Pony tijdelijk alleen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxkiraxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 18:06

xLes schreef:
Hehe gek, ik ben van Berlaar, ook dichtbij :).

De mijne komt vanaf volgende week helaas ook alleen te staan. Sta bij iemand op de wei en zij gaat haar drachtige merrie verhuizen omdat mijn paard haar niet gerust laat. Tot de bevalling zal ze dus alleen staan, minstens.
Vind het erg jammer :(. Heb ze liever met 2. Ze ziet nog wel andere paarden over de draad, maar kan er niet bij.

Enige andere optie is haar op pension te zetten. Nu staat ze 24/7 buiten met onbeperkt hooi en schuilstal.
De pensions in mijn buurt zijn allemaal hetzelfde: 0,0 weidegang (zelfs geen uurtje) en beperkt hooi.
Tja wat is dan het beste? Alleen maar buiten of met meerdere in aparte stallen? Dat is toch ook alleen. Dus laat ik haar dan maar een paar maand alleen staan.
En dan zal ik vast heel bokt wel over me heen krijgen dat ik niet goed voor haar zorg en niet genoeg om haar noden geef. Maar degenen die dat insinueren zijn zeer welkom om met stallingen af te komen waar ze ook in de winter in groep buitenmogen... Max een halfuur van Berlaar af. Ik vind ze namelijk niet.

Ja, ik vind ook dat je ze niet even naar een hele nieuwe thuis kan brengen voor enkele maanden om ze dan terug te halen, weet niet dat is et toch ook niet. Mijn pony heeft intussen een jollybal waar hij graag mee speelt en hij speelt met onze hond, hij krijgt extra veel aandacht en onze band versterkt. Na de examens gaan we actief opzoek naar een nieuw paardje, tot die tijd denk ik wel dat ie et overleeft alleen, zo'n slecht leven heeft hij niet hoor. Kzou je graag een plekje aanbieden bij ons, maar helaas gaat mijn moeder daar niet mee akkoord