico.. En als je al geen trek in een paard hebt, dan is het natuurlijk al helemaal een no go.

voor mij zat mijn pony tussen 2-3 in.. ik voelde wel iets van een band, iets dat ik een liefde voor hem had, maar hij voelde vooral vertrouwd, alsof ik al jaren met hem had doorgebracht.. En omdat mijn belangrijkste eis was dat ik mij vertrouwd kon voelen met een paard.. was ik dus eigenlijk ook gelijk verkocht.. maar niet op basis van 'klik'.. er waren paarden waar ik was wezen kijken waar ik meer bij voelde en meer een klik mee had. maar gewoon anders voelden onder het zadel en ik mij niet zo fijn en prettig voelde als op de rug van de pony die ik nu dus heb.

nog altijd (jaar later) kan ik niet spreken van een innige band.. al houd ik best van hem.. maar de band die ik met mijn oude kat heb, en met mijn hond had.. dat is een diepere klik en band. De mogelijkheid is dat er nooit sprake van 'liefde' zal zijn.. maar ik geef wel om hem, en hij toont zo af en toe genegenheid naar mij (mag dan in mijn handen knijpen en superblij zijn... want hij vind de paarden in de wei toch echt leuker dan de mensen haha), maar samen in het bos is voor ons allebei genieten, samen lekker rondzwerven met mijn vrindje.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:18

Simpel: Niet.
Je kunt het risico zo klein mogelijk maken door veel verschillende paarden te bekijken en bij die ene waarvan je denkt *\o/* nog een paar keer terug te gaan maar écht voorkomen kan je het eigenlijk niet. Het blijft altijd een beetje een gok. Tenzij je het paard al langer kent omdat je hem/haar bijrijdt.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:22

Ik heb een jaar lang op marktplaats gekeken naar paarden. Zag een gave merrie staan, gemaild, reactie terug ontvangen maar geen actie ondernomen verder. Elke dag gekeken op marktplaats en oliebol- ineens was ze van marktplaats af. Direct gemaild, merrie was verkocht. 2 weken later kreeg ik een mail. Toch niet verkocht. Voor mij was dit het teken dat ik dacht. Dit is d'r. Week later voor de eerste keer gaan kijken, toen we de pensionstal op kwamen lopen en ik haar in de stal zag staan... toen had ik mijn keuze al gemaakt. Had geen idee wat voor paard het was, wat ze kon, etc. Maar toen wist ik al dat dit het paard was. Ze is nu al 9 maanden van mij en ben nog steeds ontzettens gelukkig met haar.

Op een gegeven moment weet je het gewoon ineens. Valt haast niet te beschrijven.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:44

Nu ik al jullie berichten lees denk ik idd dat je gevoel een heel goede graadmeter is. Zoals gezegd had ik nog geen meter op Paard z'n rug gezeten toen we besloten voor hem te gaan (hij kwam op ons pad, zeg maar), maar op de grond vond ik hem al leuk. Hij is gewoon een blijmoedige pretbek. :) Het was voor het eerst in jaren dat ik een grote beslissing met mijn hart nam ipv met mijn hoofd (nadat we natuurlijk wel goed hadden uitgerekend of het geld én de tijd er wel waren) en tot nu toe heeft het heel goed uitgepakt. Er is niets waar ik gelukkiger van word dan dit dier in mijn leven. Ondanks dat ik er ook al een paar keer afgedonderd ben, maar ja, dat risico houd je toch. Vooral omdat Paard ook nog eens wat jonger was dan ik ooit voor mezelf bedacht zou hebben. Maar hij is nooit gemeen geweest, soms wat onbenullig en tsja, dat ben ik soms ook. :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:49

Tsja, ik keek Mish in de ogen en dacht: dit is d'r. Het type verliefdheid dat hierboven door iemand beschreven wordt. We trokken gewoon vanaf het begin naar elkaar toe. En of het wel of niet verstandig was, ik wist gewoon diep van binnen: wij komen er wel samen, linksom of rechtsom.

Maar weet wel, dit is niet noodzakelijk om fijn met je paard te kunnen samenwerken. Je moet op en in elkaar kunnen vertrouwen. Je fijn bij elkaar voelen en van en met elkaar kunnen genieten. Dan komt het uiteindelijk wel goed.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:54

Roosje_ schreef:
Je wordt verliefd/het paard spreekt je aan en daarna kom je er pas achter of de 'relatie' ook daadwerkelijk werkt. Want na de periode van verliefdheid leer je je paard pas echt kennen :)

