Paniekaanval ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

Re: Paniekaanval ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 23:14

Update: paardebeest staat heel rustig op stal aan z'n hooi te knagen. Radiootje aan, zachte lampjes aan. Hij is weer helemaal droog. Ik check ieder uur hoe het met hem is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:30

Mooi!
Hoop dat jullie een rustig nachtje hebben!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:50

Hoe is het gegaan vannacht?

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 23:47

Ik heb sfeerlampjes en radiootje aangehouden op stal en heb hem ieder uur gecheckt. Om half 4 'snachts trof ik hem liggend aan, hij lag rustig te snurken en toen heb ik het ook aangedurft om naar bed te gaan. Ik heb lampen en radio zachtjes aangehouden.
Om 08.00 uur smorgens trof ik hem echter weer iets klam op de borst aan en hij stond druk met een hoef te schrapen, stond zich weer druk te maken dus.
In de wei gezet en niks aan de hand.

Vanavond maakte hij geen aanstalte om naar het hek te komen en wou hij blijkbaar niet naar binnen. Prima, hij heeft de hele avond rustig buiten gestaan met een voetje op rust en lekker aan het hooi. Tja, met wat (mot)regen en wind op komst heb ik hem het liefst op stal waar hij lekker in het vlas kan liggen slapen, maar als hij toch liever buiten blijft....wie ben ik dan om hem in deze situatie toch in een stal op te sluiten.
De buitenlampen zijn aan, de paddock is droog.....ik hoop dat dit de oplossing is. Zondag komt z'n nieuwe maatje.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:49

Heb je ook nog even kunnen slapen :(:)

Lekker zijn eigen ding laten doen!
Is de stal niet toegankelijk (te maken) vanaf de paddock?
Kan hij zelf naar binnen gaan als hij wil.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:57

Jup, ik herken dit van mijn merrie. Die heeft dit gedrag ook vertoond na het afspenen van haar veulen (alleen op stal, buiten stond ze met maatjes) Oplossing bij haar was een paard naast haar op stal zetten waar ze direct contact mee kon hebben. Hoop dat het nieuwe maatje er snel is en dat dit ook voor jouw paard de oplossing gaat zijn. Het is vreselijk om ze zo te zien!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 19:35

Even kort een update:

Er hebben zich na mijn laatste post nog een paar moeilijke nachten voorgedaan. Wanneer hij s'nachts buiten kon blijven was hij redelijk rustig. Toen het weer echter s'nachts erg koud en nat was heb ik hem toch op stal gezet, zo laat mogelijk in de avond en in de ochtend weer zo vroeg mogelijk weer naar buiten. We konden hem echt niet langer dan 7 uurtjes op stal houden, langer bracht weer paniek.

Sinds zondag heeft hij weer een nieuw maatje ! Het was gelijk dikke mik, ze kroelen, met tussendoor es een hap hooi, de hele dag door. Ik laat ze nog even apart maar wel naast elkaar staan, er zit alleen een houten hek tussen. Zodra de vorst voorbij en de grond een beetje ontdooit is is mogen ze samen 2 hectare land op.

Eind goed al goed.....en ik kan ook weer slapen :D

Dank jullie wel voor alle tips en ervaringen !!

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:08

Fijn dat het zo goed klikt met het nieuwe maatje.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:37

Oh, geweldig!

Heel veel plezier en geluk met z'n allen!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:58

Goed om te horen!