Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Arabesk schreef:Het zit echt in onze hoofden als mensen dat een paard lekker warm droog in een stal gaat slapen. Paarden slapen het hele etmaal kleine beetjes, het liefst in bijzijn van anderen op de open vlakte.
Arabesk schreef:Het zit echt in onze hoofden als mensen dat een paard lekker warm droog in een stal gaat slapen. Paarden slapen het hele etmaal kleine beetjes, het liefst in bijzijn van anderen op de open vlakte.

__Elizabeth schreef:Wel apart dat iedereen het heeft over ze kunnen lekker droog staan als het regent. De meeste van julie besluiten dat je paard naar binnen moet want het regent. Mijn paarden willen echt niet naar binnen als het regent of sneeuwt. Een paard heeft normaal gesproken geen last van de regen en hoeft daarvoor ook niet echt op stal. Natuurlijk snap ik het als het moet om je weiland goed te houden
Mijn paarden gaan trouwens ook gewoon in de modder liggen slapen terwijl er meer dan genoeg droge plekken zijn. Ok misschien heb ik een paar rare beesten staan
moonfish13 schreef:__Elizabeth schreef:Wel apart dat iedereen het heeft over ze kunnen lekker droog staan als het regent. De meeste van julie besluiten dat je paard naar binnen moet want het regent. Mijn paarden willen echt niet naar binnen als het regent of sneeuwt. Een paard heeft normaal gesproken geen last van de regen en hoeft daarvoor ook niet echt op stal. Natuurlijk snap ik het als het moet om je weiland goed te houden
Mijn paarden gaan trouwens ook gewoon in de modder liggen slapen terwijl er meer dan genoeg droge plekken zijn. Ok misschien heb ik een paar rare beesten staan
Mijn pony kan 24/7 naar buiten, maar staat graag in de inloopstal hoor.
Denk maar niet dat hij in de regen blijft staan.

__Elizabeth schreef:Ik heb het over het verschil tussen opsluiten in een stal en buiten laten staan. Wij mensen gaan ervan uit dat paarden dat fijner vinden maar is dat wel zo... Ik heb het niet over paarden hun eigen keus geven.
Ik kijk het aan vandaag of ze nu gewoon weer buiten blijven. Vanwge de luchtwegen wil ik haar zoveel mogelijk buiten houden. Mooiste zou een afdak of schuilstal zijn, dan zou ze gewoon buiten blijven, maar dat kan helaas niet
Als je paarden de keus geeft, zul je zien dat je veel paarden echt wel blij maakt met een warme droge plek om te liggen. En ja, ik denk dat het belangrijk is dat ze elke dag languit kunnen liggen als ze dat willen.
JoycexEnya schreef:Onze staan 24/7 buiten, 's nachts op de paddock die een en al blubber is helaas ( zijn aam het zoeken voor een oplossing, en hebben aantal kleine stukjes droog, maar staan met z'n drieën). Ik zie ze in de schuiltent gewoon ligplekken in de modder, vannacht hebben ze wel op het land gehad, daar ia het droger, maar dat word later ook 1 blubber zooi.
En merk niks aan de paarden dat ze "slaaptekort" hebben, ik vind het ook een beetje menselijk idee, onze ruin vond eerst vreselijk in de regen toen die nog op stal stond, en nu staat die gewoon de hele dag in de regen ( ze kunnen naar de tent, maar dat doen ze niet)
Tancreda4 schreef:Ah dat was jij Mist! Ik had je stukje idd al eens gelezen en mede jou berichten maken ook dat ik het beter in de gaten hou