+1

Voor mij is het een klik opbouwbaar. Het is een band vormen en kunnen lezen en schrijven samen. Bij de ene lukt dat wel, bij de ander niet. Bij aankoop kan je verliefd worden, maar als je na een tijdje samen zijn, het gaat botsen, kan de liefde weer over gaan. De zogenaamde klik is weg.
Liefde kan houden van worden, dat is denk ik de klik.
Bij mij duurde het 2 jaar. Niet dat ik in die eerste 2 jaar niet gek was op mijn paard, ik had hem voor geen goud weg gedaan, absoluut niet! Maar het echte lezen en schrijven samen.. Het houden van, na de verliefdheid.. daar hebben we best even over gedaan.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:10

Roosje_ schreef:

Dit precies. Maar voor je een relatie aan gaat kan je vaak ook al een beetje aanvoelen of de relatie zich gaat voortzetten.
Misschien een lievelingspaard op de manege? Daarmee kan je de klik vergelijken.
Misschien ook wel een paard waar je liever niet op rijdt. Dat zou je kunnen beschrijven als geen klik hebben.
Voorkomen van geen klik hebben kan je doen door op je gevoel af te gaan. Als je al merkt dat het paard waar je kijkt niet helemaal jou smaak is moet je je afvragen of dit het juiste paard wel is, of dat je verder wil zoeken. Vooral je tijd nemen met een paard uitzoeken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 01:30

Geryon schreef:
Wat de verkopers met 'geen klik' bedoelen, is heel verschillend. De één vindt het paard gewoon oninteressant, de ander te moeilijk, weer een ander heeft andere interesses dan het paard, etc.

Dit denk ik ook.

De vorige eigenaren van mijn paard zijn eerlijk geweest: ze verkochten hem vanwege studeren/verblijf in buitenland (dochter) en fysieke problemen/geen tijd (moeder, hij was van een moeder en dochter).

Vraag je voor jezelf af of jij wél een klik hebt met het paard. Dat voel je als je bij hem gaat kijken, of zelfs al eerder. Ik wist het toen ik de foto zag. Vanwege één wazige foto ben ik helemaal naar Friesland afgereisd, en daar was hij. Qua uiterlijk viel hij me tegen, maar toen ik 10 meter gereden had wist ik het. En hij wist het ook. Inmiddels vind ik hem het mooiste paard van de wereld en rijd ik niet meer. En dat klopt zo. We passen goed bij elkaar. Hij is voor mij het juiste paard, ik ben voor hem de juiste mens. Dat ik wat ik onder een klik versta. We hebben een prettige samenwerking op fysiek en emotioneel niveau, en juist doordat die klik er is vond ik het helemaal niet erg om mijn doelen bij te stellen. Ik had hem namelijk ooit gekocht met de ambitie om binnen een paar jaar sport C met hem te rijden. En daar bleek IK niet geschikt voor ;)

Jotoma schreef:
Bij mij duurde het 2 jaar. Niet dat ik in die eerste 2 jaar niet gek was op mijn paard, ik had hem voor geen goud weg gedaan, absoluut niet! Maar het echte lezen en schrijven samen.. Het houden van, na de verliefdheid.. daar hebben we best even over gedaan.

Wij 2,5 jaar. En al die tijd was het de initiële klik, of verliefdheid, die ervoor heeft gezorgd dat we zeker wisten dat het houden van kon worden. Zonder die eerste klik was dat nooit gelukt. Want reken maar dat ik het een paar keer bijna heb opgegeven. We zijn nu bijna 7 jaar samen.

De nuttigste tip is al gegeven: maak een rationeel lijstje. En volg daarna je hart. Er loopt ergens een paard rond waar jij hopeloos verliefd op wordt en wat nog bij je lijstje past ook. Weet ik zeker. Veel plezier en succes met de zoektocht.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:40

OPG → PP

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:52

De klik naast het zadel was er al gelijk maar op het zadel is weer een compleet ander verhaal. Ze is nogal schrikkerig en sensibel op bepaalde periodes. Het eerste half jaar toen ik der had wilde ik echt haar verkopen aan een handelaar want er waren meer downs dan ups maar heb het toch niet gedaan en ben er heel erg blij mee. Alhoewel ik der tot de dag van vandaag nog altijd soms problemen heb zou ik der nooit weg willen doen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:58

Kijk inderdaad wat ie zelf wil met je paard. Wat voor type en karakter past bij jou? Dat doet al veel met een "klik"

Die klik ontstaat niet zomaar. Sommige paarden moeten ook wennen aan alle nieuwe dingen en dus ook een nieuwe eigenaar.

Wil een een slome brave of liever met wat pit erin.
Want zoek je meer pit, ga je die slome brave nooit echt super vinden.

Dit had ik. Was enorm verliefd op een paardje, maar veel en veel te stoïcijns voor mij. Gelukkig heeft een vriendin dit aangegeven.
Neem dus ook iemand mee die jou kent!

