Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
XxFyrstaxX schreef:Mag ik vragen waarom u een kindje van zo'n jonge leeftijd een pony geeft?
JayJillz schreef:Mariloulou dankjewel voor de tip. En daar heb je volledig gelijk in, dat is inderdaad mijn fout geweest!
LadyMadonna dat is inderdaad precies wat ik ook wil voorkomen..
Willemina_L schreef:Ik denk ook niet dat het zinvol is om de pony te houden. Die zal vast een goed thuis vinden waar er geen angstige 4 jarige kinderen op de rug gezet worden. Pony zal dan zelfs een leuker leven krijgen dus voelt u zich vooral niet schuldig.
Wat betreft een eigen pony voor zo'n jong kind daar heb ik persoonlijk mijn vraagtekens bij. Laat ze lekker meehelpen met uw eigen paard en er af en toe eens even op zitten. Het lijkt mij erg veel druk om zo'n verantwoordelijkheid op een jong kind te leggen.
daisssx schreef:Toen ik een jaar of 4 was had ik een shetlander, daar reed ik dan 1 a 2 keer per week op. Dat vond ik echt geweldig. Verder deed mijn moeder eigenlijk alles met de pony
Dus dat een vierjarige een eigen pony heeft kan prima, zolang mams de zorg op zich neemt!
Ik zou ook besluiten om de huidige pony te verkopen en een rustigere pony er voor terug te kopen.
Lukasje schreef:Wel ontzettend lief van je dat je je dochtertje een eigen pony gunt maar inderdaad, je hebt daarin een foute keuze gemaakt. Het heeft in mijn ogen geen zin om de pony nog een "kans" te geven want het vertrouwen van je dochtertje in de pony is weg. En, ze is toch nog zooo jong. Ik zou voor deze pony een ervaren ruitertje zoeken, maw verkopen, en voor jouw dochtertje een doodbrave kinderpony. Ook al is de pony nog zo lief, of mooi of ... dit schiet zijn doel voorbij. Bovendien vind ik ook het risico voor je dochtertje te groot. Ze is tenslotte toch al een paar keer flink gevallen!
Heel veel succes verder!
Gypsy schreef:Wat een zeurders hier, zeker jaloers omdat ze zelf als kind geen eigen pony hadden en deze mama dat haar dochter wel kan bieden?
JayJillz schreef:Shenavallie schreef:Een kind geeft zelf heel goed aan of er een klik is of niet. Wat ik begrijp uit jouw bericht is de klik er niet tussen jouw dochter en deze pony. Wellicht kan ze nog een paar jaar voor de Shetlander zorgen tot ze zelf kan meebeslissen over een andere pony?
Oh sorry, vergeten erin te vermelden. De shetlander is toen verkocht naar t buitenland. Omdat ze paardrijden en verzorgen zo leuk vond hebben we besloten om een eigen pony voor haar te kopen.