Paard heeft te weinig respect en kent geen rem

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bonny123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:45

Ik zie nog geen reactie op het advies om de brokken voortaan te laten staan.

Dat lijkt mij stap 1.

Rex_Rolfo

Re: Paard heeft te weinig respect en kent geen rem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:50

bonny123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:54

Haha Rex_Rolfo, goede speurneus!

Toldon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 14:06

bonny123 schreef:
Ik zie nog geen reactie op het advies om de brokken voortaan te laten staan.

Dat lijkt mij stap 1.

Het is helaas niet aan mij om dat te veranderen. Maar idd zelf ook al zo'n vermoeden dat ze daardoor veel te veel energie binnen krijgt en te weinig eruit.
Ze heeft altijd deze hoeveelheid gekregen. Ook toen ze helemaal stil stond.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:08

Babootje schreef:
Weer een andere invalshoek:
Ik neem aan dat de eigenaar er dus 2 x per week mee naar buiten gaat? Hoe is het paard dan bij hem/haar.
Daar heb ik nog niets over gelezen. Want het kan er natuurlijk ook gewoon aan liggen dat TS nog niet handig genoeg is om op een juiste manier de rem te vinden.

Ook nog geen reactie hierop gezien. TS wat doet ie bij de eigenaar?

Toldon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 14:10

Babootje schreef:
Babootje schreef:
Weer een andere invalshoek:
Ik neem aan dat de eigenaar er dus 2 x per week mee naar buiten gaat? Hoe is het paard dan bij hem/haar.
Daar heb ik nog niets over gelezen. Want het kan er natuurlijk ook gewoon aan liggen dat TS nog niet handig genoeg is om op een juiste manier de rem te vinden.

Ook nog geen reactie hierop gezien. TS wat doet ie bij de eigenaar?

De eigenaar doet er niks mee... ik en een vriendin zijn de enige die wat met ze doen. Maar we rijden met haar dus niet alleen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:17

En doet ie dan hetzelfde bij je vriendin?

Toldon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 14:22

Babootje schreef:
En doet ie dan hetzelfde bij je vriendin?

Ja

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:25

Is er in de omgeving ook een mogelijkheid om haar gewoon eens lekker te laten rennen? Gewoon een lang veilig stuk langs een fietspad of iets dergelijks wat een redelijke bodem heeft? Dan kan ze na even losstappen haar energie kwijt raken door gewoon voluit te rennen. Als ze maar twee keer in de week loopt zal het nooit heel ver zijn dat ze rent, hooguit een kilometer of twee á drie, en dan kan je daarna als ze haar ei kwijt is, bezig met dingen als luisteren en oefenen met de rem.
Van een paard dat zo vol frustratie zit door een overschot aan energie en gebrek aan beweging kan je niet verwachten dat ze aandacht voor jou heeft, ik denk dat het luisteren en remmen dan veel beter gaat.

Mijn eigen pony wat net zo, ook als hij 24/7 op de wei staat en zes dagen in de week aan het werk was. Dikke strijd als je meteen wilde dat hij in mijn tempo en houding liep, maar als je hem eerst even zijn gang liet gaan was het de meest werkwillige en lieve pony in de wereld.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:35

Sizzle schreef:
Paard is dus eigenlijk vreselijk braaf!!!!

Als ik mijn paarden 2x per dag brok zou voeren, niet op de wei of grote bak zou laten en maar twee keer per week een beetje in stap zou bewegen dan was ik gegarandeerd al na 3 meter hopeloos 10 meter door de lucht gelanceerd :+

lijm jij het zadel erop of zo?
bij mij krijg ik niet eens de kans om het zadel er dan op te leggen, want dan staat hij geen seconde stil maar gaat letterlijk staan rillen en gillen plus in de verte staren.

onder het zadel gaat het dan wel, afdelingsneltrein vaart in stap, pogingen tot uitbraak in de draf en galoperen met hoofd bij de grond en bit tussen de tanden zodat je niets kunt dan meerijden.. lanceren doet hij mij niet.. Maar het zadel wipt ie als hij de kans zou krijgen er dan gewoon al op de poetsplaats af :')