Ik heb uiteindelijk een paard gekocht met pit erin. Die klik, kwam later. Ik vond der enorm leuk en wist dat haar karakter precies bij me zou passen.
Maar in het begin heeft ze me enorm uit zitten testen. Nu een paar maandjes verder zijn we samen veel gegroeid. Beste keus die ik gemaakt heb, top paard

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:59

Mijn eerste paard (ik was wat bang en onervaren) zag ik voor zijn stal staan. Een prachtige merens hengst. Duidelijk aanwezig. Mijn hart begon sneller te kloppen en ik was verliefd. Vanwege die verliefdheid hebben wij het eerste jaar goed doorgebracht, ondanks de moeilijkheden die we hadden. Ik had er ook begeleiding bij gekocht van de eigenaar, hetgeen nodig was. Hij was erg dominant en ik had mijn handen vol aan hem. Het leren ging zeer snel.
Nachten heb ik wakker gelegen met de vraag: "gaat dit wel goed". Maar iedere keer als ik hem zag, klopte mijn hart sneller. Dat is tot op de dag van vandaag (hij is inmiddels 20 jaar) nog onveranderd aanwezig. Mooi prachtig natuur beest. [ITP] De merens Polie en Hercule voor het eerst op BOKT Hercule is paard zonder vlechtjes, Polie met vlechtjes.
Wij hebben hem laten ruinen en we hebben onze wensen aangepast aan het paard. Dus toen hij M2 start gerechtigd waren hebben we hem uit de wedstrijdsport gehaald want hij vond het niet leuk. Ik ben gaan leren mennen want dat kon hij niet alleen fantastisch, hij vond het geweldig om aangespannen te werken. We hebben zijn tekort komingen geaccepteerd (zeer flegmatiek paard, hekel aan de binnenbak) en rijden veel meer buiten (is hij fijn en zeer betrouwbaar) en dus aangespannen in het verleden.
Voor hem een merrie merens bij gekocht. Die hebben we uit de kudde gepikt. Zo veel als Hercule al kon als vier jarige (Dus ook een duur paard), zo onervaren en weinig kon Polie. We zagen haar staan en ons hart begon sneller te kloppen. Net een hinde zoals ze daar op die heuvel stond. Wat een prachtig paardje. Was en is Hercule fors, robuust en barokke meren, behoorlijk flegmatiek en bomproof. Polie was en is rank, modern gefokt, zeer spits, snel, gauw in paniek. Dus het andere uiterste van Hercule. Dus weer volgde twee jaar van wennen, veel vallen (ze kon op een dubbeltje omdraaien en er van door spuiten in het begin), en af en toe weer wakker liggen. Ik had er niet dat liefdes gevoel voor als voor Hercule waar ik me wel wat schuldig over voelde.

Polie hield enorm van de wedstrijd sport en dressuren kan ze erg goed. Is niet zo gescvhikt in de aanspanning (ben ik zelf te slecht voor), is met buiten rijden wat banger en fieperiger, maar ook die gaat als een speer.
We hebben ons aan haar aangepast. Kreeg Hercule een zeer gevarieerd programma omdat hij dat leuk vond, Polie doet graag herhalen en iedere keer een klein stapje verder. Polie houdt niet zo van veranderingen, is wat onzekerder en banger. Maar ze durft onder onze begeleiding steeds meer en nu als 12 jarige rijd ik zelfs als alle omstandigheden kloppen fijne buitenritten met haar alleen!

Met Polie heb ik nooit die overweldigende liefde gehad en gevoeld als bij Hercule. Of anders gezegd: Hercule werd opgediend als "hete liefde soep" en is dat gebleven en Polie was "lauwe liefdes soep" en ook inmiddels hete liefdes soep geworden. Door de omgang met elkaar en het veel met elkaar doen.

Succes met het zoeken van je paardje. Ik denk dat veel mensen hun paardjes verkopen omdat ze te snel de moed opgeven of hun niveau van rijden te laag is. Ik heb huilende jongeren gezien met prachtige dressuur paarden in de wedstrijd ring terwijl het paard nog maar twee weken bij ze was. Paard was nog helemaal niet gewend en volkomen over de mik. Dus vond puber het een slecht paard. Tja.....

Polie zou ik nooit als eerste paard gekocht kunnen hebben. Zou mislukt zijn, daarvoor was ze te moeilijk en te heet en ik nog te bang en onervaren. Dus kijk ook daar naar. Wie en wat ben je zelf en waar sta je.

Omdat Hercule nergens bang voor was (Ik was bange ruiter) heb ik hem gekocht. Dat hele vader hengst gedoe met al die merries om hem heen, zijn dominantie, heeft ons bijna de omgang doen mislukken. Maar het feit dat hij nooit bang was buiten was voor mij erg belangrijk. Daardoor kreeg ik mijn vertrouwen weer terug in paarden (traumatische ervaring op gedaan).

