Wat te doen aan geen band met paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bluebella

Re: Wat te doen aan geen band met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:57

Wanneer spreek je volgens jou over een band met je paard? Misschien is je verwachting niet helemaal juist, en heb je wel degelijk een band met je pony maar herken je de signalen (nog) niet.
Het duurt sowieso een tijd voordat je weet wat je aan elkaar hebt, misschien moet jou moment nog komen.
En ik sluit me aan bij het grondwerken. Neem les van iemand die weet waar ze over praten, en je zal zien dat het lukt. Succes!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:07

ThamaraK schreef:
karuna schreef:
Hooi kan rijker zijn. Meer of juist minder gras of gras dat meer of minder voeding bevat. Staat ze evenveel buiten als bij de vorige eigenaar?

Ja, we hebben het bijna hetzelfde als bij haar oude eigenaar.

--

Kan het evt. ook liggen aan dat ze 6 jaar bij haar oude eigenaar is geweest? Daar heeft ze enorm veel geleerd, dus dat ze dat 'mist' ?

Nee, wel dat het prive-dialect tussen jouw en paard en tussen oude eigenaar en paard verschilt. Basis paardentaal is overal hetzelfde, maar ieder mens en ieder paard beweegt, redeneerd en klinkt anders. Dat kan veel of weinig zijn, maar aan die verschillen moet je wel wennen en leren afstemmen op elkaar. Vandaar ook dat het advies grondwerk zoveel langs komt. Dan kan je die afstemming doen in een voor alle partijen veilige omgeving zonder dat je je ook nog eens zorgen hoeft te maken over andere weggebruikers als er een verzet of schrikreactie volgt op iets dat gebeurt of een hulp die verkeerd door komt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:50

MarieIA schreef:
doe en T-touch of een join-up (zoek maar op you-tube wat het is en hoe je het moet doen) het helpt een natuurlijke band op te bouwen tussen ruiter en paard door respect aan beide kanten te tonen
PS die T-touch kun je het beste doen met verdunde lavendelolie :)

Een join-up is niet het juiste advies in deze. Dat is iets waar je niet zomaar mee aan de klungel moet gaan, maar gedegen ervaring en kennis voor moet hebben.

SafarixLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 20:42

Join Up enzo doe ik niet aan, heb ik de ervaring niet voor.

Bedankt iedereen, misschien krijg ik binnenkort nog prive les, ik ben vandaag nog een beetje bezig geweest met vrijheidsdressuur (ze heeft aardig wat dingen geleerd bij haar oude eigenaar) en dat ging wel goed.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:48

begin maar met haar ,haar voer te geven....moet je zien wat dat scheelt :+