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:07

Mijn paard heb ik redelijk op basis van verstand gekocht. Een jong maar heel braaf nuchter dier en ik vond haar erg knap, dat had ik destijds wel nodig. Eerste ritje was drama, groen paard en simpele ponyruiter, viel nog veel aan te verbeteren :') tweede ritje ging al zó onwijs veel beter, als er al zo'n vooruitgang in zat, dan zag ik het wel zitten dat we er wel moesten komen.. In de omgang was ik al wel helemaal weg van haar lieve zachte karakter. Eerste jaar was echt niet makkelijk, me nog wel afgevraagd of ik nou echt de goeie had meegenomen.. Maar door middel van intensieve begeleiding is het helemaal goed gekomen. Inmiddels ruim 5 jaar later kunnen we lezen en schrijven met elkaar, en zou ik mij geen beter paard kunnen bedenken :) De klik liet dus even op zich wachten, maar inmiddels volledig aanwezig, dus uiteindelijk nooit spijt gehad van mijn keuze.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:14

Nessa schreef:
Wil een een slome brave of liever met wat pit erin.
Want zoek je meer pit, ga je die slome brave nooit echt super vinden.

O jazeker wel. Ik heb een ruin die slim en supersterk is, en dat ook weet van zichzelf. Elke seconde dat je met hem bezig bent moet je op je tellen passen. Hij is heel lief maar hij is niet zomaar braaf. Hij zit aan de bovengrens van wat ik aankan als paard. Hij is mijn droom die werkelijkheid geworden is, maar ik heb wel m'n handen vol aan 'm. Élke dag, elke minuut, is hij bezig met slimmer proberen te zijn dan ik. Dat vind ik ook juist zo leuk aan 'm.

En ik heb een merrie. Heel lief, braaf, doet alles wat je vraagt. De makkelijkste pony die je je kunt voorstellen. Op het saaie af. Wat een verádeming om zonder gediscussieer met haar te kunnen wandelen en trutten.

Juist de afwisseling maakt het leuk.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:23

Ik heb ooit 1x een klik gehad met een paard. Een fantastisch paard en was liefde op het eerste gezicht. maar...

Dit is niet mijn huidige (eerste) paard. Mijn huidige paard heb ik beoordeeld op geschiktheid.. braaf, kan er veel van leren, ongelofelijk lief en ik kon er weer vertrouwen mee opbouwen. Maar nee geen klik :n Hij was ook een heel introvert paard dus hij gaf ook geen enkel teken van affectie of band in het begin.

Nu heb ik hem inmiddels alweer twee en een half jaar en echt van een klik is gewoon geen sprake. niet zoals hierboven beschreven. Hij is mijn alles, we hebben een super sterke band. Hij zorgt voor mij, daagt me uit, geeft me vertrouwen en heel veel liefde. We hebben een hele goede band. hij volgt me zonder dat ik hem vast hou en we zijn echt een heel hecht stel. Ik wil hem voor geen goud missen. Elke keer als ik hem zie dan smelt ik gewoon :o Ik hou van hem en hij van mij. en toch is het geen klik <<)
Een klik zegt dus niet alles ;)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 30-01-16 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:27

Bij mijn eerste paard op verstand gekocht. De klik is er nooit helemaal gekomen, maar wel dichter bij elkaar gekomen.
2e was mijn huidige pony. Verliefd geworden op de verkoop foto maar wel nog onbeleerd. Toen ik haar zag wist ik het gelijk die gaat mee!! Het is beleren is vlekkeloos verlopen en nog steeds helemaal gek op haar.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:33

Toen ik mijn vorige paard kocht had ik vond ik m helemaal geweldig, en voelde ik wel echt die klik. Het was mijn grootste maatje! Maar na 3 jaar zijn mijn interesses anders geworden en ben ik wat angstiger geworden na een val. Toen was voor mij díé klik er niet meer en heb ik hem na bijna 5 jaar verkocht. Mijn huidige paard voelde ik ook meteen die klik tijdens het proefrijden. Nu hij bij mij is, gaat het toch allemaal een beetje anders dan verwacht, maar vind m nog steeds helemaal geweldig en heb nog wel de klik :)

Maarja, wat is nou echt een klik.. Ik weet t niet. Bij beide paarden vond ik ze helemaal geweldig toen ik de eerste keer ging kijken. Tot over mijn oren verliefd :)

nutmeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:38

Bij mij is de klik vanuit het niets gegroeit, paardlief en ik zijn op het eerste gezicht compleet botsende karakters (we lijken te veel op elkaar in de negatieve zin) maar ik kan niet zonder haar en ik kan me geen beter of leuker paard voorstellen. Dus die klik is bij ons uiteindelijk wel goedgekomen.

Ik ken echter ook zat mensen bij wie het wél liefde op het eerste gezicht was dus ik denk dat het allebei kan :)